PS5 – nowy DualShock może zmniejszyć lagi w grach. Sony ma pomysł

PS5 – nowy DualShock może zmniejszyć lagi w grach. Sony ma pomysł
Newsy PS5

Granie w chmurze to nieuchronna przyszłość – tak uważa wielu największych producentów i deweloperów. Choć Sony nie traktuje obecnie streamingu priorytetowo, nie znaczy to, że nie myśli nad usprawnieniem rozgrywki opartej na chmurze. Pad do PS5 może skorzystać z ciekawego patentu.

Sony przedstawiło patent, który pokazuje pad PlayStation połączony bezpośrednio z internetem (a konkretniej, z serwerem danej gry), by pominąć jednostkę centralną (konsolę). Takie rozwiązanie ma spowodować, że zmniejszone zostaną lagi (opóźnienia) podczas rozgrywki w chmurze, czyli poprzez PlayStation Now (dzięki wccftech). Nie wiadomo, czy patent zostanie wykorzystany w DualShock 5, lecz jeśli Sony chce powalczyć na polu streamingu, z pewnością poważnie rozważa, czy pad do PS5 nie powinien zostać wyposażony we wspomnianą funkcję.

Poniżej możecie zerknąć na kilka grafik obrazujących omawiany patent:

DualShock 5 – co wiemy o nowym padzie?

Sony jeszcze nie podaje, czy DualShock 5 to DualShock 5, lecz redaktor Wired miał już przyjemność zobaczyć pada. Wrażenia? Podobny do DualShock 4, zatem tutaj Sony nie zrobi rewolucji, przynajmniej jeśli chodzi o wygląd.

Nowy pad będzie oczywiście ulepszony i otrzyma m.in. poprawione wibracje oraz technologię dotykową. To jednak nie wszystko. Kontroler zostanie wyposażony w triggery adaptacyjne, które mogą oferować różne poziomy oporu, np. aby strzelanie z łuku wydawało się prawdziwą czynnością. Nowe rozwiązanie ma sprawić też, że naprawdę poczujemy różnicę pomiędzy strzelaniem z karabinu maszynowego, a shotguna.

Nowy kontroler zostanie wyposażony ponadto w dotykowe sprzężenie zwrotne, które zastąpi starą technologię z “silniczkami” umieszczonymi w lewym i prawym uchwycie kontrolera.

Redaktor serwisu Wired miał okazję zagrać – używając nowego kontrolera – w serię różnych demonstracji, które stworzyło studio odpowiedzialne za Astro Bot Rescue Mission. Przyznaje, że zabawa jest przednia i czuć całkowicie inne doznania/wrażenia dotykowe: Wskakując do basenu, poczułem opór wody; na drewnianym moście, uczucie sprężystości.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie