MultiVersus zostało królem listy sprzedaży lipca w USA… choć jest darmowe
MultiVersus to bardzo popularna produkcja free to play, która przyciąga na swoje serwery setki tysięcy graczy. Kto by się jednak spodziewał, że tytuł ten podbije… listy sprzedaży.
Jak podaje VGC, NPD Group ustaliło, ze produkcja Warner Bros. zajmuje pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych. Darmowa bijatyka zarobiła więcej dolarów niż takie hity jak Elden Ring, LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, Xenoblade Chronicles 3. Minecraft i Super Smash Bros. Ultimate.
Jak gra free to play pokonała ogromne płatne produkcje? Odpowiedź jest dość prosta: DLC i mikropłatności. MultiVersus oferuje przepustkę sezonową i możliwość zakupu waluty premium za prawdziwe pieniądze, ale nie tylko. Twórcy udostępnili też trzy duże pakiety z cyfrowymi przedmiotami i tokenami odblokowującymi dostęp do postaci.
Cennik paczek zawartości prezentuje się następująco:
- Founder’s Pack Standard Edition – 179 zł
- Founder’s Pack Deluxe Edition – 269 zł
- Founder’s Pack Premium Edition – 449 zł
MultiVersus jest tak popularne, że nawet jeśli na zakup zdecyduje się mały procent graczy, twórcy i tak będą mogli zarobić niemałą sumkę. Podobnie sprawa wygląda w przypadku innych produkcji free to play, które może i oferują za pieniądze jedynie przedmioty kosmetyczne, ale za to posiadają ogromną bazę fanów, której część chętnie zapłaci za cyfrowe dodatki.
Innym czynnikiem mogącym płynąć na spore zarobki bijatyki Warner Bros. jest fakt, że ostatnie tygodnie były dość spokojne pod względem premier. Gracze mogli więc wydać pieniądze na przepustkę sezonową lub pakiet dodatków, zamiast kupić świeżą produkcję. Wchodzimy jednak w czas wielkich debiutów, więc nikt się specjalnie nie zdziwi, jeśli bijatyka z bohaterami światów WB wkrótce opuści pierwsze miejsce rankingu NPD Group.