Rainbow Six Siege – zmieniony system strzelania, który nie oszukuje utalentowanych graczy [Aktualizacja]
Dlaczego czasem gdy celujesz w tors, zaliczasz strzał w głowę? Dlaczego kule nie trafiają precyzyjnie do swojego celu? Dlaczego… Ubisoft ostro pracuje nad eliminacją błędu z celownikiem i przedstawia efekty, które niedługo będą wdrażane do Rainbow Six Siege.
[Aktualizacja]
W środę, 28 marca, TTS rozpocznie się o 19:00 CET. Serwery TTS zostaną zamknięte w piątek, 30 marca o godz. 22:00 CET.
[Oryginalna wiadomość]
Ubisoft przedstawia szczegóły odnośnie naprawienia błędu z nieprawidłowym wyświetlaniu pozycji celownika, przez który strzelanie w Rainbow Six Siege traci na swojej precyzji.
Nasz system odrzutu zawiera obecnie błąd, wpływający przede wszystkim na broń automatyczną, w wyniku którego kule czasami nie trafiają w miejsce, w które wymierzony jest celownik – przyznaje deweloper.
Mamy zamiar poprawić ten błąd poprzez zmianę mechaniki odrzutu, a następnie sprawdzimy tę poprawkę podczas kolejnych testów na Serwerze Testowym. Naszym celem jest dostarczenie jasnego, zwartego systemu strzelania, który nie oszukuje utalentowanych graczy, odbierając im precyzję trafień i jednocześnie nie rejestruje trafienia w głowę w chwili, gdy gracz celuje w tors przeciwnika – czytamy na oficjalnej stronie Rainbow Six Siege.
Poniższy filmik przedstawia porównanie pomiędzy starą oraz nową mechaniką odrzutu
Here’s a breakdown of the issue and the fix. pic.twitter.com/yoZREjy5ly
— Justin Kruger (@UbiJustin) 27 marca 2018
Ubisoft podkreśla, że w ciągu ostatniego roku deweloper opracował kilka prototypów, mających zlikwidować ten błąd, ale każdy z nich miał istotne wady: Doszliśmy do wniosku, że większość z tych rozwiązań nie sprawdziłaby się w grze. Uzgodnione rozwiązanie zmieniało zachowanie odrzutu, dzięki czemu kontrola nad nim stawała się trywialna. Dlatego też w nowym systemie musieliśmy przygotować wzory odrzutów od nowa. Przetestowaliśmy duże zmiany w równaniu opisującym fundamenty odrzutu na TTS-ie we wrześniu 2017 roku. Wasze uwagi po tej sesji Serwera Testowego naprowadziły nas na trop rozwiązania problemu. Odeszliśmy od przewidywalnych wzorów odrzutu i znaleźliśmy inne rozwiązanie, w którym odrzut nie jest przewidywalny.
Obierając ten nowy kierunek starano się jednocześnie zapewnić, aby każda broń miała odrzut jak najbardziej zbliżony do oryginału.
Źródło: Ubisoft, opracowanie własne