Pierwszy przeciek PS5 Pro. Kosmiczna specyfikacja

PS5 Pro biały - koncept - PG
PS5

Zwykłe PS5 jeszcze nie rozeszło się dobrze wśród graczy ze względu na problemy w dostępności, a dziś świat obiegła plotka na temat powstawania wersji Pro.

Na oficjalnym kanale RedGamingTech pojawiło się nagranie z dość szczegółowymi informacjami na temat PlayStation 5 Pro. Urządzenie miałoby oferować dwukrotnie lepszą wydajność w grach, a także ray tracing na poziomie 2,5 razy lepszym od tego znanego z podstawowego modelu. Aż tak spory skok mocy miałby być związany z jakością grafiki, którą miałyby oferować gry tworzone z myślą o PS VR2.

PS5 Pro miałoby także korzystać z technologii podobnej do AMD FidelityFX Super Resolution 2.0. Jeśli potwierdziłyby się te informacje, konsola byłaby w stanie generować znacznie więcej klatek na sekundę. Co ciekawe, układ pro-konsoli miałby zostać stworzony w procesie 4 lub 5nm od TSMC. Źródła RedGamingTech nie są zgodne na ten temat.

Być może sprawa jest powiązana z niedawną wysyłką prototypów konsol, o którym wspominałem w tym miejscu. W świetle informacji z tego tekstu ciężko jednak nie mieć wrażenia, że tak właśnie może być.

Szczerze mówiąc, trochę powątpiewam w prawdziwość informacji z przecieku. Patrząc wstecz w historii PlayStation, w przypadku kolejnych generacji zawsze najpierw dostawaliśmy model S, a dopiero potem ewentualnie Pro. Być może rzeczywiście PlayStation chce postawić na rozwój technologii VR, do czego spora moc obliczeniowa jest jak najbardziej potrzebna. Nie spodziewałbym się jednak aż dwukrotnego przeskoku w mocy obliczeniowej. Wersja Pro musiałaby mieć wtedy około 20 teraflopów, co wydaje się wręcz nieprawdopodobnymi dziś osiągami.

Swoją drogą, fotografia z fanowskim modelem PS5 Pro pochodzi z niedawnego projektu LetsGoDigital, o którym szerzej pisałem tutaj. Polecam zajrzeć do wymienionego tekstu, ponieważ znajdziecie tam więcej ciekawych renderów.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie