Wizualna rewolucja w grach. NVIDIA pokazuje zestaw narzędzi, który zmieni oblicze gamingu

NVIDIA z rewolucją. Grafikę czeka potężny skok | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC Technologie

NVIDIA dopiero co zapowiedziała nową serię kart graficznych RTX 5000. Korporacja opisuje również poszczególne technologie, które wraz z nimi nadejdą.

Na targach CES 2025 “zieloni” nie tylko pokazali swoje nowe karty graficzne, ale również opisali nowe technologie, które gracze dostaną do swojej dyspozycji. A może nawet nie tyle gracze, ile twórcy gier, mogący teraz liczyć na potężny zastrzyk w kwestii wizualnej perfekcji.

NVIDIA RTX Kit

Firma opisała przede wszystkim swój nowy zestaw narzędzi NVIDIA RTX Kit, oparty na technologii renderowania neuronowego. Jest to tak naprawdę cała “paczka” nowości, oferująca m.in. akcelerację ray-tracingu czy kreowanie realistycznych postaci NPC. Całość możliwa ma być właśnie dzięki architekturze Blackwell. Można śmiało zakładać, że to właśnie wykorzystanie RTX Neural Shaders może okazać się głównym “sprzedażowym” punktem dla nowej linii kart graficznych.

W ten sposób NVIDIA umożliwia twórcom gier wykorzystanie sieci neuronowych, choćby w postaci implementacji ich do shaderów. Można osiągnąć wiele różnych efektów, z których praktycznie każdy opiera się na dalszej poprawie nie tylko jakości, ale i wydajności. Zestaw Neural Shaders SDK pozwoli deweloperom skorzystać z komputerów RTX AI akcelerowanych za pomocą rdzeni NVIDIA Tensor Cores. Podczas fazy szkolenia dane neuronowe gry są porównywane z danymi wyjściowymi tradycyjnych danych i udoskonalane w wielu cyklach.

Obecnie NVIDIA widzi przede wszystkim trzy zastosowania neuronowych shaderów. Są to RTX Neural Texture Compression, RTX Neural Materials i RTX Neural Radiance Cache. Pierwszy pozwala na wczytanie tysięcy tekstur w czasie krótszym niż zaledwie jedna minuta, oferując wysoką wydajność, ale i jakość.

RTX Neural Materials opiera się na symulacji materiałów w grach wideo. W ten sposób ich jakość ma być jeszcze wyższa, zapewniając nawet pięciokrotnie szybsze przetwarzanie materiałów.

Jest jeszcze RTX Neural Radiance Cache, poprawiające oświetlenie pośrednie z wieloma odbiciami, co kończy się również skokiem wydajności. To oczywiście nie koniec nowości, bo firma zadbała o wiele innych rozwiązań. Choćby Alan Wake 2 otrzymać ma aktualizację wprowadzającą zupełnie nową technologię RTX Mega Geometry, poprawiającą geometrię w grze. Jest też RTX Neural Faces. Opiera się na wzięciu zwyczajnej rasteryzowanej twarz z danymi 3D jako danymi wejściowymi i tworzy bardziej naturalną twarz za pomocą modelu sztucznej inteligencji generowanego w czasie rzeczywistym.

Źródło: Wccftech

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie