Blizzard już nie jest łasy na kasę? Rewolucja w Overwatch 2
Piekło zamarzło. Blizzard odchodzi od części kontrowersyjnych mikropłatności w Overwatch 2. Wygląda na to, że nie są potrzebne, aby firma zarabiała krocie.
Każdy chyba pamięta pamiętne Diablo Immortal, które zostało zeszmacone absolutnie i to wszystko przez mikropłatności. Mowa jednak o tytule mobilnym, więc znaczny udział opcjonalnych płatności wcale nie jest szczególnie zaskakujący. Inaczej sprawa wygląda z Overwatch 2.
Overwatch 2 z wielkimi zmianami, które powinny być od dawna
Zanim ktokolwiek zapyta “a to w OW2 ktoś jeszcze w ogóle gra?” odpowiem, że owszem. I to nawet sporo osób. Z czego część bardzo chętnie wydaje swoje (lub czyjeś, nie wnikam) ciężko zarobione pieniądze na wirtualne skórki i inne elementy czysto dekoracyjne. Gra jednak od premiery mierzy się z krytyką. W “jedynce” głośno było o płatnych loot boksach. W “dwójce” jest już cała przepustka sezonowa, z poziomami premium, specjalna waluta możliwa do kupienia za rzeczywiste pieniądze oraz… bohaterowie.
Szczególnie ten ostatni element wywołał popłoch u fanów pierwszej części. Wszystko przez to, że nowi bohaterowie – do tej pory darmowi – ukryci byli za przepustką sezonową. Oczywiście można ich odblokować bez płacenia, ale trzeba poświęcić bardzo wiele godzin na dobrnięcie do odpowiedniego poziomu. Można też było płacić i cieszyć się herosem/heroską od razu.
Najwyraźniej kontrowersyjny sposób wcale aż tak się nie opłaca. Blizzard zrewidował swoje plany i donosi o wielkich zmianach w Overwatch 2. Co ciekawe – na lepsze!
Począwszy od sezonu 10, wszyscy nowi bohaterowie będą odblokowywani natychmiast po premierze. Wszyscy istniejący zostaną również udostępnieni dla graczy. Oznacza to, że bohaterowie nie będą już musieli być odblokowywani w ramach Karnetu Bojowego, aby byli grywalni we wszystkich trybach.
– czytamy na stronie Blizzarda
Zmiany w monetach premium
Ponadto twórcy wprowadzają zmiany do skórek mitycznych, dodając do gry specjalne sklep z takimi skórkami do postaci. Twórcy zobowiązali się również do zwiększenia liczby zdobywanych monet premium w przepustce sezonowej. Tak, nawet tej darmowej.
Począwszy od sezonu 10, monety będzie można odblokowywać w miarę postępów na ścieżkach darmowych i premium Karnetu Bojowego, dzięki czemu ich zdobywanie będzie łatwiejsze i bardziej spójne. Zwiększamy również liczbę monet, które można zdobyć za darmo, z 540 do 600 na sezon. Cotygodniowe wyzwania staną się bardziej elastyczne, aby dostosować się do waszego stylu gry, i będą teraz zapewniać PD Karnetu Bojowego.
– informują twórcy
Ponadto deweloperzy zapowiadają więcej nowych map oraz oczekiwany od dawna tryb “Starcie”. Ta nowość trafi do gry wraz ze startem sezonu 10.