Patch 5.10 do Fortnite. Lepszy Plac Zabaw, zmiany w budowaniu, bronie…

Patch 5.10 do Fortnite. Lepszy Plac Zabaw, zmiany w budowaniu, bronie…
Mobile Newsy PC Polecamy! PS4 XOne

Epic Games prezentuje szczegóły najnowszej aktualizacji swojej strzelaniny. Patch 5.10 do Fortnite wylądował na serwerach i zawiera kilka ciekawych zmian. Nie możemy zapomnieć również o pierwszych urodzinach gry, na które przygotowano specjalne atrakcje.

25 lipca Fortnite obchodzi pierwsze urodziny i jeśli chcecie dowiedzieć się, jakie prezenty możecie zgarnąć z tej okazji, zapraszamy do naszej wcześniejszej wiadomości. Poniżej znajdziecie natomiast szczegóły odnośnie tego, co przynosi ze sobą dzisiejszy patch 5.10 do Fortnite.

Epic Games informuje, że plac zabaw powrócił i jest jeszcze lepszy niż poprzednio. Wyzwij znajomych na starcie towarzyskie i wybudujcie niesamowite budowle na własnej, prywatnej wyspie. Wypróbujcie nową legendarną broń – kompaktowy pistolet maszynowy – w trybie Battle Royale – czytamy na oficjalnej stronie strzelaniny.

Wiedźmin 3 – erotyczny cosplay z Keirą Metz

Kampania Ratowanie Świata otrzymuje natomiast dalszy ciąg w Dolinie Samowitości – urodzinowy wątek zadań, za którego ukończenie odblokujemy specjalną okolicznościową nagrodę.

Urodziny #Fortnite1st
Wyprawiamy wielką imprezę z okazji urodzin #Fortnite1st! Wy też jesteście zaproszeni! Przyprowadźcie znajomych, częstujcie się tortem i bawcie się dobrze. Każde ukończone wyzwanie urodzinowe odblokowuje kolejny kawałek okolicznościowego zestawu kosmetycznego.

Patch 5.10 do Fortnite

Tryb okresowy: Plac zabaw (Battle Royale)
Tryb placu zabaw wraca 25 lipca! Nowe opcje wyboru drużyny pozwolą wam podzielić strony i sprawdzić swoje umiejętności.

Ścigajcie się! Twórzcie i udostępniajcie obrazy i filmy w portalach społecznościowych.

Patch 5.10 do Fortnite

Kompaktowy pistolet maszynowy (Battle Royale)
Rozpakujcie nową broń w Battle Royale. Wykorzystajcie w bliskim starciu szybkostrzelny kompaktowy pistolet maszynowy o pojemnym magazynku.

Patch 5.10 do Fortnite

Dolina Samowitości (Ratowanie Świata)
Wybierzcie się na przygodę w Dolinie Samowitości i zbadajcie okolice Grzmiącej Drogi 99… Zatopcie się w jej historii, odkryjcie jej tajemnice i przemierzajcie razem z przyjaciółmi nowe obszary pustynne.

Patch 5.10 do Fortnite

Święto w kampanii Ratowanie Świata
Uczcijcie urodziny #Fortnite1st tortem, łupami i specjalnym wątkiem fabularnym. Ukończcie go, a odblokujecie Ramirez z Brygady Urodzinowej. Podczas imprezy szukajcie i jedzcie kawałki tortu, aby zdobyć talony okolicznościowe, które można później wymienić na okresowe jubilamy.

Patch 5.10 do Fortnite

Patch 5.10 do Fortnite – lista zmian – szczegóły

OGÓLNE

  • Nowe domyślne przypisania dla nowych graczy.
    • Przypisania klawiatury nadal będą domyślnie ustawione na układ QWERTY u nowych graczy i tych, którzy przywrócą ustawienia domyślne.
  • Zmieniono odliczanie, aby pokazywało bardziej przydatne informacje.
    • Poniżej 72 godzin pokazuje liczbę pozostałych godzin zamiast dni.
    • Poniżej 13 godzin pokazuje liczbę pozostałych godzin, minut i sekund.
  • Zmieniono tło obszaru listy na ekranie wczytywania; teraz jest ono częściowo przezroczyste.
  • Usunięto efekt „szumu” przy zmianie zakładek.
  • Usunięto przycisk „Przywróć” z ekranu ustawień. Przycisk „Przywróć domyślne” zmienił nazwę na „Resetuj”.
    • Opuszczenie ekranu ustawień przed zapisaniem zmian, da graczowi szansę zapisania lub porzucenia ich przed wyjściem.
  • Podwójne kliknięcie jest teraz traktowane jako dwukrotne naciśnięcie przycisku, co umożliwia szybsze używanie opcji typu Dalej/Wstecz

Poprawki błędów

  • Stosy przedmiotów na ziemi będą teraz prawidłowo zmieniać wyświetlaną liczbę przedmiotów, jeśli zmieni się ona, gdy gracz patrzy na ten stos.
  • Usunięto opóźnienie klatek w niektórych układach tekstu, co powodowało zawijanie dużych bloków tekstu jedną klatkę po ich wyświetleniu.
  • Poprawiono cienie tekstu, wcześniej nieprawidłowo wyświetlane w niektórych częściach interfejsu.

BATTLE ROYALE

WYDARZENIE URODZINOWE

  • Możecie już znaleźć na mapie torty urodzinowe, a obok nich kawałki tortu gotowe do zjedzenia. Smacznego!
    • Kawałki tortu przywracają +5 pkt. zdrowia i +5 pkt. osłony natychmiast po zjedzeniu.
  • Ukończ 3 urodzinowe wyzwania, aby odblokować nową emotkę, graffiti i plecak.
  • Bus bojowy i zrzuty zaopatrzenia zostały specjalnie ozdobione z okazji urodzin #Fortnite1st.

TRYB OKRESOWY: PLAC ZABAW

Omówienie
Plac Zabaw to środowisko gry, które nie wywiera na graczach nadmiernej presji, dzięki czemu mogą oddać się radosnej twórczości. Wznoście gigantyczne budowle. Ćwiczcie korzystanie z broni oraz przedmiotów. Walczcie z przyjaciółmi. Ten tryb na pewien czas powróci w ulepszonej postaci, już od 25 lipca. Miłej zabawy!

Co nowego?

  • Gracze mogą teraz zmieniać drużyny podczas gry. Możecie grać w jednej drużynie i twórczo współpracować, lub stanąć po przeciwnych stronach i poćwiczyć umiejętności bojowe!
    • Uwaga: Czat głosowy pozostaje słyszalny dla wszystkich drużyn. Przyszłe wersje tej funkcji będą oferować większe możliwości jej dostosowania.
  • Rozgrywka nie zakończy się już, gdy jeden z graczy opuści serwer.
  • Dodano wózki golfowe; pojawiają się one za każdym razem.
  • Pojemniki z amunicją zawierają jej 10x więcej niż normalnie.
  • Usunięto szare automaty do sprzedaży przedmiotów, lecz zwiększono szansę pojawienia się automatów wyższych kategorii.
  • Zwiększono szansę pojawienia się paneli skokowych i odbijających.
  • Obniżono pułap wymuszonego otwarcia lotni, aby gracze mogli szybciej wrócić do akcji.
  • Zwiększono limit posiadanych rakiet do 60.
  • Zwiększono częstotliwość występowania rakiet.
  • Dodano 100 zrzutów zaopatrzenia.
  • Skrzynie zawierają teraz po 3 bronie i więcej amunicji oraz przedmiotów jednorazowych niż normalnie.
  • Łupy luzem zawierają teraz po 3 przedmioty.
  • Zwiększono częstotliwość występowania Beczek Obfitości i soku Siorb, a zmniejszono częstotliwość występowania bandaży.
  • Dodano Beczki Obfitości do łupów luzem.
  • Skrócono czas odrodzenia z 10 do 3 sek.

Więcej informacji o trybie

  • Przenieście się na godzinę sami lub z całym oddziałem na wyspę Battle Royale
  • Gracze odradzają się od razu, chyba że zostaną zlikwidowani przez Burzę.
  • Burza zbliża się z opóźnieniem 55 min., a samo zbliżenie się trwa kolejne 5 min.
  • Zbieranie zapewnia 10 razy więcej zasobów niż normalnie
  • Na mapie pojawia się 100 lam.
  • Skrzynie i skrzynki z amunicją pojawiają się przez cały czas

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano kompaktowy pistolet maszynowy.
    • Dostępny w wariancie epickim i legendarnym.
      • Obrażenia bazowe: 23-24 pkt.
    • Korzysta ze lekkich nabojów.
    • Pojemność magazynka: 50 nabojów.
    • Można go znaleźć w łupach luzem, w skrzyniach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Zmieniono szanse znalezienia przedmiotów w zrzutach zaopatrzenia:
    • Bronie (pojawia się 1)
      • Karabiny szturmowe: z 14,2% na 25%
      • Materiały wybuchowe: z 28,5% na 25%
      • Kompaktowy pistolet maszynowy: 14,58%
      • Karabiny snajperskie: z 28,5% na 14,58%
      • Ciężka strzelba: z 7,1% na 10,42%
      • Minigun: z 14,2% na 10,42%
      • Usunięto rękodziała, pary pistoletów i pistolety z tłumikiem.
    • Pułapki (pojawiają się 2)
      • Panel skokowy: z 9,6% na 44,44%
      • Przytulne ognisko: z 7,5% na 33,33%
      • Odbijacz: z 15% na 22,22%
      • Usunięto pułapki raniące.
    • Przedmioty jednorazowe (pojawiają się 2)
      • Mikstura osłony: z 19,1% na 20%
      • Mała mikstura osłony: z 12,7% na 17,50%
      • Apteczka: z 6,3% na 13,75%
      • Sok Siorb: z 5,11% na 11,25%
      • Czepiak: z 6,3% na 10%
      • Zdalnie odpalane ładunki: z 3,3% na 10%
      • Granat impulsowy: z 4% na 10%
      • Beczka Obfitości: z 2,1% na 7,5%
      • Usunięto bomby taneczne, granaty, bandaże, śmierdzibomby, Forty Kieszonkowe oraz krzaki.
    • Materiały (pojawiają się 2)
      • Drewno: z 47,6% na 33%
      • Kamień: z 35,7% na 33%
      • Metal: z 16,6% na 33%

ROZGRYWKA

  • Dokonano zmian w materiałach budowlanych:
    • Zmniejszono początkową wytrzymałość drewnianych ścian ze 100 do 80.
    • Zmniejszono początkową wytrzymałość kamiennych ścian z 90 do 80.
    • Zmniejszono maksymalną wytrzymałość drewnianych ścian z 200 do 150.
    • Zwiększono maksymalną wytrzymałość metalowych ścian z 400 do 500.
    • Wydłużono czas budowania elementów metalowych z 20 do 25 sek.
  • Dodano opcję domyślnego sprintu, która po włączeniu uczyni sprint domyślnym sposobem ruchu. Klawisz sprintu służy wówczas do chodzenia powoli.
  • Nowo umieszczone fragmenty budowli będą widoczne w innym kolorze, dopóki gracze nachodzą na budowlę.
  • Poprawiono kolizje w sytuacjach, gdy fragment budowli zostanie umieszczony w miejscu przebywania gracza. Zwiększy to prawdopodobieństwo przesunięcia graczy poza nowo wybudowane budowle.
  • Zwiększono obrażenia zadawane kilofem budowlom wrogich i sprzymierzonych graczy do 75 pkt. obrażeń bazowych i 150 pkt. obrażeń krytycznych.
  • Efekt spowolnienia i konfetti po osiągnięciu Królewskiego Zwycięstwa będzie teraz odtwarzany u zwycięzcy niezależnie od tego, w jaki sposób wygrał.
  • Zmieniono sterowanie ruchem na konsoli Nintendo Switch; teraz obrót zależy od przechylania jej na boki zamiast obracania konsoli w osi pionowej.
    • Ma to umożliwić użytkownikom trzymanie konsoli w dowolnej pozycji i sterowanie ruchem na podstawie kierunków ekranu, a nie położenia Switcha w przestrzeni.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że strzały i pociski były blokowane przez niewidzialną barierę.
    • Powodem błędu były znaczniki stawiane przez graczy na mapie.
  • Automatycznego biegu można teraz używać nawet w pojazdach. Usunięto błąd logiczny w kodzie anulowania automatycznego biegu.
    • Powinno to również usunąć problem z anulowaniem automatycznego biegu po puszczeniu drążka kontrolera.
  • Zmieniono rozkład przycisków w schematach „Oldschoolowy” i „Szybkie budowanie”, aby funkcje zmiany miejsc i poślizgu były przypisane do różnych przycisków.
  • Pociski z karabinów snajperskich nie zatrzymują się już podczas przemierzania pewnych pól aktywacji.
  • Likwidacja graczy teraz prawidłowo zalicza postępy wyzwań.
    • Jeśli ten sam gracz powali i zlikwiduje wroga przy użyciu dwóch różnych broni, postępy w zadaniach likwidacji będą zaliczone na konto obu broni.
  • Gracze nie będą już zacinać się w stanie przemieszczania po zmianie miejsc w pojeździe.
  • Kilofy będą teraz poprawnie wyświetlane gdy gracz jest w pojeździe podczas efektu spowolnienia.
  • Usunięto błąd sprawiający, że w pewnych warunkach sieciowych gracz nie wyciągał broni po odbiciu od panelu odbijającego na panel skokowy.
  • Gracze nie będą już trzymać broni podczas wykonywania emotki w terenowym wózku golfowym.
  • Gracze nie mogą już przeniknąć przez podłogę ani przecisnąć się przez ściany podczas umieszczania lub edycji budowli.
  • Zdalnie odpalane ładunki pokazują teraz wysokość obrażeń tylko wtedy, gdy ranią graczy.
  • Nie można już wywrócić pojazdów, stojąc na nich.
    • Uniemożliwia to sytuacje, w których gracze zacinali się lub teleportowali po wywróceniu pojazdów, na których stali.
  • Nie można już kucnąć podczas wykonywania emotki.
  • Emotka Powitanie, emotikony oraz graffiti są teraz odtwarzane nawet podczas ruchu.

WYDAJNOŚĆ

  • Dokonano poprawek wydajności serwerów, zorientowanych na tryb okresowy „ustawka 50 na 50 graczy”.
  • Poprawiono wydajność serwerów podczas niestandardowych rozgrywek używanych w zawodach sportowych.
  • Dokonano istotnego usprawnienia wydajności terenowego wózka golfowego (TWG)

DŹWIĘK

  • Dodano aspekt przestrzenny do odgłosu umieszczania znacznika na mapie. Teraz gracze usłyszą ten odgłos z kierunku miejsca, w którym umieszczono znacznik.
  • Usprawnienia odgłosów terenowego wózka golfowego (TWG)
    • Poprawiono wytłumianie odgłosów terenowego wózka golfowego (TWG).
    • Dodano unikatowy odgłos zniszczenia terenowego wózka golfowego (TWG).
    • Dodano odgłosy jazdy terenowym wózkiem golfowym (TWG) w wodzie.
  • Poprawiono odgłos odbijania się granatów, aby nie brzmiał zbyt nachalnie w pewnych sytuacjach.
  • Obniżono głośność kilofa „Wysokie napięcie”.
  • Dodano unikatowy odgłos odbicia od trampoliny.
  • Dodano unikatowy odgłos zniszczenia kaktusa.
  • Zmieniono logikę przesuwania odgłosów na Switchu. Teraz przesuwające się źródła dźwięku będą bardziej wyraźne.

Poprawki błędów

  • Odgłosy rozłożenia i złożenia lotni Podbój nie kumulują się już przy częstym powtarzaniu tej czynności.
  • Muzyka emotki Twist nie nachodzi już na muzykę innych emotek.
  • Ponownie dodano odgłosy uderzenia w metal przy trafieniu strzałem lub kilofem w wózek sklepowy.
  • Odgłos strzału z niektórych broni nie jest już ucinany przy małej ilości amunicji

INTERFEJS

  • Poprawiono układ etykiet w lobby na wypadek dłuższych nazw graczy.
  • Dodano możliwość łączenia stosów przedmiotów w ekwipunku, o ile nie osiągnięto limitu przedmiotów w stosie.
  • Ekran wyboru trybu gry teraz ustawia je w następującej kolejności, od lewej do prawej:
    • Gra solo, gra w parach, gra w oddziałach

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wybranie braku stroju lub plecaka.
    • Usunięto przycisk „Zapisz i wyjdź” przy przedmiotach pozbawionych wariantów.
    • Aby potwierdzić wybór, naciśnij dwukrotnie klawisz/przycisk potwierdzenia.
  • Usunięto błąd powodujący, że ikona losowania strojów w szafce wyglądała nieco inaczej od reszty ikon losowania.
  • Usunięto komunikat o błędzie podczas próby zakupu karnetu bojowego na 76. lub wyższym stopniu.
  • Teraz po opuszczeniu terenowego wózka golfowego (TWG) i wejściu do wózka sklepowego w interfejsie widnieją odpowiednie czynności.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Graffiti nie ma teraz wpływu na oczy kilofa „Tęczorożec”.
  • Animacja smugi papieru toaletowego ma teraz poprawny wygląd.

SYSTEM POWTÓREK

  • Zmieniono ikonę przy powaleniu gracza na wykrzyknik.

Poprawki błędów

  • Poprawiono położenie busa bojowego w powtórkach.
  • Poprawiono problem z ogniskową przy zmianie kamer podczas odtwarzania powtórki.
  • Usunięto błąd związany z podglądem graczy w pojazdach z kamer na dronach podczas odtwarzania powtórki.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlanie sterowania kamerą po przełączeniu widoczności interfejsu.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Pobieranie aktualizacji będzie teraz trwało nawet po przełączeniu na inną aplikację. Po ukończeniu pobierania otrzymasz powiadomienie.
  • Wybór trybu strzelania zawiera teraz filmiki poglądowe, lepiej ilustrujące różnice między trybami.
  • Dodano nowe, osobno zmieniane przyciski paska szybkiego dostępu do zmieniacza rozkładu interfejsu. Można zablokować je w trybie walki lub budowy bądź też automatycznie zmieniać zależnie od trybu wybranego przez gracza.
  • Dotknięcie elementu aktualnie wybranego w pasku szybkiego dostępu spowoduje zbudowanie go.

Poprawki błędów

  • Usunięto problemy przy wczytywaniu tekstur busa bojowego.
  • Usunięto trzaski słyszalne podczas wczytywania i gry pod iOS-em.

Źródło: Epic Games

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie