Projektant PS5 zdradza sekrety konsoli na ciekawym materiale

Rozbieranie PS5 - PG
PS5

Główny projektant PS5, Mark Cerny, opowiedział o sekretach tworzenia konsoli w rozmowie z Wired. Ujawnił kilka zakulisowych ciekawostek.

Cerny opowiedział na przykład o problemach, jakie tworzyła obecność wstecznej kompatybilności z PS4 na konsoli. Niektóre gry nie działały tak, jak chcieliby tego twórcy i można było natknąć się na wyjątkowo nietypowe działanie wybranych tytułów.

Wsteczna kompatybilność jest wymagająca, ponieważ w systemie PlayStation 4 istnieją setki istotnych funkcji układu GPU, na których polegają twórcy gier. A żeby ich gry działały bezbłędnie na PlayStation 5, każda z tych funkcji musi być odpowiednio uwzględniona.

(…) Na początku mieliśmy przypadek, gdy uruchomiliśmy na PlayStation 5 grę na PlayStation 4, która sprzedała się w wielu milionach egzemplarzy, i okazało się, że postać gracza nagle zaczęła biegać zbyt szybko.

– powiedział Mark Cerny

W materiale znajdziecie też wiele innych ciekawostek. Mark Cerny opowiedział na przykład o tym, że gdyby nie Sony, być może nowe konsole nie miałyby tak szybkich dysków SSD.

PS5 to bardzo udany sprzęt i jeśli chcecie poznać więcej zakulisowych faktów o powstawaniu konsoli, polecam zapoznać się z poniższym filmem Wired.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie