Porównanie wydajności – DirectX 12 vs DirectX 11 vs Mantle. Jakie różnice?
Serwis AnandTech pokusił się o sprawdzenie, jak DirectX 12 będzie się sprawował pod różnymi kartami graficznymi. Oczywiście nie jest to test ostateczny, ponieważ do oficjalnej premiery nowego API jeszcze trochę zostało.
W konfrontacji wzięły udział trzy Radeony oraz trzy karty GeForce. Oprócz porównania DX 11 vs DX 12 możemy zobaczyć również, jak na ich tle wypada technologia Mantle, za którą odpowiada AMD.
Test został przeprowadzony w oparciu o ostatni build Windowsa 10 oraz najnowszą wersję Star Swarm, czyli dema technologicznego, opartego na silniku Nitrous Engine. Siła Star Swarm tkwi w liczbie obiektów, które są wyświetlane jednocześnie na ekranie. Jest ich ponad 100 tysięcy.
W teście wykorzystano oczywiście najnowsze sterowniki do kart graficznych. Wszystko sprawdzano na komputerze wyposażonym w procesor Core i7-4960X oraz 32 GB RAM DDR3.
Jakie wyniki? Biblioteki DirectX 12 pokazują, że naprawdę stać je na wiele. Co ciekawe, w przypadku Radeonów technologia Mantle okazała się jeszcze lepsza od DX12. Co prawda nie o dużo, lecz jednak...
Przypominamy, że DX 12 zadebiutuje pod koniec tego roku. Powinniśmy zobaczyć nowe API wraz z ostateczną wersją systemu Windows 10.
Wynik testów (screen ze strony AnandTech)
Star Swarm podczas testów z kartą GeForce GTX 980