Mass Effect Legendary Edition zmiany w mechanice

Zmiany w mechanice Mass Effect Legendary Edition ujawnione

0 komentarzy

Wiemy jakie konkretne poprawki wprowadzano do rozgrywki w Mass Effect Legendary Edition. W znaczący sposób usprawniono produkcję.

Na łamach naszego portalu pisaliśmy o planach wydania ulepszonej wersji kultowego cyklu RPG. Zbiorcza edycja zawierać będzie produkcje: Mass Effect, Mass Effect 2 oraz trzecią część fabularnej gry akcji. Oprawa wizualna uległa poprawie, a większość dotychczas wypuszczonych DLC oddano do dyspozycji graczy. Pozycja pojawi się na komputerach PC i konsolach: PlayStation 4, Xbox One, a także next-genach: PS5 oraz XSX (więcej informacji znajdziesz tutaj).

Na blogu PlayStation (źródło) pojawiły się konkretne informacje dotyczące zmian jakich możemy spodziewać się w odświeżonej edycji.

Mass Effect Legendary Edition – zmiany w mechanice

  • Ataki wręcz zostały przypisane do przycisku i nie będą już wyprowadzane automatycznie, kiedy przeciwnik znajduje się nieopodal
  • Shepard może używać sprintu nie tylko w trakcie walki lecz także poza nią
  • Broń jest znacznie celniejsza i bardziej komfortowa w użytkowaniu: rozrzut broni rośnie wolniej, karabiny snajperskie zostały pozbawione efektu kołysania, usprawniono położenie kamery podczas korzystania z przyrządów celowniczych/strzelania precyzyjnego, udoskonalenie asysty celowania pozwala łatwiej zaatakować wybrany cel
  • Wszystkie trafienia w głowy odpowiednich wrogów zadają zwiększone obrażenia w pierwszej części
  • Ulepszenia amunicji (np. przeciworganiczna, przeciw syntetykom) pojawiają się teraz przez całą grę. Dotychczas oponenci przestawali je upuszczać, gdy postać gracza była na wysokim poziomie. Teraz można je teraz również nabyć u kupców
  • Każda broń może być używana przez dowolną klasę bez kar
  • Broń schładza się szybciej
  • Udoskonalono korzystanie z medi-żelu
  • Wprowadzono szereg poprawek w zarządzaniu ekwipunkiem: np. istnieje możliwość sortowania przedmiotów w ekwipunku i w sklepach
  • Zbalansowano użycie niektórych zdolności
  • Moce broni (do odblokowania w drzewkach umiejętności) zostały poprawione
  • Członkom oddziału można przypisać indywidualne rozkazy
  • Zmodyfikowano niektóre z walk z przeciwnikami, tak aby było bardziej uczcie (przy czym nadal stanowić będą wyzwanie)
  • Poprawiono system osłon we wszystkich częściach
  • Zbalansowano przyznawanie PD w pierwszej części
  • Poprawiono kierowanie Mako: doskonalsze sterowanie, poprawiona kamera, nowe dopalacze, kontakt pojazdu z lawą nie przerywa automatycznie misji (otrzymujemy obrażenia czasowe).

Poza tym dla wszystkich trzech gier została stworzona nowa, wspólna aplikacja startowa. Zaktualizowano kreator postaci i system osiągnieć oraz wprowadzano zmiany, które zwiększają komfort płynący z zabawy. Usunięto przy tym dotychczas wykryte błędy i zremiksowano oprawę dźwiękową w każdej części Mass Effect.

Bartłomiej Balcerzak

Miłośnik staroszkolnych gier RPG takich jak Baldur's Gate czy Planscape Torment a jednocześnie nowszych przedstawicieli tego gatunku z Mass Effectem na czele.
Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się