Premiery gier obecnego tygodnia. Niezły początek maja

Premiery gier maj 2025 – 5 nowości tygodnia
Premiery gier Premiery tygodnia

Hordes of Hunger

  • data premiery: 6 maja 2025 (wczesny dostęp)
  • platformy: PC
  • producent: Hyperstrange
  • wydawca: Kwalee

Hordes of Hunger to dynamiczna gra akcji z elementami RPG oraz roguelite, utrzymana w konwencji produkcji typu slasher na arenie. Za jej stworzenie odpowiada polskie studio Hyperstrange, które w swoim portfolio posiada m.in. Blood West. Przenosimy się tutaj do fantastycznej krainy, która stoi u progu totalnej zagłady. Pewna zabójcza Bestia wraz z hordami potworów opuściła morskie głębiny i szerzy chaos. Gracz wcieli się w Mirę, wojowniczkę broniącą swojego królestwa przed wspomnianymi zagrożeniami.

Rozgrywka polega na walce z rosnącymi falami przeciwników, a każda kolejna runda to okazja do zdobycia nowych umiejętności i jeszcze lepszego dopracowania własnej konfiguracji postaci. Gracz może wybrać spośród różnych rodzajów broni – od lekkich mieczy po ciężkie młoty – i uzupełniać swój arsenał o potężne ataki specjalne. Deweloperzy przygotowali dla nas różnorodne środowiska. Mimo skupienia na dynamicznej akcji, tytuł oferuje w pełni udźwiękowioną historię, rozwijaną w naszych postępów.

Empyreal

  • data premiery: 8 maja 2025
  • platformy: PC, PS5, XSX
  • producent: Silent Games
  • wydawca: Secret Mode

Empyreal to trzecioosobowa gra action-RPG, która została opracowana przez brytyjskie studio Silent Games. Warto w tym momencie zaznaczyć, iż mowa tutaj o zespole założonym przez dwójkę byłych pracowników Ubisoftu, czyli Sally Blake oraz Josepha Rogersa. Wydaniem zajęła się natomiast firma Secret Mode. Gra przenosi nas na niezbadaną planetę w odległej galaktyce, gdzie wcielamy się w członka ekspedycji, której zadaniem jest zbadanie tych nowych terenów po raz pierwszy w celu odnalezienia Monolitu. Jego wnętrze skrywa jednak nie tylko tajemnice, ale również mordercze automaty, czyli pozostałości po pradawnej cywilizacji, a także objawienie, które może zmienić ludzkie pojmowanie istnienia.

Mechanika gry opiera się na wyborze jednego z trzech archetypów broni i rozwoju unikalnych umiejętności, z których wiele ujawnia swój pełen potencjał dopiero przy perfekcyjnym timingu. System personalizacji postaci pozwala na dopracowanie konfiguracji dzięki modyfikacji statystyk i sporej ilości zdolności ofensywnych oraz defensywnych. Empyreal oferuje także złożone wątki NPC-ów, wieloetapowe zadania z różnymi zakończeniami oraz unikalną funkcję kartogramów – starożytnych artefaktów determinujących układ poziomów, typy przeciwników, łupy, a także bossów.

Wincenty Wawrzyniak
O autorze

Wincenty Wawrzyniak

Redaktor
Specjalista od Groznawstwa, który nie stroni od swoich ulubionych tytułów. Rzadko się do tego przyznaje, ale ma prawie 2000 godzin na liczniku w Path of Exile. Pozostałe dwa tytuły w jego świętej trójcy to Assassin’s Creed: Origins oraz Final Fantasy XV. Miłośnik RPG i hack’n’slash, dla którego najważniejsza jest dobra historia, a ściany tekstu są plusem. Po godzinach pisze do szuflady, pije niepokojąco duże ilości kawy i często wraca do swoich ulubionych seriali (o Hannibalu prawdopodobnie gadałby nawet w trumnie).
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie