PEGI z nowymi oznaczeniami
Rodzice będą wiedzieć, czy dziecko kupuje dodatki w grze.
PEGI ogłosiło dzisiaj wprowadzenie nowego oznaczenia treści do gier wideo w dystrybucji fizycznej. Oznaczenie to ma na celu informowanie rodziców o możliwości dokonywania zakupów w grze wideo. Ikona “zakupy w grze” jest już stosowana przez PEGI w cyfrowej dystrybucji gier (z wykorzystaniem procesu IARC), ale od tej pory konsumenci zobaczą ją także na opakowaniach gier dostępnych w sklepach detalicznych.
Według badań konsumenckich1 przeprowadzonych przez Ipsos 40% rodziców dzieci grających w gry, przyznaje, że ich podopieczni dokonują zakupów w grach. Zdecydowana większość spośród tych rodziców (ponad 8 na 10) zawarła z dziećmi porozumienie odnośnie wydatków, które przybiera następujące formy: pytanie o pozwolenie przed każdym zakupem (60%), tygodniowy lub miesięczny limit wydatków (31%), wykorzystanie narzędzi kontroli rodzicielskiej (28%), monitorowanie rachunków kart kredytowych (25%) lub użycie kart pre-paid (20%). Tylko 2% rodziców w żaden sposób nie monitoruje wydatków swoich dzieci.
Nowa ikona treści: „zakupy w grze” zostanie zastosowana do wszystkich gier oferujących opcję kupowania produktów cyfrowych za prawdziwą walutę. Zacznie się pojawiać na opakowaniach gier pod koniec roku 2018.
Źródło: MSL