PS5 czy Xbox Series? Gracze na wyspach wskazali swoją “główną” konsolę
Nowe badania pokazują bardzo ciekawe wnioski. Otóż zdecydowana większość graczy brytyjskich uważa PS5 za swój “główny” sprzęt do grania.
Xboksy nie mają się tak dobrze, ale czy jest w ogóle zaskakujące? Wszak Sony pod kątem sprzedaży również może świętować sukces, a Microsoft wciąż pozostaje w tyle.
PS5 kontra inne konsole
Ampere Analysis przeprowadziło bardzo ciekawe badania na Wyspach Brytyjskich, tym razem skupione wokół preferencji użytkowników konsolowych. Odbyły się one w czwartym kwartale ubiegłego roku. Wnioski dają interesujący pogląd na to, jak w umysłach graczy kształtują się konkretne sprzęty do grania. W końcu, wedle badań, to właśnie gracze na PlayStation 5 posiadają raczej tylko jedną konsolę.
Piers Harding-Rolls ze wspomnianej firmy badawczej pokazał również najważniejsze dane na Twitterze. Pokazują one jasną sytuację, w której to właśnie 71% posiadaczy PS5 w wersji z napędem przyznała, że jest to ich główna konsola. To jej używają najczęściej i najchętniej. W przypadku posiadaczy Xbox Series X lub S wskaźnik ten spadł odpowiednio do 48% i 35%. Zaskoczenia nie ma. Badania tylko potwierdzają, że znaczna część posiadaczy Xbox Series S korzysta ze stosunkowo taniego sprzętu, aby ogrywać tytuły dostępne w Xbox Game Pass.
Podczas gdy posiadanie PS5 i Xbox Series X jest wciąż ograniczone w porównaniu do urządzeń poprzedniej generacji, sugeruje to, że Sony ma dobrą pozycję, aby kontynuować swój udział w rynku z poprzednich generacji, nawet w obliczu strategii Microsoftu skupionej na Game Pass w ostatnich kilku latach. Ampere będzie regularnie śledzić tę miarę, aby zobaczyć, czy te urządzenia zaczną się zbliżać, gdy ich pozycja stanie się bardziej ustabilizowana, a nakładanie się własności pomiędzy konkurencyjnymi konsolami stanie się bardziej znaczące.
– czytamy na stronie firmy
Dane te, jak zauważa firma, “nie wyjaśniają w pełni rozbieżności w tej mierze między wersją z napędem PS5 a Xboxem serii X Microsoftu, jego kluczowym konkurentem na rynku, który został wprowadzony na rynek w tym samym czasie”. Tego typu statystyki są kluczowe z punktu widzenia rentowności sprzętu, jego pozycji na rynku i monetyzacji jego użytkowników.