Patch 6.31 do Fortnite wprowadza Naparzankę w Battle Royale

Epic Games właśnie zaktualizowało swoją strzelankę, wrzucając do niej sporo nowości. Jeśli jesteście ciekawi, co zmienia i dodaje patch 6.31 do Fortnite, zapraszamy do czytania.

Patch 6.31 do Fortnite wylądował na serwerach, a na oficjalnej stronie gry pojawiły się szczegóły aktualizacji. Wpadnijcie się zabawić w nowym trybie okresowym lub zwiększcie ciśnienie dzięki strzelbie pompce nowej rzadkości. Najnowsza Budownicza debiutuje wystawiając EWKĘ, a w kampanii pojawia się druga część wątku Doliny Samowitości – zachęca Epic Games.

Oto najważniejsze nowości, które zostają dodane do Fortnite:

Tryb okresowy: Naparzanka (Battle Royale)
Nowy tryb okresowy, w którym wygrywa drużyna, która jako pierwsza dokona 100 likwidacji.
Patch 6.31 do Fortnite
Patch 6.31 do Fortnite

Epicka i legendarna strzelba pompka (Battle Royale)
W grze pojawiają się nowe, rzadsze warianty strzelby pompki.

Patch 6.31 do Fortnite
Patch 6.31 do Fortnite

Nowa Budownicza (Ratowanie Świata)
Airheart to nowa postać, dysponująca zabawką nazwaną Egzoskielet Wartowniczy Kierunkowo Anihilujący (EWKA).

Patch 6.31 do Fortnite
Patch 6.31 do Fortnite

Łopata Sześć stóp pod ziemią (Ratowanie Świata)
Nowa broń biała trafia do gry.

Patch 6.31 do Fortnite
Patch 6.31 do Fortnite

Dolina Samowitości, część 2 (Ratowanie Świata)
Druga część wątku Doliny Samowitości już dostępna.

Patch 6.31 do Fortnite
Patch 6.31 do Fortnite

Patch 6.31 do Fortnite – lista zmian i nowości

OGÓLNE

SPOŁECZNOŚCIOWE

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący blokowanie sterowania kontrolerem podczas wysyłania szeptu do znajomego.
  • Usunięto błąd na konsoli PS4, powodujący zawieszenie się gry, gdy gracz ręcznie opuszczał ekipę, jednocześnie dołączając do innej.

TRYB OKRESOWY: NAPARZANKA

Omówienie
Dwie duże drużyny walczą o Królewskie Zwycięstwo trybie w pełnym akcji. Wygrywa drużyna, która pierwsza zaliczy 100 likwidacji!

Więcej informacji o trybie

  • Dwie drużyny po 20 graczy.
  • Gracze odradzają się 5 sekund po likwidacji, zachowując swój ekwipunek.
  • Zlikwidowani gracze zostawiają po sobie trochę amunicji losowego rodzaju, a także (również losowo) 120 jedn. drewna, 90 jedn. kamienia lub 60 jedn. metalu.
  • Dostępne są tylko bronie niepospolite lub lepsze.
  • Wygrywa drużyna, która pierwsza zdobędzie 100 likwidacji.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Nowa epicka i legendarna strzelba pompka!
    • 105/110 pkt. maksymalnych obrażeń
    • Można ją znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Teraz strzały ze strzelby zadają obrażenia odpowiadające co najmniej 3 śrucinom, nawet jeśli trafi tylko jedna.
    • Uwaga: Dodatkowe śruciny nie powodują trafień krytycznych.
  • Zmiany maksymalnych obrażeń i spadku obrażeń strzelby pompki
    • Zwiększono maksymalne obrażenia strzelby pompki z 80/85 do 95/100.
      • Strzelby pompki zadają wyższe obrażenia na krótkim dystansie, lecz również szybciej tracą siłę rażenia wraz z odległością. Oznacza to, że będziecie zadawać wyższe obrażenia bliższym celom, a niższe bardziej oddalonym.
  • Dodano śmierdzibomby do zrzutów zaopatrzenia
  • Usunięto dubeltówki z łupów luzem

ROZGRYWKA

  • Zmniejszono prędkość lotu po ponownym rozłożeniu lotni w obsługiwanych trybach.
  • Dodano funkcję pozwalającą na stawianie znaczników mapy bez potrzeby przechodzenia do mapy pełnoekranowej.
    • Teraz wystarczy, że spojrzycie w wybrane miejsce i naciśniecie klawisz postawienia znacznika. Ta czynność będzie domyślnie dostępna tylko w trybie walki.
    • Domyślne przypisania tej czynności to krzyżak w lewo na kontrolerach i środkowy przycisk myszy na komputerach PC i Mac.
    • Na urządzeniach mobilnych ta czynność jest przypisana do opcjonalnego przycisku w zmieniaczu układu interfejsu.
  • Dodano możliwość podnoszenia i odrzucania dynamitu z już zapalonym lontem.
    • Aby odrzucić dynamit z zapalonym lontem, zbliż się do niego i naciśnij przycisk użycia.
  • Zwiększono wysokość eksplozji dynamitu zagrażającej graczom ze 192 do 300 jedn.
    • Zrobiliśmy to, by zapobiec przeskakiwaniu przez graczy nad wybuchami na płaskim terenie bez odnoszenia obrażeń.
  • Wieżyczka strzelnicza
    • Zmieniono kolizję wieżyczki strażniczej, aby ułatwić trafienie w obsługującego nią gracza.
    • Usunięto możliwość naprawy wieżyczki strzelniczej
    • Usunięto błąd sprawiający, że gracze mogli przenikać przez lufy wieżyczki i zacinać się w nich.
    • Zrzuty zaopatrzenia automatycznie się otworzą, jeśli wylądują na wieżyczce strzelniczej.

Poprawki błędów

  • Wieżyczka strzelnicza nie może już strzelać przez własne podłoże.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosu lotu u odrodzonych graczy.
  • Usunięto błąd sprawiający, że efekt Schładzacza nie działał na stopy graczy.

WYDARZENIA

  • Nowy turniej: Laboratorium turniejowe Alchemika
    • Laboratoria turniejowe to turnieje, w ramach których testowane są tryby okresowe. Dzięki Alchemikowi sprawdzimy kilka kolejnych zmian w rozgrywce. Uwaga, mechanika tego turnieju będzie podlegać ciągłym zmianom.
    • Początkowe ustawienia trybu:
      • Limity materiałów: 500 jedn. drewna, 500 jedn. kamienia, 500 jedn. metalu.
      • Tempo zbierania zwiększone o 40%.
      • Daje 50 PZ za likwidację.
      • Gniew Burzy
        • Jeżeli w momencie, gdy burza kończy się zbliżać, przy życiu pozostaje określona liczba graczy, rozpęta się Gniew Burzy. Regularnie zadaje on obrażenia graczom, którzy zadali najmniej obrażeń podczas tego meczu.
          • Krąg 1: 60 pozostałych graczy
          • Krąg 2: 44 pozostałych graczy
          • Krąg 3: 30 pozostałych graczy
          • Krąg 4: 20 pozostałych graczy
          • Krąg 5: 16 pozostałych graczy
          • Krąg 6: 14 pozostałych graczy
          • Krąg 7: 12 pozostałych graczy
          • Krąg 8: 6 pozostałych graczy
          • Krąg 9: 2 pozostałych graczy
          • Teraz na planszy turnieju w zakładce wydarzeń będzie widniał twój najwyższy wynik lub najlepszy znaczek z dowolnej sesji wydarzenia.
          • Znaczki odpowiadają teraz kolorom turniejów na ekranie szczegółów wydarzeń.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący przyznanie usuwanych później punktów podczas rozgrzewki.

WYDAJNOŚĆ

  • Zwiększono wydajność wczytywania poziomów na konsolach Xbox One i Switch (poprawiając czasy wczytywania budynków podczas swobodnego spadku)

DŹWIĘK

  • Zgłośniono odgłos spadania gracza, słyszalny podczas lotu.
  • Ściszono odgłos przegrzewania się wieżyczki strzelniczej.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosu lotni u graczy używających lotni po odrodzeniu się.

SPOŁECZNOŚCIOWE

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd na konsoli Nintendo Switch, czasami powodujący zawieszenie się gry podczas pierwszego logowania.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący znikanie nazw graczy po przewinięciu powtórki.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Dodano znacznik mapy do zmieniacza układu interfejsu.

RATOWANIE ŚWIATA

MISJE I SYSTEMY

  • Dolina Samowitości, część 2!
    • Nowe zadania, nowy wariant obszaru (miasto duchów) i nowe postacie fabularne!
      • 21 nowych zadań i jedna misja na mapie opowiadają nowy, ekscytujący rozdział historii Doliny Samowitości.
      • Miasto duchów to nowy wariant obszaru. Odwiedźcie stare miasteczka Dzikiego Zachodu, wyludnione i zamienione w lunaparki i studia filmowe. Zobaczycie tu kaniony, stare forty, spa i nie tylko!
      • Poznajcie nowe postacie fabularne w rodzaju burzowego oszołoma, Desiree – asystentki dra Vindermana oraz Carlosa, basisty Wäty Staløwej.
    • Przeżyjcie dramatyczną historię zmagań z burzą, reaktywację Wäty Staløwej oraz podróż w przeszłość Ray!
  • Zmiany w nagrodach z misji i misji alarmowych:
    • Zmieniono ogólne szanse pojawiania się PD schematu/ocaleńca/bohatera, składników, materiałów do ewolucji oraz substancji profitów w ramach nagród za misje, aby lepiej odpowiadały potrzebom graczy na różnych etapach gry.
    • Znacznie zmniejszono szanse pojawienia się materiałów w ramach nagród za misje, szczególnie na wyższych poziomach trudności.
    • Znacznie zwiększono szanse pojawienia się epickiego i legendarnego profitu+ pod koniec Twine Peaks, zmniejszając szansę pojawienia się niepospolitego i rzadkiego profitu+.

Poprawki błędów

  • Usunięto modyfikatory żywiołów z misji mega-alarmowych na początku Deskogrodu, gdyż wrogowie żywiołowi nie pojawiają się na tych poziomach trudności.

INTERFEJS

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że Lars nie zawsze pojawiał się w laboratorium w zakładce badań.
  • Zmieniono proporcje portretów w grze, by były bardziej jednolite.
  • Usunięto błąd sprawiający, że poziom gracza w strefie był błędnie wyświetlany jako 0.
  • Usunięto błąd sprawiający, że po wybraniu kontrolerem opcji sortowania w menu obrońców gra zamiast posortować listę wybierała obrońcę.
  • Usunięto błąd sprawiający, że na strzałkach podglądu ulepszeń na ekranie ulepszeń nie pojawiały się ikony kontrolerów.
  • Usunięto błąd sprawiający, że kontroler tracił priorytet po wyborze „Więcej opcji” na stronie zarządzania schematami.
  • Poprawiono położenie broni na tablicy schematów w zbrojowni.

BOHATEROWIE

  • Dodano legendarną Budowniczą – Airheart
    • Energiczna majsterkowiczka, która faszeruje serce burzy ołowiem.
    • Nowa zdolność: EWKA
      • Egzoszkielet Wartowniczy Kierunkowo Anihilujący można ustawić na należącym do sojusznika elemencie podłogi!
        • Po ustawieniu EWKI może do niej wsiąść każdy sojusznik.
        • Działanie EWKI nie jest ograniczone czasowo – może strzelać, dopóki ma amunicję!
        • Po wyczerpaniu amunicji lub zniszczeniu elementu podłogi, na którym stoi wieżyczka, EWKA zaczyna liczyć czas odnowienia.
        • Będzie w sklepie okolicznościowym od 29 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do momentu wydania wersji 7.00.
    • Nowe profity:
      • Kampania EWKI – Zwiększa obrażenia EWKI o 24%.
      • Wojna EWKI – Zwiększa obrażenia EWKI o dodatkowe 13% i zmienia ich typ na energetyczne.
  • Dodano legendarnego Żołnierza – Carlosa z Wäty Staløwej
    • Legendarny wariant Szokowca.
    • Dodano do drugiej części wątku fabularnego w Dolinie Samowitości.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Do sklepu tygodniowego dodano łopatę Sześć stóp pod ziemią.
    • Upiorna, zaokrąglona łopata, która wygląda zupełnie tak, jakby służyła do odkopywania okropnych sekretów. Działa jak lżejszy młot dwuręczny, ale zadaje większe obrażenia i ma mniejszą siłę trafienia.
    • Podbicie i Zamach: silny podwójny atak o sporej sile odrzutu, zadający spore obrażenia.
    • Będzie w sklepie od czwartku, 29 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do czwartku, 6 grudnia, godz. 1:00 czasu polskiego.

Źródło: Epic Games, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.