Premiera Wiedźmin 3: Dziki Gon. TOP 5 rzeczy, które musisz wiedzieć
Klatki, piksele i jakość grafiki
Na koniec zostawiliśmy kwestie techniczne, dotyczące Dzikiego Gonu. Twórcy obiecują, że posiadacze konsol zagrają w płynności 30 klatek na sekundę. Jeśli pod naszym telewizorem stoi PlayStation 4, możecie liczyć na natywną rozdzielczość 1080p.
U konkurencji trochę gorzej, lecz nie ma co płakać. Początkowo twórcy zapowiadali, że Xbox One otrzyma natywną rozdzielczość 900p, lecz jak się niedawno okazało, deweloperzy przygotowali system dynamicznego skalowania, podnoszący rozmiar obrazu do 1080p w niektórych scenach. Zapewne chodzi o momenty, podczas których eksplorujemy świat i na ekranie za dużo się nie dzieje. Kiedy natomiast zrobi się mały młynek i rozpocznie się ostra walka, rozegramy ją płynnie w jakości 900p.
Pozostając jeszcze chwilę przy konsolach i fps-ach – jak pisaliśmy kilka dni temu, wersja gry na PS4 potrafi zaliczyć spadki animacji poniżej 30 klatek na sekundę. Pamiętajcie jednak, że CD Projekt RED obiecuje poprawić płynność premierowym patchem 1.01, który dodatkowo poprawi kilka innych kwestii (tutaj szczegóły).
Oficjalny gameplay z Wiedźmina 3 na PlayStation 4
Oficjalny gameplay z Wiedźmina 3 na Xboksa One
Gracze z mocnymi pecetami nie muszą się oczywiście martwic ani o nurkujące fps-y, ani o brak rozdzielczości full HD. Minimalne oraz zalecane wymagania sprzętowe jeszcze raz przypominamy poniżej.
Minimalne wymagania sprzętowe Wiedźmina 3:
- System operacyjny: Windows 7 (64-bit), Windows 8.1 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i5 2500K 3,3 GHz lub AMD Phenom II X4 940
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7870
- Pamięć: 6 GB RAM
- Dysk twardy: 40 GB
- DirectX 11
Zalecane wymaganie sprzętowe Wiedźmina 3:
- System operacyjny: Windows 7 (64-bit), Windows 8.1 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i7 3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4 GHz
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 770 lub AMD Radeon R9 290
- Pamięć: 8 GB RAM
- Dysk twardy: 40 GB
- DirectX 11
Jakim sprzętem trzeba jednak dysponować, by odpalić Dziki Gon w ustawieniach Ultra? Dwa miesiące temu niemiecki serwis GameStar miał przyjemność przetestowania Wiedźmina 3. Przez dwa dni i bez żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o ustawienia graficzne. Redaktorzy mieli zatem możliwość odpalenia tytułu nawet w ustawieniach Ultra. Jak wówczas donosili, Dziki Gon w Ultra niemal przez cały czas utrzymywał poziom 60 fps-ów przy rozdzielczości 1080p na blaszaku, który posiadał na pokładzie kartę graficzną GeForce GTX 980, procesor Intel i7-4790 oraz 16 GB pamięci RAM.
Jeśli chcecie sprawdzić, czy Wasz komputer poradzi sobie z Wiedźminem 3, możecie skorzystać ze specjalnego narzędzia do analizy sprzętu.
Pisząc o jakości oraz grafice przypominamy na koniec, że w sieci wylądowało sporo screenów, porównujących wczesny wygląd gry z ostatnią wersją, która została udostępniona dziennikarzom. Owe porównania starają się potwierdzić, że polski deweloper zastosował w Wiedźminie 3 tzw. downgrade graficzny (pogorszenie jakości).
Marcin Momot z CD Projekt RED odniósł się w zeszłym tygodniu do plotek, jakoby z gry usunięto niektóre efekty graficzne tylko po to, by poprawić płynność rozgrywki. – Jedna kwestia wymaga wyjaśnienia. To tylko plotki i jak już wcześniej pisałem, nie komentujemy takich rzeczy. Po drugie musicie pamiętać, że nasza gra to wielka premiera – wielu ludzi na nią czeka i wielu chciałoby nabić sobie na niej zainteresowanie publiczności nawet opowiadając rzeczy, które nie są prawdziwe – tłumaczy Marcin Momot z CD Projekt RED.
Jakby nie było, Wiedźmin 3: Dziki Gon wymiata pod względem grafiki. Czy rzekomy downgrade rzeczywiście miał tutaj miejsce? A nawet jeśli, to najważniejsza jest fabuła i radocha płynąca z rozgrywki!
Downgrade – plotki czy rzeczywistość?