Pierwszy patch poprawiający wydajność w MindsEye dostępny. Czy rzeczywiście coś się zmieniło?

Pierwszy patch poprawiający wydajność w MindsEye dostępny. Czy rzeczywiście coś się zmieniło?
Newsy PC PS5 Xbox Series

Build A Rocket Boy wypuściło pierwszą aktualizację do gry MindsEye, której głównym celem jest poprawa wydajności. Czy tak się stało?

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, studio Build A Rocket Boy udostępniło pierwszą aktualizację do gry MindsEye. Głównym zadaniem patcha jest poprawa wydajności. Waży on 5,3 GB i został już przetestowany przez redakcję serwisu DSOGaming na tych samych konfiguracjach sprzętowych, jakie wykorzystano do analizy wersji premierowej. Pozostaje więc pytanie: czy rzeczywiście coś się poprawiło?

MindsEye z patchem poprawiającym wydajność. Lub też nie…

Mowa tutaj o całkiem potężnym zestawie z procesorem AMD Ryzen 9 7950X3D, 32 GB RAM DDR5 6000 MHz i kartą NVIDIA GeForce RTX 5090. Całość działała na systemie Windows 10 oraz sterownikach NVIDIA 576.66. Jak więc wypadają wyniki po aktualizacji? W ustawieniach z natywnym 4K (poziom ustawień Epic) minimalna liczba klatek pozostała bez zmian (37 FPS), ale średnia wzrosła z 45 do 50 FPS. W przypadku DLSS 4 Quality (bez Frame Generation) minimalna liczba klatek nieco spadła (z 53 do 52 FPS), natomiast średnia wzrosła z 65 do 67. Werdykt? Trudno nazwać to rzeczywistą poprawą wydajności.

Wzrosty liczby klatek na sekundę są wręcz minimalne, zaś ogólne działanie gry nie uległo znaczącej poprawie. Produkcja nadal zmaga się z wyraźnymi stutterami przy eksploracji świata gry, a na wykresie FPS-ów nadal widać liczne skoki. To potwierdza, że główny problem nie został jeszcze rozwiązany. Dobra wiadomość jest natomiast taka, że w przypadku DLSS 4 MFG zauważono poprawę w jakości obrazu. Artefakty graficzne są mniej widoczne, zwłaszcza podczas dynamicznego ruchu kamery.

Nic nie zmienia faktu, że pierwszy patch wydajnościowy wypadł słabo. Twórcy zapowiedzieli kolejne dwie aktualizacje do końca czerwca. Być może wtedy będzie można mówić o rzeczywistej poprawie. A może nie.

Źródło: DSOGaming

Wincenty Wawrzyniak
O autorze

Wincenty Wawrzyniak

Redaktor
Specjalista od Groznawstwa, który nie stroni od swoich ulubionych tytułów. Rzadko się do tego przyznaje, ale ma prawie 2000 godzin na liczniku w Path of Exile. Pozostałe dwa tytuły w jego świętej trójcy to Assassin’s Creed: Origins oraz Final Fantasy XV. Miłośnik RPG i hack’n’slash, dla którego najważniejsza jest dobra historia, a ściany tekstu są plusem. Po godzinach pisze do szuflady, pije niepokojąco duże ilości kawy i często wraca do swoich ulubionych seriali (o Hannibalu prawdopodobnie gadałby nawet w trumnie).
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie