PS5 – Sony chce “pełnej” kompatybilności wstecznej, lecz co to oznacza?

Wczoraj otrzymaliśmy dużą dawkę nowych informacji o PS5, lecz to nie koniec wieści dla osób oczekujących next-gena od Sony. 

Japończycy potwierdzili kilkanaście godzin temu, że premiera PS5 została zaplanowana na okres świąteczny 2020 roku, lecz to jedynie czubek góry lodowej informacji, jakie otrzymaliśmy. Sony wspomniało również o nowym padzie, zaletach SSD i ray tracingu. Producent nie wspomniał jednak słowem o funkcji, na którą liczy wielu graczy – kompatybilności wstecznej z PlayStation 4. Wygląda bowiem na to, że Sony do końca jeszcze nie wie, w jakim zakresie odpalimy gry z poprzedniej (poprzednich ?) konsol.

PS5 i kompatybilność wsteczna

Na początku tego roku Sony oficjalnie przyznało, że konsola PS5 zostanie wyposażona w kompatybilność wsteczną. Jednak w nowym oświadczeniu dla Famitsu Sony podkreśla, że chociaż konsola została zaprojektowana w celu osiągnięcia kompatybilności wstecznej z tytułami PS4, zespół programistów ciężko pracuje nad weryfikacją, czy można uzyskać „pełną” kompatybilność wsteczną.

Dołożymy wszelkich starań, aby zespół programistów mógł zapewnić pełną kompatybilność. Weryfikujemy to. Czekajcie na dalsze informacje – tak brzmi oficjalne stanowisko Sony Interactive Entertainment, które przytacza serwis wccftech.

Wypowiedź jest niestety nieprecyzyjna i w sumie nie wiadomo, czy Sony chce zapewnić pełną kompatybilność z grami z PS4, czy może pełna kompatybilność oznacza, że na PlayStation 5 pogramy w produkcje z PS3, PS3 i PSX-a. Ta druga opcja zostałaby przyjęta przez graczy z wielkim entuzjazmem, tym bardziej, że Microsoft już zapowiedział, iż Xbox Scarlett obsłuży gry nie tylko z Xbox One, lecz również z wcześniejszych generacji.

PS5 – kompatybilność wsteczna połączy graczy

Przypominamy, że w maju tego roku dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment – Jim Ryan – podczas spotkania z inwestorami potwierdził, że kompatybilność wsteczna na PlayStation 5 umożliwi wspólne granie z użytkownikami PlayStation 4. Oznacza to, że będziemy mogli pobawić się online między generacjami, choć nie będzie to obowiązywało we wszystkich tytułach, a jedynie tych dostępnych na PS4.

Sony postrzega funkcję kompatybilności wstecznej w PS5 jako niezwykle ważną i uważa, że ​​będzie to bardzo istotny czynnik sukcesu konsoli oraz tego, jak przyjmie się ona na rynku.

– Kompatybilność wsteczna w erze sieciowej jest czymś niezwykle potężnym. Społeczność graczy jest z natury plemienna, a kompatybilność wsteczna daje nam możliwość przeniesienia tej społeczności z PlayStation 4 do nowej generacji, korzystając z możliwości grania w tytuły PS4, które mają w konsoli następnej generacji [z] grupami 10, 20, 50 graczy. Widzimy to, biorąc pod uwagę wielkość społeczności, którą udało nam się zgromadzić przez te wszystkie lata na PS4, jako bardzo ważny czynnik sukcesu. Uważamy, że jest to naprawdę ważne – mówi Jim Ryan.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.