Twórcy Assassin’s Creed otwierają nowe studio. Mają ciekawą wizję na gry AAA
Nesting Games to studio założone przez byłych pracowników Ubisoft. Ich celem są RPG dla jednego gracza, w których nie ma ogromnych otwartych światów.
Oficjalnie ogłoszono powstanie nowego studia Nesting Games, którego właścicielem jest grupa Digital Bros. Może nie byłoby w tym nic ciekawego, gdyby nie fakt, że założycielami zespołu są weterani m.in. Ubisoft. Są to panie i panowie ze sporym doświadczeniem oraz umiejętnościami.
Byli pracownicy tworzyli m.in. Assassin’s Creed Syndicate, Assassin’s Creed Odyssey, Assassin’s Creed Valhalla czy Immortals Fenyx Rising, Prince of Persia: Piaski czasu. Oprócz tego skład deweleoperski wchodzą osoby, które pracowały np. nad niektórymi częściami CoD’a. Jak zaznaczają twórcy, chcą skupić się na produkcjach AAA RPG dla jednego gracza, jednak bez otwartego i wielkiego świata. Studio mieści się w Quebecu w Kanadzie.
Chcemy z powrotem tworzyć gry RGP, które skupiają się na immersji, świetnych bohaterach, mocnej fabule i dobrym gameplayu. Odchodzimy od modelu ‘ogromnych otwartych światów’ z wieloma znacznikami do wyczyszczenia i wracamy do doświadczeń, które są oparte na treści oraz szanują czas gracza. Nieważne czy grasz w nasze gry 30 minut, czy dwugodzinne sesje, zawsze dostaniesz ciekawą zawartość i satysfakcjonujące doświadczenie.
Jordane Thiboust szef działu kreatywności NG
Z kolei właściciele Digital Bros, czyli właściele NG mówią tak:
Jesteśmy bardzo wdzięczni, że możemy być współwłaścicielami Nesting Games i współpracować z ogromnie doświadczonymi oraz wizjonerskimi deweloperami. Quebec City jest nowym centrum przemysłu growego. Wierzymy, że Nesting Games będzie w stanie stworzyć wyjątkowe gry z pełną wolnością artystyczną, którą oferuje im Digital Bros.
Abramo oraz Raffaele Galante założyciele grupy Digital Bros
Aktualnie na oficjalnej stronie Nesting Games widnieje 18 nazwisk deweloperów. Na razie poszukują Expert 3D Artist oraz 3D Animator. W niedalekiej przyszłości ukażą się także oferty pracy na stanowiska: Game Designer, Character Artist czy AI Programmer. Miejmy nadzieje, że niebawem otrzymamy informację, nad czym pracują twórcy.