Dopłata za zniżki na PS Plus wycofana. PlayStation przeprasza za zamieszanie
PlayStation potwierdziło, że konieczność dopłaty za ulepszenie subskrypcji PS Plus, którą kupiliśmy w promocji, to zwykłe nieporozumienie.
Informacja o dopłacie miała pojawiać się u graczy w wyniku błędu technicznego. Osoby, które dopłaciły do subskrypcji, otrzymają zwrot pieniędzy.
Z powodu błędu technicznego gracze w Azji, którzy wcześniej zakupili członkostwo PlayStation Plus po obniżonej cenie, zostali nieprawidłowo obciążeni kosztami aktualizacji. Błąd ten został naprawiony, a gracze, których to dotyczy, otrzymają środki. Dziękujemy za cierpliwość.
– informuje PlayStation
Wychodzi więc na to, że mail, o którym niedawno pisaliśmy, w którym Sony miało potwierdzić konieczność dopłaty to albo fałszywka, albo wysyłający go pracownik firmy popełnił błąd, albo Sony postanowiło uzasadnić swoją wizerunkową wpadkę błędem technicznym. Każda opcja jest możliwa.
Po wyjściu na jaw wieści o konieczności dopłaty, posiadacze konsol Sony nie szczędzili firmie słów krytyki. Praktykę nazywano antykonsumencką i zwyczajnie nieuczciwą w stosunku do graczy, którzy zapłacili za subskrypcję mniej dzięki zatwierdzonej przez Sony promocji.
Całe szczęście, że PlayStation w miarę szybko zareagowało na krążące po sieci wieści. Nawet jeśli firma faktycznie planowała obciążać subskrybentów PS Plus dodatkową kwotą, miło, że ostatecznie posłuchano negatywnych opinii. Szkoda tylko, że cała sytuacja narobiła jeszcze więcej zamieszania wokół i tak trudnej do zrozumienia przez wiele osób przebudowy subskrypcji PlayStation Plus.