Ubisoft wprowadza “udoskonalony tryb online” w swojej strzelaninie

Ubisoft wprowadza “udoskonalony tryb online” w swojej strzelaninie
Newsy PS4 XOne

Jest również coś specjalnie na Halloween. 

Ubisoft informuje poprzez oficjalne forum, że zakończono wdrażanie zmodernizowanych serwerów w Rainbow Six Siege zarówno dla Xbox One, jak i PlayStation 4, a oprócz udoskonalonego trybu online, dostępne będą także ikony łączności (szczegóły poniżej).

Zmiany wiążą się z możliwymi problemami z połączeniem internetowym / stabilnością, lecz deweloper obiecuje reagować na zgłoszenia graczy.

7 premier na nowy tydzień. Hardcorowy symulator, powrót Call of Duty i Battle Royale na Nintendo

Rainbow Six Siege pojawiły się również Halloweenowe Pakiety dla operatorów.

Do 7 Listopada masz szansę zakupić 5 różnych przerażających uniformów dla 5 operatorów.

– Nieumarła Ash
– Psychopata Buck
– Mściwa Hibana
– Żniwiarz Pluse
– Szkielet Mira

Każdy pakiet posiada również unikalne Halloweenowe zawieszki!

Halloweenowe Pakiety

Odnośnie nowych ikon sieciowych, tak Ubisoft przedstawia nowość:

Wprowadzamy serię zmian, które ułatwią wam monitorowanie statusu klienta, serwera oraz waszego połączenia internetowego.

Dzięki tej zmianie gra będzie wyświetlać do czterech nowych ikon w prawym górnym rogu ekranu. Informować one będą o wpływających na jakość rozgrywki wielkościach: pingu, stabilności połączenia, szybkości odświeżania i stabilności hosta (w kolejności od lewej do prawej).

Rainbow Six Siege

Kiedy jedna z tych wielkości znajdzie się w stanie negatywnie wpływającym na rozgrywkę, pojawi się informująca o tym ikona. Dzięki temu otrzymacie bardziej szczegółowe informacje dotyczące połączenia niż tylko wartość pingu. Ikony mogą znajdować się w jednym z dwóch stanów: żółtym lub czerwonym. Próg przechodzenia pomiędzy stanami może być w przyszłości zmieniony przez twórców, dlatego poniżej przedstawiamy jedynie orientacyjne przybliżenia ich aktualnych ustawień.

  • Ikona opóźnienia: pojawia się wtedy, kiedy gracz ma wysoki ping. Żółta ikona opóźnienia oznacza, że ping gracza jest na tyle wysoki, że włączają się dodatkowe kroki zatwierdzania na serwerze (ping w wys. 100-140 ms). Owe dodatkowe kroki zatwierdzania będą stosowane w stosunku do strzałów takiego gracza; służyć też będą sprawdzaniu czy trafiły one wroga, czy też nie. W niektórych sytuacjach strzały te nie zostaną zaliczone. Mając wysoką wartość pingu, gracz może też doświadczyć takich niemiłych sytuacji, jak śmierć za zasłoną. Ikona czerwona oznacza, że ping jest naprawdę zły (400-500 ms). Jeśli ten stan będzie się przedłużał, gracz może zostać usunięty z serwera. Kiedy widoczna jest czerwona ikona opóźnienia, prawie wszystkie strzały gracza zostaną odrzucone przez serwer. To nie błąd, lecz zaplanowany rezultat.
  • Ikona połączenia: pojawia się wtedy, kiedy gracz doświadcza utraty pakietów lub niestabilności opóźnienia (np. kiedy niektóre pakiety zostają przesłane inną trasą w sieci). Kiedy pojawi się ikona, gracze mogą doświadczać przeskakiwania, odrzucania trafień przez serwer gry i nieprawidłowo indukowanego opóźnienia. Prawdopodobieństwo doświadczania takich zdarzeń jest znacząco większe, gdy ikona ma kolor czerwony.
  • Ikona szybkości odświeżania: pojawia się, kiedy liczba klatek na sekundę spada lub jest niestabilna, a liczba pakietów wysyłanych przez klienta gry do serwera jest niewystarczająca. Gracz może doświadczyć odrzucania trafień przez serwer gry i nieprawidłowego indukowania opóźnień (ten rodzaj opóźnienia indukowany jest przez serwer gry, aby inni gracze nie widzieli, jak postać gracza zacina się). Kiedy ikona jest czerwona, gracz może też doświadczyć przeskakiwania.
  • Ikona hosta: ikona ta pojawia się, kiedy serwer doświadcza problemów i nie jest w stanie utrzymać stabilności symulacji. Ikona wyświetli się jednocześnie wszystkim graczom podłączonym do danego serwera gry. Kiedy to się stanie, gracz może doświadczać przeskakiwania, nieprawidłowego opóźnienia lub problemów z rejestrowaniem trafień. Jeśli ikona stanie się czerwona, problemy te będą bardziej zauważalne.

Źródło: Ubisoft, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie