PS5 może dostać technologię zarezerwowaną obecnie dla komputerów PC
Nvidia wprowadziła śledzenie promieni w czasie rzeczywistym do świata gier. Dzięki kartom graficznym GeForce RTX można wykrzesać z tytułów, które korzystają z dobrodziejstw tej technologii, dodatkowe fajerwerki. PS5 oraz nowy Xbox zapewne nie będą chciały zostać w tyle, a jedno z nowych ogłoszeń o pracę od Sony pozwala sądzić, że Japończycy przyglądają się uważnie technice ray tracingu.
Ray tracing pokazał swoje piękno na przykładzie Battlefield 5 oraz Metro Exodus i możemy się spodziewać, że kiedy karty graficzne obsługujące technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym stanieją, technika ta zagości na dobre w naszych domach. Obecne konsole nie mają wystarczającej mocy, by podołać takiemu zadaniu, lecz PS5 oraz nowy Xbox, to będzie zupełnie inna bajka. Według jednego z ogłoszeń o pracę, które publikuje Sony, producent konsoli PlayStation może rozważać ray tracing w nadchodzącej konsoli.
PS5 i ray tracing pójdą w parze?
Trzy dni temu na Linkedin pojawiło się ogłoszenie, które zamieściło Sony. Korporacja poszukuje inżynierów graficznych. Mają oni dołączyć do zespołu PlayStation w Londynie i pracować w laboratorium badań oraz rozwoju. Czym zajmuje się ta jednostka w strukturze firmy? Opracowujemy innowacyjne technologie, które przesuwają granice rozrywki, pomagając deweloperom tworzyć najlepsze gry na PlayStation – czytamy we wstępie oferty.
Wśród mile widzianych umiejętności kandydatów pojawia się doświadczenie w pracy z ray tracingiem. Choć wiedza na ten temat nie jest obligatoryjna, to wymienienie techniki zarezerwowanej obecnie dla komputerów PC z pewnością nie jest przypadkowe. Sony zawsze starało się być na pierwszym miejscu w swojej lidze, a ray tracing wydaje się być naturalnym rozwojem gier.
Tym bardziej można podejrzewać, że PS5 wykorzysta ray tracing, patrząc na jeszcze nieoficjalne wieści z konkurencyjnego obozu. Według przecieków, devkity nowej konsoli Xbox mają obsługiwać technologię ray tracing, a Microsoft szykuje związany z tym pokaz podczas Game Developers Conference (impreza zaplanowana na dni 18-22 marca).
Ray tracing potrafi zintensyfikować doznania płynące z gier i skoro bezpośredni rywal Sony jest zainteresowany techniką, Sony po prostu musi wejść do gry.