Nieomylny system nowych kar w Rainbow Six Siege? “Gracze nie powinni się niczego obawiać”

Nieomylny system nowych kar w Rainbow Six Siege? “Gracze nie powinni się niczego obawiać”
Newsy PC PS4 XOne

Jeśli gracie według zasad, banów nie będzie.

Ostatnia aktualizacja Rainbow Six Siege wprowadziła kilka nowości (tutaj pełna lista), w tym kary za zabijanie członków własnej drużyny. Wszystko po to, by wyeliminować z serwerów osoby, które celowo uprzykrzają zabawę pozostałym zawodnikom.

Jeden z graczy pyta na forum Ubisoft: Jak dokładnie działa karanie teamkillerów? Wiem jakie są kary, natomiast w jakich warunkach jest pierwsza kara? Czy jeśli przypadkiem ubiję dwóch swoich to wylecę i nie pomogę teamowi przez najbliższe 15 minut? Czy jakieś inne kryteria?

Ubisoft niestety nie zdradza takich szczegółów, lecz obiecuje, że jeśli gramy fair, nie ma się czego obwiać. – Niestety nie mogę ujawnić szczegółów wyjaśniających sposób działania systemu kar za teamkill – by utrudnić graczom zabijającym członków swojej drużyny wymyślenie sposobów omijania kary. Co mogę powiedzieć, mechanizm kar za to przewinienie został starannie przygotowany i wierzymy, że jest w stanie odróżnić złośliwe zabijanie od zwykłego błędu. Gracze przestrzegających zasad fairplay nie powinni się niczego obawiać – odpowiada przedstawicielka wydawcy.

Mamy nadzieję, że system rzeczywiście zadziała jak należy i nie wylecimy z rozgrywki po nieumyślnym zlikwidowaniu towarzysza broni. Waszym zdaniem nowy system jest sprawny i potrzebny? Piszcie w komentarzach, jak go oceniacie, a my przypominamy zasady, które przedstawił Ubisoft:

Zabijanie członków własnej drużyny

Jeśli gracz notorycznie zabija członków własnej drużyny, może zostać czasowo odcięty od funkcji matchmakingu. W przypadku recydywy, konto takiego gracza może zostać na stałe zablokowane.

  • Pierwsze przewinienie:
    • Usunięcie z rozgrywki.
    • Mecz rankingowy – zablokowanie na 15 minut, 50% kary do Rozgłosu na 30 minut.
  • Drugie przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 30 minut.
  • Trzecie przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 2 godziny.
  • Czwarte przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 24 godziny.
  • Piąte przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 7 dni.

Czas trwania kary będzie uzależniony od decyzji Ubisoft, a każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. W sytuacji uporczywej recydywy konto gracza może zostać zablokowane na stałe. Podejmowane działania dyscyplinujące mogą różnić się od wymienionych powyżej w zależności od wagi przewinienia, a o ich zastosowaniu zadecyduje Ubisoft po indywidualnym rozpatrzeniu każdego przypadku.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie