Nieomylny system nowych kar w Rainbow Six Siege? “Gracze nie powinni się niczego obawiać”
Jeśli gracie według zasad, banów nie będzie.
Ostatnia aktualizacja Rainbow Six Siege wprowadziła kilka nowości (tutaj pełna lista), w tym kary za zabijanie członków własnej drużyny. Wszystko po to, by wyeliminować z serwerów osoby, które celowo uprzykrzają zabawę pozostałym zawodnikom.
Jeden z graczy pyta na forum Ubisoft: Jak dokładnie działa karanie teamkillerów? Wiem jakie są kary, natomiast w jakich warunkach jest pierwsza kara? Czy jeśli przypadkiem ubiję dwóch swoich to wylecę i nie pomogę teamowi przez najbliższe 15 minut? Czy jakieś inne kryteria?
Ubisoft niestety nie zdradza takich szczegółów, lecz obiecuje, że jeśli gramy fair, nie ma się czego obwiać. – Niestety nie mogę ujawnić szczegółów wyjaśniających sposób działania systemu kar za teamkill – by utrudnić graczom zabijającym członków swojej drużyny wymyślenie sposobów omijania kary. Co mogę powiedzieć, mechanizm kar za to przewinienie został starannie przygotowany i wierzymy, że jest w stanie odróżnić złośliwe zabijanie od zwykłego błędu. Gracze przestrzegających zasad fairplay nie powinni się niczego obawiać – odpowiada przedstawicielka wydawcy.
Mamy nadzieję, że system rzeczywiście zadziała jak należy i nie wylecimy z rozgrywki po nieumyślnym zlikwidowaniu towarzysza broni. Waszym zdaniem nowy system jest sprawny i potrzebny? Piszcie w komentarzach, jak go oceniacie, a my przypominamy zasady, które przedstawił Ubisoft:
Zabijanie członków własnej drużyny
Jeśli gracz notorycznie zabija członków własnej drużyny, może zostać czasowo odcięty od funkcji matchmakingu. W przypadku recydywy, konto takiego gracza może zostać na stałe zablokowane.
- Pierwsze przewinienie:
- Usunięcie z rozgrywki.
- Mecz rankingowy – zablokowanie na 15 minut, 50% kary do Rozgłosu na 30 minut.
- Drugie przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 30 minut.
- Trzecie przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 2 godziny.
- Czwarte przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 24 godziny.
- Piąte przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 7 dni.
Czas trwania kary będzie uzależniony od decyzji Ubisoft, a każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. W sytuacji uporczywej recydywy konto gracza może zostać zablokowane na stałe. Podejmowane działania dyscyplinujące mogą różnić się od wymienionych powyżej w zależności od wagi przewinienia, a o ich zastosowaniu zadecyduje Ubisoft po indywidualnym rozpatrzeniu każdego przypadku.