Patch 1.6 do The Division i DLC Ostatni Bastion. Jest data premiery i kolejne usprawnienie dla PS4 Pro

Ubisoft ujawnia, kiedy oczekiwana aktualizacja do The Division ujrzy światło dzienne.

Już ponad miesiąc termu poznaliśmy zawartość patcha 1.6 do The Division, który ma zostać wypuszczony wraz z dodatkiem Ostatni Bastion. To jedna z większych łatek i sporo graczy czeka na jej wydanie. Dotychczas nie wiedzieliśmy jednak, kiedy update zostanie wypuszczony na wolność.

Ubisoft puściło jednak parę z ust podczas wczorajszego wydarzenia State of the Game. Ujawniono wówczas, że patch 1.6 do The Division i DLC Ostatni Bastion są już naprawdę blisko. Data premiery aktualizacji oraz dodatku to 28 lutego i dotyczy to wszystkich platform: PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Dodatkowo twórcy gry ujawnili, że aktualizacja przyniesie kolejne ulepszenie w grze specjalnie dla PS4 Pro. Choć już wcześniej The Division otrzymało specjalną łatkę wspierającą mocniejszą konsolę od Sony, nadchodzący update 1.6 ma poprawić rozdzielczość.

Poniżej przypominamy listę zmian aktualizacji, która została udostępniona na oficjalnym forum Ubisoftu.

Patch 1.6 do The Division – lista zmian:

Nowe obszary w Strefie Mroku

  • Strefa Mroku została rozszerzona o trzy nowe obszary, Strefę Mroku 7-9, na północ od Strefy Mroku 6 oraz Midtown East.
  • Nowe punkty orientacyjne uruchamiają fale wrogów.
  • Oczyszczanie punktów orientacyjnych daje dodatkowe nagrody, umieszczane bezpośrednio w wyposażeniu.
  • Dostępna jest szybka podróż pomiędzy punktami kontrolnymi w Strefie Mroku.

Wydarzenia: Skażenie

  • Do Strefy Mroku zostaje dodane nowe Wydarzenie: Skażenie.
  • Mniej więcej co godzinę elitarni Czyściciele pojawią się w korytarzach pod Strefą Mroku. Skażenie na tych terenach osiągnie zabójczy poziom, twój filtr antywirusowy nie będzie w stanie sobie z tym poradzić.

Rankingi Strefy Mroku

  • Do Strefy Mroku zostały dodane rankingi, śledzące szereg rozmaitych działań zarówno w trybie PvP, jak i w PvE. Wszystkie śledzone czynności przeliczane są na wynik sumaryczny.
  • Rankingi podzielone są na trzy poziomy. Gracze otrzymają nagrody stosowne do tego poziomu w chwili cotygodniowego i comiesięcznego resetu rankingów.

Legendarny poziom trudności

  • Legendarny poziom trudności zostaje dodany do misji Times Square, Elektrownia WarrenGate oraz Wytwórnia Napalmu. Zawiera nowych, potężnych i sprytnych przeciwników.
  • Legendarny poziom trudności to największe wyzwanie w grze, przeznaczone dla zorganizowanych grup.
  • Legendarny poziom trudności zapewnia unikatowe przedmioty związane z wyglądem agenta, niedostępne nigdzie indziej w grze, oraz oczywiście nagrody klasyczne.

Zmiany w zestawach wyposażenia

  • Premia za 4 elementy zestawu Alphabridge współdzieli teraz wolny talent z twoich broni, a nie wszystkie trzy naraz.
  • Premia za 4 elementy zestawu Frontline nie usuwa już szansy na trafienie krytyczne, zamiast tego usuwając efekty wszelkich modyfikacji, jakie nałożyłeś na tarczę.
  • Zestaw odzysku skupia się na Punkcie Medycznym. Premia za 4 elementy tego zestawu włącza wszystkie modyfikacje Punktu Medycznego jednocześnie. Zestaw nie ma już wpływu na przedmioty użytkowe.
  • Premia za zestaw obsługi taktycznej znika tylko wtedy, gdy użyjesz umiejętności.
  • Do gry dodano nowy zestaw, nazywany SEEKR.

Pancerz i odporności

  • Pancerz nie jest już premią główną, został zastąpiony zdrowiem. Wyposażenie wciąż ma bazowy parametr pancerza, a niektóre talenty wciąż będą dawać premię do pancerza.
  • Zdrowie i wytrzymałość to twoje główne parametry twardości.
  • Aktualne premie do zdrowia na wyposażeniu zostały zmienione na nowy parametr Odporność ogólna.
  • Odporności są analogowe, a nie zero-jedynkowe.
  • Do zmian stanu dodano prawo malejących korzyści.
  • Zmieniono balans pozostałych elementów gry, aby Czas do Zabicia i Czas do Bycia Zabitym pozostały w równowadze.
  • Wszystkie zmiany działają wstecz.

Zmiany w sile umiejętności oraz w samych umiejętnościach

  • Siła umiejętności została przekształcona do systemu analogicznego do systemu pancerza, gdzie każdy nowy osiągnięty poziom świata wymaga większej siły umiejętności w celu zdobycia takiej samej efektywności swoich umiejętności.
  • Powiększono różnicę w wydajności umiejętności pomiędzy buildami o niskiej i wysokiej sile umiejętności.
  • Wprowadzono zmiany do Ładunku przylepnego, Pierwszej pomocy oraz Wieżyczki.
  • Zmieniono balans zdolności kluczowych i spowodowano, że nie da się uruchomić zdolności kluczowej w chwili, w której jesteś już pod wpływem nałożonej przez nią niewrażliwości. Premia do obrażeń Ogniwa taktycznego została zmniejszona w PvP.

Zmiany w balansie PvP

  • Stabilność prowadzenia ognia z biodra w ruchu została obniżona, dodano nową kamerę przy prowadzeniu tego typu ostrzału.
  • Zmniejszenie różnicy w zadawanych obrażeniach pomiędzy trafieniami w ciało i w głowę.
  • Po wykonaniu przewrotu nie da się wykonać kolejnego przez 1 sekundę.
  • Nie można już przeładowywać broni w trakcie sprintowania.
  • Apteczek można używać przy pełnym pasku zdrowia, usuwają one niektóre zmiany stanu.
  • Talent Odrodzenie został zmieniony – teraz daje dodatkową odporność na zmiany stanu.
  • Adrenalina nie daje już leczenia z apteczek powyżej 100 procent zdrowia, zamiast tego włącza efekt leczenia w czasie.
  • Pasek zdrowia przeciwnika rozbłyska w chwili użycia przez niego apteczki.
  • Talenty związane z lepszą przeżywalnością takie jak W ruchu, Braterstwo broni i Stan krytyczny przeszły zmiany balansujące.

Zmiany w ekonomii

  • Wprowadzamy nieskończoną liczbę rekalibracji. Cena zwiększa się za każdym razem, ale po pięciu razach przestaje rosnąć.
  • Pomaganie cywilom oznacza gwarantowane dane wywiadowcze.
  • Topowe pistolety w trybie Przetrwania nie wymagają materiałów Tech. Division.
  • Pojemnik na znaleziska skaluje się do poziomu świata.
  • Zmieniono ceny niektórych przedmiotów.

Sklep w grze

  • W aktualizacji 1.6 zmieniamy również sklep w grze, dodajemy nową walutę i poszerzamy asortyment przedmiotów dostępnych u specjalnego sprzedawcy – w tym nowe emotki, malowania na broń i inne przedmioty ozdobne.

Pozostałe zmiany

  • Wszystkie aktywności nagradzają teraz gracza własnymi punktami doświadczenia i zasobnikami.
  • W Przetrwaniu samotni gracze nie mogą już trafiać do gier z innymi graczami, którzy weszli do kolejki jako grupa.
  • Dołączanie do grup podczas rozgrywki w Przetrwaniu PvP zostało wyłączone.
  • Reanimacja powalonego gracza w trybie Przetrwania zawsze zużywa apteczkę.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.