Ogromna lista zmian i nowości w Battlefield 1

Co oprócz nowych map, operacji oraz broni?

Wczoraj informowaliśmy o premierze pierwszej części dodatku Battlefield 1: Niespokojne wody, który został udostępniony 11 grudnia w ramach wcześniejszego dwutygodniowego dostępu wszystkim posiadaczom Przepustki Premium lub Battlefield 1 Rewolucja.

Jeśli jesteście ciekawi wszystkich nowości i zmian w grze – a jest tego całkiem sporo – poniżej wrzucamy pełną listę zmian aktualizacji 1.17 do Battlefield 1, która została udostępniona na oficjalnej stronie gry.

Patch 1.17 do Battlefield 1 – co nowego?

NOWA ZAWARTOŚĆ

Posiadacze Przepustki Premium Battlefield 1 oraz edycji Battlefield 1 Rewolucja będą mogli zagrać w dodatek Battlefield 1 „Niespokojne wody” z dwutygodniowym wczesnym dostępem. Aby móc grać dalej w sieci, wszyscy gracze będą musieli pobrać aktualizację Battlefield 1 „Niespokojne wody”. Ma to kilka korzyści, np. gracze, którzy nie posiadają dodatku, mogą oglądać mecze Battlefield 1 „Niespokojne wody” w trybie obserwatora albo będą mogli zagrać na nowych mapach za pośrednictwem wersji próbnych Premium lub współdzielonego Premium, gdy te będą dostępne.

Patch 1.17 do Battlefield 1
Patch 1.17 do Battlefield 1

NOWA MAPA: PRZYLĄDEK HELLES

Ruszaj do walki podczas morskiej inwazji na Półwysep Gallipoli. Siły ententy szturmują plażę V z morza, ziemi i powietrza. Tam, gdzie z przybrzeżnych piasków wyrastają skaliste wzgórza, tam już czekają na atakujących osmańskie linie okopów i stanowiska ciężkiej broni. Wraki łodzi desantowych będą służyć żołnierzom za osłonę podczas podejścia do Fortu Numer 3. Na górującym nad morskim brzegiem Wzgórzu 141 znajduje się okopane stanowisko ogniowe, tuż za starą wioską, zaadaptowaną na tymczasowe kwatery dla tureckich posiłków.

Patch 1.17 do Battlefield 1
Patch 1.17 do Battlefield 1

NOWA MAPA: ACHI BABA

Czeka was zażarta bitwa piechoty, ukazująca koszmar zaogniającego się konfliktu o Cieśninę Dardanelską. Wzdłuż pofalowanych stoków wzgórz ciągną się linie okopów i dołów strzeleckich, z zaimprowizowanymi w ziemiankach koszarami rozsianymi tu i ówdzie. Nierówny, pagórkowaty teren to istny labirynt rozpadlin i wąwozów. Dzięki temu wojska mogą próbować niezauważenie okrążyć wroga, jednak może to również doprowadzić do krwawych walk w zwarciu, gdy w plątaninie wąwozów niespodziewanie spotkają się silne oddziały. W końcu walka może przenieść się do rozsypujących się ruin, w miarę jak masy żołnierzy posuwają się w stronę Krithii.

Patch 1.17 do Battlefield 1
Patch 1.17 do Battlefield 1

NOWA OPERACJA: GALLIPOLI

Atakuj wroga z ziemi, morza i powietrza podczas lądowania na plażach „Przylądka Helles”. Siły ententy będą musiały przebić się od wraku osadzonego na mieliźnie statku SS River Clyde w stronę wzgórz Sedd el Bahr. Obrońcy mogą się przegrupowywać pod osłoną okopów i odpierać ataki wrogów dzięki broni stacjonarnej oraz baterii nadbrzeżnych dział. Atakujący będą wyposażeni w nowy niszczyciel klasy L, co powinno zapewnić im dodatkową siłę ognia. Jeżeli mimo to znajdą się w trudnej sytuacji, mogą także liczyć na wsparcie behemota: pancernika typu drednot.

Szturmując wzgórza Achi Baba, oddziały ententy będą musiały pokonać labirynt zdradzieckich skał i rozpadlin, by w końcu zająć Kirithę – ważny punkt strategiczny. Flankuj wrogów, aby zdobyć nad nimi przewagę. Przedzieraj się za linie frontu jako infiltrator i ściągaj posiłki, rozstawiwszy mobilny punkt odrodzenia.

NOWY TRYB GRY: PODBÓJ I NAJAZD

W tym wariancie trybu „Podbój” drużyna obrońców rozpocznie grę, posiadając wszystkie flagi, jednak pozostanie bez własnej kwatery głównej. Drużyna atakujących będzie miała na początku przewagę punktową, by nieco wyrównać szanse obydwu drużyn. Jeżeli atakujący zajmą wszystkie flagi, obrońcy będą mogli odradzać się jedynie przy swoich towarzyszach z zespołu, dopóki nie odbiją którejś z flag.

Patch 1.17 do Battlefield 1
Patch 1.17 do Battlefield 1

NOWA BROŃ

Odblokuj nowe typy broni w dodatku Battlefield 1 „Niespokojne wody”, wykonując nowe zadania poświęcone broni. Na starcie otrzymasz osmański buzdygan, jednak resztę broni musisz zdobyć samodzielnie: hak abordażowy można będzie złożyć z części znalezionych w pakietach bojowych, a szablę marynarską odblokujesz, wykonując odpowiednia misję z bronią.

Szturmowiec

  • Maschinenpistole M1912/P.16 (w wersji stabilnej)
    • Zabij 50 wrogów bronią Automatico M1918 (w wersji stabilnej)
    • Zniszcz 5 łodzi działem ppanc. piechoty
  • Karabinek okopowy M1917
    • Zabij 15 wrogów bronią osobistą
    • Wykonaj 5 wielobojów

Medyk

  • Farquhar-Hill (wersja z soczewką)
    • Zabij 15 wrogów strzałem w głowę bronią Farquhar-Hill (w wersji stabilnej)
    • Wykonaj 20 rozkazów drużynowych
  • Farquhar-Hill (w wersji stabilnej)
    • Zabij 25 wrogów bronią M1907 SL (w wersji okopowej)
    • W trakcie jednej rundy reanimuj 10 sojuszników

Wsparcie

  • KM M1917 (w wersji lekkiej)
    • Zabij 25 wrogów bronią BAR M1918 (w wersji okopowej)
    • Zadaj pojazdom 250 punktów uszkodzeń, używając materiałów wybuchowych
  • KM M1917 (dalekiego zasięgu)
    • Zabij 50 wrogów kaemem M1917 (w wersji lekkiej)
    • Zdobądź 1500 punktów za przygwożdżenie, używając dowolnego RKM-u

Zwiadowca

  • Karabin Arisaka wz. 38 (wersja piechoty)
    • Dokonaj 25 zabójstw przeciwsnajperskich
    • Dokonaj 3 wielobojów jako zwiadowca
  • Karabinek Carcano M91
    • Zabij 25 wrogów karabinkiem Gewehr M.95
    • Zniszcz 5 materiałów wybuchowych

Broń biała (wspólne)

  • Szabla marynarska
    • Zdobądź 20 flag, pozostając w łodzi
    • Zabij 15 wrogów, gdy ci będą pływać
  • Hak abordażowy
    • Broń biała składana z elementów
  • Osmański buzdygan
    • Automatycznie przyznawany wszystkim graczom, którzy kupili dodatek Battlefield 1 „Niespokojne wody”.

NOWA MASZYNA BOJOWA

Niszczyciel klasy L to nowy okręt wojenny na wirtualnym polu bitwy. Wyposażony w 4 stanowiska bojowe niszczyciel posiada potężne działa na rufie i dziobie, baterie przeciwlotnicze, wyrzutnie torped oraz stanowisko sygnałowe, z którego można wzywać ostrzał artyleryjski drednota na wskazany cel. Można również wybrać wariant statku – stawiacza min, dzięki czemu kosztem dział na rufie będzie można rozstawiać morskie pola minowe. Podobnie jak w przypadku czołgów, kapitan okrętu będzie mógł dokonać napraw awaryjnych na pokładzie niszczyciela po szczególnie ciężkich starciach.

Patch 1.17 do Battlefield 1
Patch 1.17 do Battlefield 1

NOWA KLASA ELITARNA

Podobnie jak inne klasy elitarne, infiltrator stanowi zestaw, który będzie dostępny bezpośrednio na polu bitwy. Siłą infiltratora jest jego mobilność. Nadaje się on wyśmienicie do precyzyjnych, taktycznych uderzeń i manewrów zgranych z działaniami drużyny. Ubrany w strój maskujący infiltrator posiada stałą premię do prędkości biegu, przez co doskonale nadaje się do szybkich wypadów za linie przeciwnika. Ma on heliograf, pełniący funkcję mobilnego punktu odrodzenia. Może on rozstawić nowy punkt np. w niebronionej lokacji za liniami wroga, umożliwiając dobrze zorganizowanej drużynie błyskawiczne otoczenie przeciwników. Kiedy wymagane będzie użycie siły, infiltrator może polegać na wyrzutni granatów Martini Henry oraz na obrzynie. Dzięki pistoletowi sygnałowemu będzie on mógł w sytuacji zagrożenia wezwać zmasowany ostrzał artyleryjski.

PRZYDZIAŁY SŁUŻBY

Przydziały służby zostały opracowane z myślą o poszczególnych klasach. Korzystanie z danej klasy zgodnie z jej taktycznym przeznaczeniem to najlepszy sposób, by rozwinąć się w grze. Wiele takich wyzwań może zostać ukończonych jednocześnie, więc jeśli gracz podchodzi np. do trudniejszego i bardziej czasochłonnego wyzwania, to i tak robi postępy w innych wyzwaniach, których przy okazji spełnia warunki.

Każdy przydział służby wymaga ukończenia 5 z 6 wyzwań, więc gracze będą mieli w czym przebierać. Wyzwania te promują skupianie się na celach taktycznych, wciąż jednak są uzależnione od rozwoju sytuacji. Intencją twórców było to, by gracze realizowali te wyzwania podczas pogoni za bardziej „klasycznymi” wyzwaniami.

Pilot

Przydziały służby pilota nagradzają graczy, którzy lubią walkę w powietrzu. String Id: ID92 (Common) Wyzwania skupiają się głównie na sytuacjach, do których dochodzi podczas lotów bojowych. Na poziomie weterana niektóre z wyzwań zachęcają gracza do wyboru różnych specjalnych pakietów samolotowych. Zastanów się dobrze, jaki wariant maszyny wybrać, aby jak najszybciej ukończyć wyzwanie.

„Przyjazne niebo” (podstawowy) – Ukończ 5/6, aby wygrać nagrodę

  • Dokonaj 50 napraw awaryjnych w samolotach
  • Zadaj żołnierzom łącznie 7500 pkt. obrażeń z samolotów
  • Zniszcz 5 elementów behemotów
  • Zalicz 50 asyst kierowcy
  • Zabij 25 wrogów jako pasażer samolotu.
  • Zniszcz 10 samolotów za pomocą QF 1 Plot.

Ukończ „Przyjazne niebo” (podstawowy), by odblokować

„Przyjazne niebo” (weteran) – Ukończ 5/6, aby zdobyć nagrodę

  • Dokonaj 25 wielobojów jako pilot
  • Zniszcz 30 samolotów, używając samolotów
  • Zalicz 50 asyst z flarą lokalizacyjną jako pilot
  • Zadaj łącznie 3 000 pkt. obrażeń żołnierzom za pomocą bombowców
  • Zniszcz 25 czołgów za pomocą samolotów szturmowych.
  • Zabij 3 przeciwników, uderzając w nich samolotem

Czołgista

Przydziały służby czołgisty powstały po to, by uzmysłowić graczom, jak potężną siłę stanowi czołg wraz z załogą. Istnieją ogólne wyzwania dotyczące czołgów, ale inne z kolei podkreślają mocne strony danego typu czołgu i stanowiska obsady. Utrzymuj maszynę na chodzie i wspieraj drużynę – korzystaj z osłon i dokonuj regularnych napraw.

„Cześć i czołgiem” (podstawowy) – Ukończ 5/6, aby zdobyć nagrodę

  • Dokonaj 50 napraw awaryjnych w czołgach
  • Grając czołgistą, zadaj pojazdom łącznie 5000 pkt. uszkodzeń
  • Zerwij 25 gąsienic
  • Zalicz 50 asyst pasażera
  • Zabij 50 wrogów jako pasażer czołgu
  • Zniszcz 10 czołgów działem polowym

Ukończ „Cześć i czołgiem” (podstawowy), by odblokować

„Cześć i czołgiem” (weteran) – Ukończ 5/6, aby zdobyć nagrodę

  • Dokonaj 25 wielobojów jako czołgista
  • Zniszcz 10 dział polowych
  • Zniszcz 25 samolotów za pomocą wozu opancerzonego
  • Przeprowadź 100 uleczeń jako czołgista
  • Zabij 50 wrogów ciężkim czołgiem
  • Zabij elitarnego wroga dowolnym czołgiem

Szturmowiec

Wyzwania szturmowca skupiają się na używaniu ognia i materiałów wybuchowych. Szturmowcy pełnią kluczową rolę przy likwidacji wrogich jednostek pancernych. Skup się na walce z celami zmechanizowanymi, a będziesz zdobywać postępy we wszystkich wymienionych wyzwaniach.

„Pirotechnik” – Ukończ 5/6, aby zdobyć nagrodę

  • Dokonaj 25 wielobojów jako szturmowiec
  • Zadaj pojazdom 1000 pkt. uszkodzeń, używając granatu ppanc.
  • Zabij 50 wrogów bronią wybuchową
  • Zabij 25 wrogów działem ppanc. piechoty
  • Zadaj pojazdom 500 pkt. uszkodzeń, używając lekkiego granatu ppanc.
  • Zadaj 3 000 pkt obrażeń żołnierzom jako elitarny żołnierz z miotaczem

Medyk

Wszyscy wiedzą, że zadaniem medyka jest leczenie i reanimacja. Co prawda wśród wyzwań znalazło się jedno związane z zadawaniem uszkodzeń pojazdom, jednak gracz musi ukończyć 5 z 6 wymienionych zadań, i zwyczajnie może pominąć używanie karabinowych granatów nasadkowych. Wymagane uszkodzenia nie są wygórowane – chcieliśmy pokazać, że w pewnych sytuacjach medyk może wspomóc kompanów w walce z opancerzonymi celami (wyzwanie nie wspomina o całkowitym niszczeniu lub eliminacji pojazdów). Ostatnie wyzwanie może pewnym graczom nastręczyć kłopotów, ale starając się mu sprostać, gracz będzie przy okazji zaliczał pierwsze wyzwanie.

„Farmaceuta” – Ukończ 5/6, aby zdobyć nagrodę

  • Przeprowadź 100 reanimacji
  • Dokonaj 400 uleczeń
  • Dokonaj 50 drużynowych uleczeń
  • Zadaj pojazdom 300 pkt. uszkodzeń, używając granatu karabinowego (odł.-burz.)
  • Zadaj 6000 pkt. obrażeń żołnierzom jako medyk.
  • Nie ginąc, dokonaj 10 reanimacji

Wsparcie

Zadania dla żołnierza wsparcia to nasz hołd dla klasy technika z Battlefield 4. Skupiamy się na pojazdach – ich niszczeniu, naprawianiu i wykorzystaniu. Klasa wsparcia jest bardzo wszechstronna przy operowaniu pojazdami, a ponieważ w pojedynkę nie jest za dobrze przystosowana do ich eliminacji, większość wyzwań dotyczy zadawania uszkodzeń, a nie ich całkowitego niszczenia. Ostatnie wyzwanie jest opcjonalne i wymaga eliminacji pojazdów. To jak najbardziej możliwe – zostało dodane jako opcjonalne wyzwanie dla tych, którzy z powodzeniem wypełniają pozostałe zadania i akurat mają dobrą passę w meczu.

„Technik” – Ukończ 5/6, aby zdobyć nagrodę

  • Zabij 25 wrogów pojazdami
  • Zdobądź 25 flag, używając pojazdów
  • Zadaj pojazdom 1500 pkt. uszkodzeń, używając ładunków dywersyjnych
  • Zadaj pojazdom 500 pkt. uszkodzeń, używając kuszy z garłaczem
  • Zadaj pojazdom 200 pkt. uszkodzeń, używając narzędzia naprawczego
  • Nie ginąc, zniszcz 2 pojazdy jako żołnierz wsparcia

Zwiadowca

Ten przydział służby kładzie nacisk na utrzymanie dystansu. Wyzwanie dotyczące amunicji K śledzi uszkodzenia zadawane pojazdom, a nie ilość zniszczonych maszyn, ponieważ chcieliśmy pokazać, że jest to jedynie przydatny element wparcia ogniowego, a nie główna broń do niszczenia celów opancerzonych. Dla prowadzącego ogień snajperski zwiadowcy doskonałym narzędziem obronnym jest przynęta. Może być ona bardzo efektywna, jeżeli umieszczona została w odpowiednim miejscu, które normalnie zająłby strzelec wyborowy. Najnowszy dodatek do gry to wyborna okazja, by zapolować na nieświadome cele, stłoczone na łodziach desantowych.

„Obserwator” – Ukończ 5/6, aby zdobyć nagrodę

  • W ciągu jednej rundy zadaj 2 000 pkt. obrażeń żołnierzom jako zwiadowca.
  • Zadaj pojazdom 400 pkt. uszkodzeń, używając amunicji K
  • Pozwól zniszczyć 15 swoich celów pozorowanych
  • Wykonaj 300 asyst z flarą lokalizacyjną jako zwiadowca.
  • Zabij karabinami bez samonapinania 10 przeciwników w łodziach
  • Zabij 25 wrogów jako elitarny łowca czołgów

SPECJALIZACJE

  • Złodziejaszek

Wrogowie zabici w walce wręcz upuszczają przydatne przedmioty związane z używanym przez nich zestawem: Szturmowiec –> 3 miny ppanc. Medyk –> 3 zasobniki z bandażami, Wsparcie –> 3 ładownice, Zwiadowca –> 1 flara lokalizacyjna

Aby walczący na pierwszej linii i w wąskich przejściach szturmowcy mogli bardziej przysłużyć się drużynie. Przebijanie się przez obronę przeciwnika za pomocą broni do walki wręcz, w tym szarż z bagnetem, zapewni sojusznikom łupy, dzięki którym będą mogli dalej wspierać natarcie.

  • Wzajemność

Za każdym razem, gdy uzdrowisz sojusznika, zdobywasz 12,5 pkt. zdrowia (maks. raz na sekundę)

Aby zapewnić medykom większe pole manewru przy leczeniu. Zamiast zużywać swoje wyposażenie do leczenia własnych obrażeń, medycy mogą teraz leczyć sojuszników, a przy tym samemu odzyskiwać zdrowie.

  • Wytrwałość

Wybranie narzędzia naprawczego zwiększa prędkość ruchu o 25% (nie wpływa na prędkość biegu) i zmniejsza obrażenia od wybuchów o 20%

Aby zapewnić żołnierzom wsparcia większą sprawność i lepszą ochronę przy naprawie sojuszniczych maszyn.

  • Fala

Po trafieniu przeciwnika w głowę karabinem bez samonapinania następny dostrzeżony przeciwnik zostanie podświetlony

Zwiadowca ma niewiele narzędzi, które przydają się w większych starciach. Ulepszone wykrywanie przeciwników pozwoli mu lepiej wspierać drużynę, namierzając wrogów.

  • Ukrycie w chmurach

Twój samolot po zauważeniu jest widoczny przez 6, a nie 12 sekund

Zwiększenie żywotności samolotów poprzez ograniczenie ich wykrywalności.

  • Bezpieczna wysiadka

Gdy gracz wysiądzie z twojego samolotu, towarzyszy temu flara lokalizacyjna

Zapewnienie spadochroniarzom informacji o terenie, na którym lądują.

  • Krytyczna zasłona

Gdy twój czołg zostanie unieruchomiony, zasłona dymna zostaje użyta automatycznie (45 sekund odnowienia)

Pośrednie zwiększenie żywotności czołgów poprzez zapewnienie im zasłony w momencie ciężkiego uszkodzenia.

  • Konwój

Korzystanie z autonaprawy sprawia, że inne pojazdy w promieniu 10 metrów odzyskują 2 pkt. wytrzymałości na sekundę

To zachęta dla pojazdów lądowych, aby trzymały się razem.

INNE AKTUALIZACJE

POSTĘPY GRACZA

  • Przydziały broni będą wyświetlać postępy jako % ukończenia.
  • Usunęliśmy błąd, przez który gracze otrzymywali niewłaściwą liczbę punktów niezbędnych do zdobycia medalu po przechwyceniu zrzutu zaopatrzenia
  • Gracze będą mogli osiągać postępy w przydziale „Ręka na pulsie”, zdobywając drużynowe asysty jako zabicia, leżąc za tarczą snajperską
  • Gracze nie będą już otrzymywać premii do punktów za „zabicie cofającego się”, jeżeli zabiją siebie lub któregoś ze swoich sojuszników podczas wycofywania się w Operacjach

INTERFEJS ORAZ HUD

  • Do menu opcji wideo dodano ustawienie pozwalające wyłączyć postprocesowy efekt dystorsji soczewki
  • Gracze mogą teraz zdecydować, czy wykres działania sieci będzie wyświetlany przez cały czas, tylko w razie problemów z siecią, czy nie będzie wyświetlany w ogóle.
  • Widok z góry dla widza – zmieniono formatowanie ikon celów, graczy i swobodnego widoku z kamery tak, aby znajdowały się one teraz przy krawędzi ekranu
  • Usunięto błąd, który sprawiał, że wyświetlany był komunikat o przełączeniu na broń dodatkową, nawet jeśli gracz nie mógł przełączyć na tę broń podczas pływania
  • Usunięto błąd, przez który gracze widzieli różne wyniki na tablicy końcowej i na tablicy wyników bezpośrednio w grze w trybie Operacji
  • Usunięto błąd, przez który były wyświetlane niewłaściwe mnożniki punktów na tablicy wyników pod koniec rundy w trybie Operacji

BROŃ, POJAZDY I EKWIPUNEK

  • Teraz dynamit będzie działał także pod wodą – materiał jest zazwyczaj pokryty woskiem, a dzięki temu wodoodporny
  • Usunięto błąd, przez który niektórzy gracze nie widzieli efektu wizualnego chmury gazu bojowego
  • Usunięto błąd, który powodował, że dowolny pojazd lądowy mógł zawisnąć w powietrzu, jeśli most, po którym przejeżdżał, został zniszczony.
  • Usunięto błąd, który powodował, że strzelcy pokładowi na łodzi Lichtuga-Y nie widzieli odpowiednich znaczników trafień przy celowaniu precyzyjnym
  • Odradzanie pojazdów automatycznie rozbroi pobliskie materiały wybuchowe, takie jak miny ppanc. i dynamit, aby uniemożliwić graczom masowe niszczenie pojazdów w punkcie odrodzenia
  • Kuter torpedowy MAS oraz Lichtuga-Y już nie wywołują eksplozji działek przeciwlotniczych
  • Kapitanowie sterujący kutrem torpedowym MAS oraz Lichtugą-Y mogą dokonywać awaryjnych autonapraw
  • Usunięto błąd, przez który pojazd transportowy mógł zniknąć podczas użytkowania
  • Poprawiono karę do biegu przy szarży bagnetem dla strzelby Model 1900
  • Poprawiono mechanikę odrzutu i rozrzutu przy strzelaniu ze strzelby Model 1900
  • Usunięto błąd, przez który gracze słyszeli odgłos szarży z bagnetem, nawet mimo przerwania takiej szarży
  • Usunięto możliwość przełączania broni na wyczerpaną amunicję K
  • Usunięto błąd, który powodował, że gracze mogli strzelać z broni podczas jej przeładowywania
  • Znacząco zwiększono obrażenia zadawane pojazdom i behemotom przez armatę nadbrzeżną 305/52 O
  • Wieżyczki forteczne i nadbrzeżne korzystają teraz z tej samej mechaniki zniszczeń i naprawy, co działa polowe, baterie plot. oraz działa nadbrzeżne Oznacza to, że po uszkodzeniu poniżej 50% wytrzymałości staną się niezdatne do użytku; pomoże tylko całkowita ich naprawa
  • Usunięto błąd, który sprawiał, że interfejs przeładowywania armaty nadbrzeżnej 305/52 O nie aktualizował się za pierwszym razem, gdy gracz korzystał ze stanowiska ogniowego
  • Pociski i materiały zapalające blokują teraz asystę celowania na czas trwania podpalenia
  • Zwiadowca może teraz zastawić dwie sztuki każdej bomby pułapki (gazowej, wybuchowej, zapalającej)
  • Naprawiono błąd, który opóźniał oddanie strzału z karabinu Mosin-Nagant M91 tuż po rzuceniu granatu
  • Naprawiono błąd, który powodował kołysanie celownika optycznego w karabinie Mosin-Nagant M91 po przeładowaniu amunicji; poprawiono też ustawienia muszki i szczerbinki
  • Zbalansowano czas, jaki zajmuje zmiana standardowej amunicji karabinu Mosin-Nagant M91 (wyborowego) na amunicję K

MAPY I TRYBY

  • Usunięto błąd, który powodował, że ekran odrodzeń otwierany był w tle wprowadzającego filmu w trybie Operacji, przez co gracz zmuszony był wyjść z gry

OGÓLNE

  • Poprawiono system asysty przy celowaniu precyzyjnym przy przybliżeniu, aby jego działanie było bardziej subtelne
  • Zbalansowano mechanikę ruchu graczy, aby zapobiec nadużywaniu efektu przejścia ze sprintu w ślizg
  • Usunięto błąd, który powodował, że przyspieszenie ruchu żołnierza nie było korygowane dla różnych wartości odświeżania, przez co przyspieszenie dla częstotliwości 30 Hz, 60 Hz i 120 Hz miało różne wartości.
  • Zmodyfikowano przyspieszenie żołnierza, aby zachować precyzję sterowania po korekcji odświeżania.
  • Usunięto błąd, który sprawiał, że w widoku trzeciej osoby nie zawsze odgrywane były poprawne dźwięki czołgania
  • Usunięto błąd, który powodował, że gracze słyszeli werbalne ostrzeżenia wydawane przez spadające dookoła pociski
  • Poprawiono głośność związanych z ruchem postaci w widoku trzeciej osoby efektów audio, ściszając odgłosy czołgania się i poruszania w pozycji kucznej
  • Usunięto błąd, który powodował, że nieprzerwanie odgrywane były odgłosy pływania
  • Dodano dźwięki nurkowania i wskakiwania do wody
  • Zasięg działania skrzynki amunicyjnej i skrzynki medycznej zwiększono z 3,5 do 7 m Dzięki temu towarzysze broni nie będą musieli zbijać się w ciasną gromadę, żeby korzystać ze wsparcia
  • Regeneracja zdrowia kawalerii ma teraz taki sam czas odnawiania, jak w przypadku piechoty – teraz gracze nie będą musieli tak często zsiadać z konia, aby podleczyć się apteczkami
  • Zbalansowano „Alarm na obrzeżach” – teraz aktywowanie miny pułapki oznacza na minimapie wrogów w promieniu 10 m
  • Usunięto błąd, który powodował, że zestawy elitarne regenerowały życie właściciela w tempie zwykłego żołnierza, a nie zakładanym
  • Flara błyskowa przygwoździ teraz wrogów, którzy znajdą się zbyt blisko. Jest to zamierzone działanie – w końcu flara ma utrudniać wrogom prowadzenie walki
  • Usunięto błąd, który powodował, że żołnierze reanimowani za pomocą „Strzykawki ze stymulantem” nie otrzymywali premii do prędkości biegu
  • Usunięto błąd, który powodował, że żołnierze pozostający w bezruchu bądź zasiadający w samolocie wydawali odgłosy kroków
  • Poprawiono rezerwację punktu odrodzenia w momencie, w którym kilku graczy naraz wybierze dany punkt
  • Gracze mogą się teraz odradzać jedynie przy dowódcy drużyny w specjalnym trybie „Powrót do podstaw”
  • Zwiększono dystans, na którym wyświetlana jest duża eksplozja w wodzie
  • Usunięto błąd, przez który gracze słyszeli odgłosy towarzyszące nurkowaniu pod wodą, gdy byli na lądzie lub w powietrzu

Źródło: battlefield.com

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.