Ostra zmiana strategii Konami. Firma stawia teraz przede wszystkim na gry mobilne!
[caption id="attachment_24070" align="aligncenter" width="1920"] Metal Gear Solid[/caption]
Nowy szef Konami całkowicie zmienia strategię koncernu. Firma będzie teraz skupiać się na produkcjach przeznaczonych na telefony i tablety. Co z popularnymi seriami?
Hideki Hayakawa, czyli nowy szef Konami, zdradził, że firma inwestować teraz będzie przede wszystkim w gry mobilne. To w tej chwili najbardziej dochodowy rynek. Według prezesa, po tego rodzaju produkcje sięgają nie tylko niedzielni gracze, ale również osoby, które wcześniej kupowały hity na konsole i PC. Z kolei głównym bodźcem do zmiany strategii był doskonały wynik gry Power pro.
- Sukces Power pro zmotywował nas szczególnie do przygotowania więcej niż kiedykolwiek nowych odsłon naszych popularnych serii na mobilne urządzenia. Kolejnym krokiem po modelu biznesowym pay-as-you-play w takich grach jak Power pro i Winning Eleven z dodatkową zawartością, jest przejście ze sprzedaży „przedmiotów” na sprzedaż „funkcji” - zdradza Hideki Hayakawa.
Czyżby to był powód odejścia Hideo Kojimy z firmy? Nie od dziś wiadomo, że Kojima był twórcą, który mocno stawiał na własną niezależność podczas procesu produkcji. Oczywiście Konami podkreśla, że nadal będzie inwestować w takie tytuły jak Pro Evolution Soccer, czy Metal Gear Solid, ale kto wie, czy ich formuła całkowicie się nie zmieni (na przykład zostaną przeniesiona na sprzęty mobilne).
Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o takiej zmianie w Konami.