Robert Ocetkiewicz

Z grami związany już prawie 20 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było jedynie na Pegasusie. Fan wszelkiego rodzaju wyścigów, bijatyk oraz gier sportowych. Nie stroni także od dobrych FPS-ów oraz strategii. W swojej karierze recenzował już na łamach Interii, Onetu i magazynu o grach PlayBox. Poza grami, miłośnik motoryzacji, który uwielbia dźwięk V8.

0 komentarzy

Tagi:

PEGI z nowymi oznaczeniami

Rodzice będą wiedzieć, czy dziecko kupuje dodatki w grze.

PEGI ogłosiło dzisiaj wprowadzenie nowego oznaczenia treści do gier wideo w dystrybucji fizycznej. Oznaczenie to ma na celu informowanie rodziców o możliwości dokonywania zakupów w grze wideo. Ikona „zakupy w grze” jest już stosowana przez PEGI w cyfrowej dystrybucji gier (z wykorzystaniem procesu IARC), ale od tej pory konsumenci zobaczą ją także na opakowaniach gier dostępnych w sklepach detalicznych.

Według badań konsumenckich1 przeprowadzonych przez Ipsos 40% rodziców dzieci grających w gry, przyznaje, że ich podopieczni dokonują zakupów w grach. Zdecydowana większość spośród tych rodziców (ponad 8 na 10) zawarła z dziećmi porozumienie odnośnie wydatków, które przybiera następujące formy: pytanie o pozwolenie przed każdym zakupem (60%), tygodniowy lub miesięczny limit wydatków (31%), wykorzystanie narzędzi kontroli rodzicielskiej (28%), monitorowanie rachunków kart kredytowych (25%) lub użycie kart pre-paid (20%). Tylko 2% rodziców w żaden sposób nie monitoruje wydatków swoich dzieci.

Nowa ikona treści: „zakupy w grze” zostanie zastosowana do wszystkich gier oferujących opcję kupowania produktów cyfrowych za prawdziwą walutę. Zacznie się pojawiać na opakowaniach gier pod koniec roku 2018.

Źródło: MSL

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się

2.8
Rated 2.8 out of 5
2.8 out of 5 stars (based on 72 reviews)
Excellent40%
Very good4%
Average2%
Poor1%
Terrible53%