Przełom w grafice od Nvidia, który uciągnie obecnie jedna karta graficzna dla graczy

Tylko jedna karta graficzna póki co może sprostać takim wyzwaniom. NVIDIA RTX jest zatem rewolucją, na której wykorzystanie w domowym zaciszu musimy trochę poczekać.

Firma NVIDIA zaprezentowała na konferencji GDC technikę raytracingu NVIDIA RTX przeznaczoną dla twórców treści oraz deweloperów gier, która pozwala uzyskać kinową jakość renderingu w czasie rzeczywistym. NVIDIA RTX to efekt 10 lat pracy nad algorytmami grafiki komputerowej i architekturami procesorów graficznych. To wysoce skalowalna technika raytracingu działająca na kartach graficznych opartych na architekturze NVIDIA Volta. Na razie mamy na rynku tylko jedną kartę spełniającą te wymagania. Mowa o układzie Nvidia Titan V, który kosztuje w oficjalnym sklepie NVIDIA nieco ponad 13 tys. złotych.

Materiały demonstracyjne podczas GDC

Liderzy branży gier, w tym 4A Games, Epic, Remedy Entertainment i Unity prezentują technikę NVIDIA RTX podczas konferencji Game Developers Conference, odbywającej się w tym tygodniu w San Francisco. Materiały demonstracyjne przygotowane przez te studia pokazują, jak raytracing w czasie rzeczywistym może wzbogacić przyszłe gry niesamowitą, realistyczną oprawą. Ponieważ RTX obsługuje Microsoft DirectX Raytracing, przełomowa technika będzie dostępna dla użytkowników systemu Windows na całym świecie.

Raytracing dostępny w GameWorks

NVIDIA ogłosiła również, że pakiet SDK NVIDIA GameWorks zostanie uzupełniony o moduł denoisera raytracingu, który pozwoli twórcom gier wykorzystać nowe możliwości w praktyce.

Wsparcie w API Microsoft DirectX Raytracing

Nowe rozwiązanie obsługuje procesy raytracingu przez wiele różnych interfejsów. NVIDIA ściśle współpracowała z firmą Microsoft, aby umożliwić pełną obsługę techniki RTX w aplikacjach wykorzystujących nowy interfejs API DirectX Raytracing (DXR) tej firmy.

Raytracing jest od dawna uważany za technikę, która nieporównywalnie lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie, zapewniając poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co można osiągnąć przy użyciu tradycyjnych technik renderowania. Raytracing w czasie rzeczywistym zastępuje większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania, pozwalając uzyskać obrazy, które bardziej przypominają rzeczywistość.

Źródło: Nvidia, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

2 (KOMENTARZE) “Przełom w grafice od Nvidia, który uciągnie obecnie jedna karta graficzna dla graczy

  • 20 marca 2018 at 18:39
    Permalink

    Mam nadzieję, że za 5-10 lat będzie to osiągalne i używane w grach. Czekamy na to właściwie już kilkanaście lat i mamy jedynie namiastkę w postaci efektów screen space.

    Reply
  • 20 marca 2018 at 13:32
    Permalink

    To jest coś pokroju dema technologicznego ale nie silnika graficznego tylko obecnej serii kart graficznych

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ: