Twórcy Wiedźmina i Cyberpunka otwierają nowe studio. Ich pierwsza gra to wysokobudżetowe RPG
Konrad Tomaszkiewicz, jeden z kluczowych twórców Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3: Dziki Gon otworzył nowe studio. Rebel Wolves pracują nad ambitną pozycją.
Polski gamedev się rozwija i nas to bardzo cieszy!
Rebel Wolves to nowe polskie studio od twórców Wiedźmina
Po olbrzymim sukcesie Wiedźmina 3 i (nieco mniejszym) Cyberpunka 2077, niektórzy pracownicy CD Projekt Red zmienili swoje plany zawodowe. Jednym z nich jest Konrad Tomaszkiewicz, który otworzył w Warszawie nowe studio – Rebel Wolves. Nowa drużyna składa się z doświadczonych twórców.
Nowe studio zasilą m.in. Daniel Sadowski (Wiedźmin), Jakub Szamałek (Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077, Wiedźmińskie Opowieści: Wojna Krwi), Tamara Zawada (Wiedźmin 3, Shadow Warrior 2), Bartłomiej Gaweł (wszystkie części Wiedźmina) oraz CFO Michał Boryka i kierownik studia Robert Murzynowski.
Osobiście nie mógłbym być szczęśliwszy, że zebrałem się razem z przyjaciółmi, którzy podzielają tę pasję. Tworzymy grę wideo, w którą sami chcielibyśmy zagrać w sposób, w jaki powinno się tworzyć gry. Chcemy rozwijać gatunek cRPG, tworząc niezapomniane historie i wzbudzając głębokie emocje, a wszystko to pracując jako zgrany zespół, połączony wspólnym celem i ambicjami.
– wyjaśnia w komunikacie Konrad Tomaszkiewicz
No dobra – wiemy więc, że nowe studio złożone jest z weteranów. Twórcy Wiedźmina czy Shadow Warrior 2 z pewnością mają jeszcze wiele do powiedzenia. Czymże jednak jest pierwsza tworzona przez nich gra? Tutaj wielu konkretów nie mamy, ale możemy się domyślać.
Ma to być “pierwsza część planowanej sagi”, wysokobudżetowa gra RPG osadzona w mrocznym świecie fantasy. Całość ma hulać na Unreal Engine 5, więc zapowiada się naprawdę wybornie. Nie wiemy niestety, o czym tytuł może opowiedzieć, ale udostępniony szkic koncepcyjny kojarzy się z… wampirami. No, postać zsuwająca się ze skał ma kły, otaczają ją nietoperze, a żołnierze poniżej ewidentnie się jej boją. Do tego w tle mamy zamek, a wszystko utrzymano w mrocznej stylistyce.
Szczęśliwi ludzie tworzą wspaniałe gry – gry, których gracze chcą i na które zasługują. Tak, to jest takie proste!
– wyjaśnia Tomaszkiewicz
Nowe studio ma więc gwarantować dobrą atmosferę pracy. Twórcy sami podkreślają, iż tworzą grę, w którą sami chcieliby zagrać. Zgaduję jednak, że na więcej szczegółów trzeba sporo poczekać…