Path of Exile 2 zapowiedziane. Pierwszy gameplay i szczegóły
Studio Grinding Gear Games zapowiedziało kontynuację Path of Exile. Nie będzie to jednak samodzielna gra, a raczej gigantyczna aktualizacja pierwszej odsłony.
W zeszły weekend na konwencie fanów Path of Exile w Auckland w Nowej Zelandii studio Grinding Gear Games zapowiedziało drugą część legendarnego Path of Exile. Okazuje się, że nie będzie to odrębna gra, a raczej coś w rodzaju obszernego rozszerzenia tytułu wydanego w 2013. Opatrzona cyferką 4.0 aktualizacja ma bardzo zmienić RPG-a. To, jak będzie to wszystko wyglądało, widać na obszernym gameplayu, który możecie obejrzeć poniżej. Twórcy udostępnili także oficjalny trailer z PoE 2 (zamieszczamy go pod gameplayem).
„Dwójka” to przede wszystkim zupełnie nowa kampania fabularna, która ma składać się z siedmiu aktów. Akcja kampanii będzie rozgrywać się dwadzieścia lat po wydarzeniach z oryginalnego Path of Exile. Na początku utworzymy bohatera, wybierając spośród klas dostępnych w pierwszej części serii. Później, w miarę upływu czasu, będziemy mogli modyfikować nasze alter ego, wybierając spośród dziewiętnastu nowych specjalności, zwanych Ascendancy Classes.
Twórcy gry obiecują ponadto m.in. zmiany w mechanice ekwipunku i drzewkach umiejętności. To, jak będą one wyglądały w PoE 2, będzie rezultatem sugestii fanów RPG-a. A któż mógłby poradzić twórcom lepiej w tej kwestii niż starzy wyjadacze?
Do istotniejszych nowości należy także odświeżony silnik graficzny. Tytuł przejdzie niemały lifting: ulepszona zostanie fizyka obiektów i animacje; twórcy wspominają również o wprowadzeniu zupełnie nowego systemu oświetlenia.
Beta Path of Exile 2 ma zostać udostępniona pod koniec 2020 roku, natomiast pełnej wersji tej aktualizacji możemy spodziewać się dopiero w roku kolejnym. Do tego czasu Grinding Gear Games będzie na bieżąco informować graczy o postępach w pracy nad tytułem.