Twórcy gier chcieli wolniejsze dyski w PS5, a Sony zaoferowało „5 do 10 razy większą prędkość”

PS5 - przekrój x-ray
PS5

PS5 wraz z Xbox Series X i S mogą wyróżnić się na tle pozostałych konsol szybkimi dyskami SSD, które przekładają się na krótkie czasy ładowania. Okazało się, że deweloperzy prosili PlayStation o znacznie mniej.

Na łamach kanału Wired został opublikowany materiał wideo, w którym Mark Cerny, architekt PlayStation, opowiada o procesie stworzenia PS5. Zdradził on, że projekt sprzętu był konsultowany na bieżąco z twórcami deweloperami z całego świata. Jednak już za generacji PS4 prosili oni o znacznie szybszy dysk. Cerny wskazał przykład Tima Sweeney’a, którego można zaliczyć właśnie do grona takich osób.

Tim Sweeney, który jest założycielem Epic Games, powiedział, że dyski twarde powstrzymywały branżę. (…) Deweloperzy prosili o dysk SSD NVME o prędkości odczytu co najmniej 1 GB na sekundę, a my przyjrzeliśmy się temu i zdecydowaliśmy się na pięć do dziesięciu razy większą prędkość.

– powiedział Mark Cerny w materiale opublikowanym przez Wired

Gdyby nie SSD w PS5, zdecydowanie sprzęt nie sprzedałby się tak dobrze, jak sprzedaje się obecnie. Wiadomym jest, że nie jest to jedyny benefit „piątki”, jednakże bez niego gracze mogliby nie odczuć aż tak sporego przeskoku z old-gena. Trzeba przyznać, że niesamowicie szybkie czasy ładowania, które w wielu grach są niezauważalne (np. nowy Ratchet) to coś niesamowitego, niemożliwego wcześniej do odczucia na konsolach.

Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie