Mamy pierwsze wyniki badania polskich graczy
Wyniki pokazują między innymi, że gracze uczestniczą w kulturze częściej niż ogół Polaków. Dla przykładu aż 72 procent graczy przeczytało w ubiegłym roku książkę dla przyjemności. To o 13 punktów procentowych więcej niż wśród ogółu Polaków przebadanych przez CBOS w ramach badania Aktywności i doświadczenia Polaków w 2013 r. Gracze to również fani kina. Tutaj różnica w stosunku do ogółu mieszkańców Polski jest największa i wynosi aż 38 procent. O wiele częściej uczestnicy wirtualnej rozgrywki obcują także z kulturą wysoką: teatrem, koncertami czy wizytami w muzeum.
Pełna prezentacja wyników badania będzie miała miejsce 15 grudnia o godzinie 17.00. Stream z prezentacji wyników i dyskusję grona ekspertów z dziedziny socjologii, psychologii i ludologii, będzie można oglądać na dedykowanym kanale w serwisie Twitch.tv, w witrynie www.jestemgraczem.com oraz na stronach WWW partnerów. Pełne wyniki zostaną udostępnione na oficjalnej stronie badania wkrótce po wydarzeniu. Co z nich się jeszcze dowiemy? Oto kilka pytań, które po tym badaniu powinny rozwiać wszelkie wątpliwości.
Jaką rolę w życiu gracza pełnią gry? Czy i w jaki sposób wpływają na jego relacje ze znajomymi, edukację, zdrowie fizyczne oraz karierę? Czy granie nauczyło go umiejętności, które z powodzeniem wykorzystuje w życiu?
#jestemgraczem to inicjatywa zrealizowana przez IPSOS na zlecenie producenta kart graficznych Sapphire. PlanetaGracza.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.