Minecraft Bedrock Edition 1.17.30 - aktualizacja - papugi tańczą - PG

Michał Wieczorek

Od najmłodszych lat pasjonat game devu i największy w Polsce fanboy Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.

0 komentarzy

Minecraft Bedrock Edition otrzymało aktualizację. Usunięto 150 błędów!

Już jest! Aktualizacja Minecraft Bedrock Edition w wersji 1.17.30 jest już możliwa do pobrania na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych. W tym artykule znajdziecie pełną listę zmian.

Minecraft Bedrock Edition aktualizacja 1.17.30 – lista zmian:

Respawn Blocks Explode Game Rule

Dodano zasadę gry „Respawn Blocks Explode”, która może być użyta do zapobiegania eksplozji kotwic i łóżek.


Structure Block: Corner Mode:

  • Tryb narożny jest używany z Detect button w Save Mode, aby określić obszar do zapisania. Będzie on wykrywał tylko bloki narożne o tej samej nazwie co zapisywana struktura.

Eksperymentalne funkcje:

  • Więcej eksperymentalnych funkcji z Caves & Cliffs: Part II są dostępne w tej aktualizacji i mogą być włączone na ekranie tworzenia świata!

Proszę pamiętać, że te funkcje są w toku, wciąż w fazie rozwoju i mogą ulec zmianie. Jeśli je aktywujesz, Twój świat może się zawiesić, zepsuć lub nie działać w przyszłych aktualizacjach. Eksperymentalne funkcje nie mogą być wyłączone po stworzeniu świata.

Pojawianie się potworów:

  • Potwory pojawiają się teraz tylko w całkowitej ciemności. Ta zmiana została wprowadzona, aby zrównoważyć zdolność gracza do oświetlania nowych, większych jaskiń i uczynić je bezpiecznymi przed potworami. Uwaga: ta zmiana ma wpływ tylko na światło bloków, a nie na światło nieba.

Multi Noise World Generation:

  • Nowy i ulepszony algorytm generowania terenu i biomów, który tworzy bardziej naturalne przejścia między terenami i biomami.
  • Ulepszona dekoracja powierzchni, która wykrywa różnicę między blokami generowanymi pod wodą i pod ziemią.
  • Wprowadzono duże żyły rud do generowania świata, dodając więcej strategii do wydobycia.
  • Wprowadza makaronowe jaskinie do generowania świata, tworząc małe ścieżki pomiędzy większymi jaskiniami.
  • Wprowadza możliwość pojawiania się suchych wejść do jaskiń, które ułatwiają dostęp do nowych jaskiń z zastosowaniem Multi Noise.
  • Wprowadzono nowy algorytm, który znajduje odpowiednie pozycje spawnu bliżej miejsca pojawienia się w grze.
  • Dodano logikę zapisywania i wczytywania SubChunks według bezwzględnego indeksu Y, aby wspierać zakresy wysokości wymiarów zależne od danych.

Zmiany:

Zaktualizowano przycisk Osiągnięć i przeniesiono go z ekranu Profilu do Menu Głównego i ekranów Pauzy.


Jak widać, trochę tego jest. Oprócz wyżej wymienionych zmian, z gry usunięto także 150 bugów, na które napotkali w przeszłości gracze. Ich kompletną listę znajdziecie w tym miejscu.

Każdy już może testować nowości, które mają nadejść w wersji 1.18 – długo wyczekiwanej wersji, która nie do poznania zmieni system generowania się terenu w grze. Na razie jest ich tylko mała część, a z tygodnia na tydzień twórcy w swoich social mediach ujawniają coraz więcej. Wspomniany patch pojawi się już za niedługo, ponieważ można się go spodziewać w grudniu tego roku. Społeczność Minecrafta po prostu nie może się go już doczekać i sam się temu nie dziwię. Dawno nie było tak wielkiej rewolucji w tym klockowym świecie.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się