Metro: Exodus pierwszą grą, która zabłyśnie grafiką dzięki przełomowi od Nvidia. Prezentacja
Na tegorocznej konferencji Game Developers Conference w San Francisco, Nvidia zaprezentowała nową technikę raytracingu NVIDIA RTX. Do tej pory mogliśmy jedynie spekulować, która z gier będzie pierwszą, wykorzystującą technologię RTX. Dziś wszystko jest już jasne. RTX zadebiutuje w gamingu wraz z premierą tytułu Metro: Exodus.
Nvidia RTX po raz pierwszy w Metro: Exodus
Studio 4A Games, odpowiadające za dwie poprzednie odsłony gier z serii Metro, współpracuje z Nvidią od samego początku. Podczas samej zresztą konferencji, zieloni wymienili firmy, które stworzą gry wykorzystując raytracing. Prócz 4A Games na liście pojawiły się także Electronic Arts i Remedy, ale to Metro: Exodus jako pierwsze chwali się techniczną wersją demonstracyjną na YouTubie, w której pokazano, jak wygląda świat gry dzięki nowemu rozwiązaniu, bazującemu na śledzeniu promieni.
Trzeba przyznać, że film prezentuje się wyśmienicie. Na uwagę zasługuje chociażby szczegółowość, z jaką odbija się niebo w strumyku, a w powietrzu unosi się przeganiany wiatrem kurz. Także wnętrza wyglądają obiecująco. Promienie Słońca wzorowo padają na pokryte szkłem obrazy, wiszące na ścianach domu. Poza tym, gdy kamera kieruje się bezpośrednio w stronę światła, obserwator ulega iluzji oślepienia.
Raytracing już nie tylko w filmach
Stosowanie technologii RTX jest jednak mocno zasobożerne. Dotąd stosowano ją z powodzeniem przy produkcjach filmowych, jednak film od gry różni się tym, że w tych drugich niezłym sprzętem musi dysponować nie tylko producent, ale i ostateczny nabywca, czyli gracz. Oprogramowanie to stanie się integralną częścią najważniejszych silników i narzędzi na rynku. Na liście Nvidii znalazło się Unity, Frostbite, Unreal Engine, Northlight oraz Allegorithmic. Z pewnością więc wielu twórców będzie sięgać po to rozwiązanie, gdyż jest nie tylko szeroko dostępne, ale i ułatwia proces tworzenia gier. Mimo że technologia raytracingu pomoże deweloperom, a graczom zapewni lepsze efekty wizualne, to niestety aby móc korzystać z jej dobrodziejstw, bedziemy musieli sporo zainwestować w karty graficzne, obsługujące RTX. Należy się na to przygotować, chociażby po słowach producentów ze studia 4A Games, którzy już na pierwszych etapach tworzenia Metro: Exodus wyznali, iż uwielbiają wysadzać karty graficzne.
Nvidia RTX działa na kartach graficznych opartych na architekturze NVIDIA Volta. Na razie mamy na rynku tylko jedną kartę spełniającą te wymagania. Mowa o układzie Nvidia Titan V, który kosztuje w oficjalnym sklepie NVIDIA nieco ponad 13 tys. złotych.
We are excited to share the news that we are collaborating with @NVIDIAGeForce, using their RTX real-time ray tracing tech in @MetroVideoGame! Stay tuned for our @Official_GDC demo in the coming days! https://t.co/5LTbY7DEHv
— 4A Games (@4AGames) March 20, 2018
4A Games póki co nie zdradziło daty premiery nowego Metra. Jeśli nic się nie zmieni i dotychczasowe informacje się potwierdzą, w tytuł zagramy jeszcze w tym roku. Wobec tego czekamy na wymagania sprzętowe i już zaczynamy zbierać pieniążki na nowy sprzęt…