Kody do The Sims 4 na Xbox. Pieniądze, potrzeby, budowanie i nie tylko – kompletna lista
W tym artykule znajdziecie kody do The Sims 4 na konsole Xbox. Gra ukazała się na Xbox One i Xbox Series X oraz S, a żeby ułatwić sobie nieco rozgrywkę, prezentujemy poradnik i kompletną listę cheatów.
The Sims 4 jest gigantycznym sukcesem, który obecnie dostępny jest całkowicie za darmo. Tak – nawet na konsole Xbox! W bazowej edycji gry i tak znajdziemy mnóstwo rzeczy do robienia, ale prawdziwa zabawa zaczyna się przy dodatkach. Te jednak trochę kosztują i raczej mało kto postanowi skompletować wszystkie (jeśli tak, to powodzenia!). Można jednak nieco ulepszyć swoje doświadczenie z rozgrywki właśnie dzięki kodom. Tych jest naprawdę sporo i zgodnie z oficjalnym poradnikiem, większość cheatów z wersji PC działa też z edycjami na konsole.
Spis treści:
- Co dają nam kody do The Sims 4 na Xbox
- Jak wpisać kody na Xbox?
- Czym jest tryb testowy w The Sims 4?
- Najważniejsze kody do The Sims 4 na Xbox
- Tryb CAS
- Kody na pieniądze i korzyści
- Kody na pogodę
- Kody na potrzeby
- Kody na cechy
- Kody na aspiracje
- Kody na emocje/nastrójniki
- Kody na karierę
- Kody na umiejętności
- Kody na relacje
- Kody na choroby i śmierć
- Kody na budowanie
Interesują Cię kody na inną platformę? Sprawdź również kody do The Sims 4 na PC albo listę kodów na PlayStation!
Co dają nam kody do The Sims 4 na Xbox
Historycznie kody do gier to pewnego rodzaju ułatwienie. Dzięki nim możemy od razu zyskać to, na co w innym razie trzeba byłoby czekać. W przypadku Simsów takich rzeczy jest naprawdę sporo – pieniądze, ciąża, praca, marzenia czy aspiracje. W praktyce jednak używanie tego typu ułatwień to coś znacznie więcej. Nie tylko pomagają, ale i otwierają przed nami zupełnie nowe możliwości zabawy. Można trochę na to patrzeć jak na ukryty tryb gry, w którym wolno jest nam robić niemal wszystko.
Jak wpisać kody na Xbox?
Nie trzeba specjalnie się trudzić, aby włączyć konsolę do wpisywania kodów do The Sims 4 na Xbox. Sytuacja jest tutaj niemal identyczna jak z wersją gry na PlayStation. Oznacza to, że w trakcie rozgrywki musimy przytrzymać wciśnięte wszystkie bumpery i triggery na padzie. Oznacza to, że musimy przytrzymać RB + LB + RT + LT i naszym oczom powinna ukazać się specjalna konsola. Tam należy wpisać “testingcheats true“, aby aktywować grę w wersji z kodami. Jeśli wpiszecie “help“, Waszym oczom ukaże się nawet lista dostępnych komend.
UWAGA – granie z kodami automatycznie dezaktywuje możliwość wbijania osiągnięć w grze na tym pliku zapisu. Polecam więc korzystać w tym celu z osobnego miejsca na save’a.
Czym jest tryb testowy w The Sims 4?
Wpisując kod “testingcheats true” aktywujecie tryb testowy w The Sims 4. To specjalna opcja, dzięki której w trakcie naszej rozgrywki możemy w ogóle korzystać z kodów. Część cheatów działa bez niego, ale jego aktywacja jest wymagana, aby korzystać z pełnej gamy komend. To także parę dodatkowych możliwości w trakcie rozgrywki. Będziemy mogli np. aktywować tryb CAS, czyli Create-A-Sim – to samo narzędzie, którym tworzymy simy na początku naszej przygody. Tym razem jest ono dostępne jednak “od ręki” i w dowolnym momencie.
Aby wyłączyć tryb testowy, należy wpisać “AutomationTestingCheats true“.
Najważniejsze kody
Jak widać po objętości tego tekstu, kodów do The Sims 4 jest mnóstwo. Wiele osób korzysta jednak z pewnego “zestawu” najbardziej podstawowych komend. To one dotyczą m.in. “doładowania” konta pieniędzmi, włączenia trybu CAS czy aktywowania każdej parceli do zamieszkania. Oto najbardziej podstawowe i najważniejsze komendy.
- Help – wyświetla listę dostępnych kodów
- testingcheats true/false – włącza tryb testowy potrzebny do używania wielu cheatów (więcej o nim niżej)
- fullscreen – włącza tryb pełnoekranowy lub go wyłącza
- headlineeffects on/off – włącza lub wyłącza dymki i kryształek nad głowami Simów
- Resetsim [Imię i nazwisko] – resetuje Sima
- kaching albo rosebud – dodaje 1000 simoleonów
- motherlode – dodaje 50 000 simoleonów
- bb.moveobjects – pozwala na umieszczanie obiektów w dowolnych miejscach (nawet gdy na siebie nachodzą)
- bb.enablefreebuild – pozwala budować na konkretnych parcelach, np. w szpitalach
- Setage – zmienia noworodka, dziecko, nastolatka w dorosłego
- Death.toggle [true/false] – uśmierca sima lub blokuje możliwość jego zgonu
- freerealestate [on/off] – dodaje możliwość zamieszkania w każdym domu
- cas.fulleditmode – pozwala na pełną edycje Sima (jak w trybie customizacji)
- sims.get_sim_id_by_name [Imię i nazwisko] – pokazuje ID Sima lub zwierzaka (potrzebne do niektórych kodów)
- bb.ignoregameplayunlocksentitlement – umożliwia kupowanie zablokowanych przedmiotów związanych z karierą w katalogu budowania
Tryb CAS
CAS, czyli Create-A-Sim to bardzo rozwinięte narzędzie pozwalające na edytowanie naszego sima. W grze edytor dostępny jest na samym początku konkretnego scenariusza, ale można też korzystać z niego w każdym możliwym momencie, o ile tylko dysponujemy choćby lustrem czy komodą
- cas.fulleditmode – po włączeniu trybu oraz zaznaczeniu wybranego Sima, wpisz poniższe kody, aby uruchomić dodatkowe opcje:
- sims.modify_in_cas – włącza tryb edycji Sima
- casclockspeed 0 – Sim nie porusza się w trybie CAS
- casclockspeed 1 – Simy zaczynają ruszać się normalnie w trybie CAS
- casclockspeed (2 -20) – postacie poruszają się szybciej w trybie CAS
Kody na pieniądze i korzyści
Bodaj najważniejsza sekcja i jedne z najpopularniejszych kodów do The Sims 4 – pieniądze i korzyści. Dzięki nim nie tylko zasilimy nasze konto dodatkowymi simoleonami, ale też m.in. możemy zarządzać rachunkami. Ich użycie jest banalnie proste.
- motherlode – dodanie 50 000 simoleonów
- rosebud – dodanie 1000 simoleonów
- kaching – druga opcja na dodanie 1000 simoleonów
- FreeRealEstate on lub FreeRealEstate off – odpowiednio wszystkie domki stają się darmowe lub wyłączenie tej opcji
- Money X – dodaje konkretną liczbę simoleonów (należy podstawić ją zamiast “X”)
- household.autopay.autopay_bills true lub household.autopay.autopay_bills false – odpowiednio włącza lub wyłącza rachunki za dom
- households.toggle_bill_notifications – włącza przypomnienia o rachunkach
- households.autopay_bills – rachunki będą opłacane automatycznie
Kody na pogodę
The Sims 4 wraz z dodatkiem oferuje wszystkie pory roku do wyboru, co znacznie urozmaica rozgrywkę. Można też pobawić się w zmianę efektów pogodowych w podstawowej edycji gry.
- weather.request_forecast [1-28] – pokazuje pogodę w kalendarzu na wybraną liczbę dni
- seasons.advance_season – zmienia porę roku na kolejną
- seasons.set_season [x] – Zmiana pory roku na wybraną
Pory roku do wybrania (podstawić pod x):
- 0 – lato
- 1 – jesień
- 2 – zima
- 3 – wiosna
- weather.start_weather_event [wariant pogody] – ustawia konkretną pogodę w świecie gry
Dostępne warianty pogody w języku angielskim:
- weather_sunny_cool – słonecznie, chłodno
- weather_sunny_warm – słonecznie, ciepło
- weather_cloudy_cool – pochmurnie, chłodno
- weather_cloudy_warm – pochmurnie, ciepło
- weather_sunny_freezing – słonecznie, zimno
- weather_sunny_burning – słonecznie, gorąco
- weather_heatwave – wywołuje niebezpieczne upały
- weather_rain_light_cool – mżyście, chłodno
- weather_rain_light_warm – mżyście, ciepło
- weather_rain_storm_cool – burza, chłodno
- weather_rain_storm_warm – burza, ciepło
- weather_rain_heavy_cool – deszczowo, chłodno
- weather_rain_heavy_warm – deszczowo, ciepło
- weather_snow_light_freezing – śnieżyście, zimno
- weather_snow_heavy_freezing – śnieżyca, zimno
- weather_snow_thundersnow – wywołuje burzę
- weather_Rain_Storm_Warm – wywołuje monsun
Kody na potrzeby
Jak ludzie, simy też potrzebują wielu rzeczy. Niektóre da się zaspokoić łatwo i szybko (np. zrobieniem obiadu), a inne wymagają nieco więcej zachodu. Inaczej wirtualne postacie czują się po prostu gorze. Dlatego też poniższe kody mogą zdecydowanie nam pomóc.
- stats.fill_commodities_household – wszystkie potrzeby Simów w aktywnej rodzinie zostają zaspokojone na 100%
- environment_score.disable/enable – włącza lub wyłącza nastrójniki skutkowane środowiskiem
- Sims.remove_all_buffs – usuwa wszystkie nastrójniki aktualnie wybranego Sima
- ims.add_buff NPC_Maid – włącza tryb “sprzątania” Sima. Postać będzie czyścić w okolicy wszystko, co wymaga czyszczenia (sims.remove_buff NPC_Maid aby wyłączyć)
Kody na cechy
Cechy dla postaci wybieramy na samym początku naszej przygody, ale równie dobrze można też je dodać bez problemu w trakcie rozgrywki. Lista dostępnych cech jest naprawdę długa, ale ich użycie jest banalne. Wystarczy tylko wpisać poniższy kod, a w miejsce [cecha] wpisać angielską wersję danej cechy.
- traits.equip_trait [cecha] – dodaje wybraną cechę do Sima (w polu [cecha] należy wpisać konkretną nazwę cechy po angielsku – lista poniżej)
- traits.remove_trait [cecha] – usuwa wybraną cechę Sima (w polu [cecha] należy wpisać konkretną nazwę cechy po angielsku – lista poniżej)
Lista cech w The Sims 4 po angielsku:
- AlwaysWelcome – Mile widziany
- Antiseptic – Antyseptyczny
- Beguiling – Czarujący
- Burningman – Upałoodporny
- Carefree – Beztroski
- Coldacclimation – Zimnolubny
- Connections – Koneksje
- CreativeVisionary – Kreatywny wizjoner
- Entrepreneurial – Przedsiębiorczy
- Fertile – Płodny
- FreeServices – Darmowe usługi
- Frugal – Oszczędny
- GreatKisser – Świetnie całuje
- GreatStoryteller – Wspaniały gawędziarz
- GymRat – Zacięty gimnastyk
- Heatacclimation – Ciepłolubny
- HeroOfStrangerville – Bohater/ka StrangerVille
- Iceman – Mrozoodporny
- IncrediblyFriendly – Niezwykle przyjazny
- Independent – Niezależny
- Marketable – Handlowiec
- Mentor – Mentor
- MorningPerson – Ranny ptaszek
- NeverWeary – Niezmordowany
- NightOwl – Nocny marek
- Observant – Uważny
- Savant – Erudyta
- Shameless – Bezwstydny
- SpeedCleaner – Szybki sprzątacz
- SpeedReader – Szybki czytelnik
- SteelBladder – Stalowy pęcherz
- Stormchaser – Łowca burz
- StovesAndGrillsMaster – Mistrz grillowania
- SuperGreenThumb – Superogrodnik
- trait_BeachBum_LaidBack – Luzak
- trait_Knowledge_SlingerOfSpells – Poskramiacz zaklęć
- trait_Nature_MasterMixer – Mistrz mikstur
Kody na aspiracje
W trakcie rozgrywki postacie zdobywają aspiracje. Ich wypełnienie nie tylko pomaga na ich wirtualne ego i rozwija umiejętności, ale odblokowuje też możliwość zdobycia kolejnej. Można to jednak zrobić znacznie prościej – za pomocą kodów. Poniższa komenda umożliwia nam wypełnienie danej aspiracji od razu.
- aspirations.complete_current_milestone – wypełnia aktualny poziom aspiracji (użycie go kilkukrotnie dodaje kolejne poziomy)
Gdy wybierzemy daną aspirację, sim stawia ją jako swój życiowy cel. Poniżej znajdziecie listę aspiracje, aby nie zapomnieć o tym, kim w grze w ogóle można zostać.
Aspiracje w The Sims 4 dla dorosłych:
- Sportowe
- Kulturysta
- Kreatywność
- Wybitny malarz
- Autor bestsellerów
- Geniusz muzyczny
- Dewiacja
- Wróg publiczny
- Wcielenie złośliwości
- Niecna walentynka
- Rodzina
- Udany rodowód
- Duża, szczęśliwa rodzina
- Jedzenie
- Wirtuoz kuchni
- Mistrz mikologii
- Fortuna
- Bajecznie bogaty
- Pan na włościach
- Wiedza
- Sim renesansu
- Ekspert komputerowy
- Mózgowiec
- Miłość
- Nieuleczalny romantyk
- Pokrewna dusza
- Natura
- Niezależny botanik
- Wybitny wędkarz
- Kustosz
- Popularność
- Sąsiedzki powiernik
- Dowcipniś
- Przyjaciel świata
- Dusza towarzystwa
Aspiracje w The Sims 4 dla dzieci:
- Kreatywność
- Fenomen artystyczny
- Motoryczne
- Łobuziak
- Społeczne
- Dusza towarzystwa
- Umysłowe
- Mały geniusz
Kody na emocje/nastrójniki w The Sims 4
W grze mamy sporo emocji do wyboru, zwanych także nastrójnikami. Jeżeli chcemy nieco namieszać w jestestwie cyfrowej postaci, nie ma nic prostszego niż użycie jednego z dwóch kodów.
- Sims.add_buff [nazwa emocji] – dodaje wybraną emocję
- Sims.remove_buff [nazwa emocji] – usuwa wybraną emocję
Emocje do wyboru po angielsku:
- Pobudzony: EnergizedLow / EnergizedHigh
- Flirciarski: FlirtyLow / FlirtyHigh
- Zainspirowany: InspiredLow / InspiredHigh
- Skupiony: FocusedLow / FocusedHigh
- Rozbawiony: PlayfulLow / PlayfulHigh
- Smutny: SadLow / SadHigh
- Rozgniewany: Social_Angry / e_Buff_Angry / feelingangry / unfaithful
- Szczęśliwy: Social_Happy / e_Buff_Happy
- Nieswój: e_buff_uncomfortable
- Zawstydzony: e_buff_embarrassed / peedself
Kody na karierę
Niestety, praca w The Sims 4 też (a może i -stety?) jest kluczowym elementem życia. Nie można się cały czas lenić, a simy muszą wykonywać rzeczy, za które będą w stanie się utrzymać. W grze jest jednak sporo zawodów do wyboru, a część z nich wydaje się dość wyjątkowa. Jeśli jednak postanowimy, że nasza postać zostanie fotografem modowym lub astronautą, wystarczy skorzystać z następujących kodów:
- careers.add_career [nazwa kariery] – daje Simowi wybrany zawód
- careers.remove_career [nazwa kariery] – porzucenie pracy
- careers.promote [nazwa kariery] – awans o jedno stanowisko
- careers.demote [nazwa kariery] – degradacja o jedno stanowisko
Dostępne zawody w The Sims 4 po angielsku:
- Astronaut – astronauta
- adult_freelancer_artist – wolny strzelec – artysta
- adult_freelancer_agency_writer – wolny strzelec – pisarz
- adult_freelancer_agency_programmer – wolny strzelec – programista
- careers_Adult_Freelancer_Agency_Maker – wolny strzelec – wytwórca
- Fashion_Photographer – wolny strzelec – fotograf mody
- Gradeschool – podstawówka
- Highschool – liceum
- Teen_Babysitter – nastoletni opiekun do dziecka
- Teen_Barista – nastoletni barista
- Teen_FastFood – nastoletni pracownik fast foodu
- Teen_Manual – nastoletni pracownik fizyczny
- Teen_Retail – nastoletni pracownik sklepu
- Athletic – sportowa
- Business – biznesmen
- Criminal – przestępca
- Culinary – kucharz
- Entertainer – artysta sceniczny
- Painter – malarz
- Secretagent – tajny agent
- TechGuru – guru techniki
- Writer – pisarz
- Influencer
- Detective – detektyw
- Doctor – lekarz
- Scientist – naukowiec
- Activist – polityk
- SocialMedia – media społecznościowe
- careers_adult_critic – krytyk
- Gardener – ogrodnik
- Scout – harcerstwo
- Actor – aktor
- Dramaclub – kółko teatralne dla dzieci i nastolatków
- Adult_Military – kariera wojskowa
- Conservationist – ekolog
- PartTime_Diver – nurek głębinowy
- PartTime_Fisherman – rybak
- PartTime_Lifeguard – ratownik
- Education – edukator
- Engineer – inżynier
- Law – prawnik
- careers_Adult_CivilDesigner – projektant
- InteriorDecorator – dekorator
Kody na umiejętności
Jeśli nasz sim wydaje się zbyt lenić i po prostu nie potrafi nic zrobić, z pomocą przychodzą poniższe komendy. Są banalne w użyciu, a dostępnych umiejętności w grze jest cała masa. Pamiętajcie tylko, aby wybrać konkretny poziom, zależnie od danej umiejętności.
- stats.set_skill_level [nazwa_umiejętności] 1-15 – ustala poziom danej umiejętności (lista poniżej) na wybrany przez gracza
- stats.set_skill_level Major_Bartending (1-10) – miksologia
- stats.set_skill_level Major_Charisma (1-10) – charyzma
- stats.set_skill_level Major_Comedy (1-10) – umiejętności komediowe
- stats.set_skill_level Major_Fishing (1-10) – wędkarstwo
- stats.set_skill_level Major_Gardening (1-10) – ogrodnictwo
- stats.set_skill_level Major_GourmetCooking (1-10) – wykwintne gotowanie
- stats.set_skill_level Major_Guitar (1-10) – gitara
- stats.set_skill_level Major_Handiness (1-10) – majsterkowanie
- stats.set_skill_level Major_HomestyleCooking (1-10) – gotowanie
- stats.set_skill_level Major_Logic (1-10) – logika
- stats.set_skill_level Major_Mischief (1-10) – złośliwość
- stats.set_skill_level Major_Painting (1-10) – malowanie
- stats.set_skill_level Major_Piano (1-10) – pianino
- stats.set_skill_level Major_Programming (1-10) – programowanie
- stats.set_skill_level Major_Reaping (1-10) – koszenie
- stats.set_skill_level Major_RocketScience (1-10) – nauki kosmiczne
- stats.set_skill_level Major_VideoGaming (1-10) – granie w gry wideo
- stats.set_skill_level Major_Violin (1-10) – skrzypce
- stats.set_skill_level Major_Veterinarian (1-10) – umiejętności weterynaryjne
- stats.set_skill_level Skill_DogTraining (1-5) – umiejętności tresowania zwierzaków
- stats.set_skill_level Skill_Bowling (1-5) – gra w kręgle
- stats.set_skill_level Minor_LocalCulture (1-5) – umiejętności kultury Selvadoryjskiej
- stats.set_skill_level Major_Archaeology (1-10) – umiejętności archeologii
- stats.set_skill_level Major_Flowerarranging (1-10) – umiejętność układania kompozycji z kwiatów
- stats.set_skill_level Hidden_Skating (1-5) – umiejętności łyżwiarskie / wrotkarskie
- stats.set_skill_level Major_acting (1-10) – umiejętności aktorskie
- stats.set_skill_level Minor_mediaproduction (1-5) – produkcja medialna
- stats.set_skill_level Major_Robotics (1-10) – robotyka
- stats.set_skill_level Major_ResearchDebate (1-10) – analiza i dyskusja
- stats.set_skill_level AdultMinor_JuiceFizzing (1-5) – warzenie napojów
- stats.set_skill_level AdultMajor_Fabrication (1-10) – wytwarzanie
- stats.set_skill_level AdultMajor_Knitting (1-10) – dzierganie
- stats.set_skill_level Major_RockClimbing (1-10) – wspinaczka
- stats.set_skill_level Major_Skiing (1-10) – jazda na nartach
- stats.set_skill_level Major_Snowboarding (1-10) – snowboarding
- stats.set_skill_level AdultMinor_Entrepreneur (1-5) – umiejętności przedsiębiorcze
- stats.set_skill_level Major_Writing (1-10) – umiejętności literackie
- stats.set_skill_level Skill_Fitness (1-10) – sprawność fizyczna
- stats.set_skill_level Major_Baking (1-10) – pieczenie
- stats.set_skill_level Major_Photography (1-5) – fotografia
- stats.set_skill_level retail_maintenance (1-5) – umiejętności handlowe
- stats.set_skill_level retail_sales (1-5) – umiejętności sprzedawcy
- stats.set_skill_level retail_workethic (1-5) – etyka pracy
- stats.set_skill_level Minor_Dancing (1-5) – taniec
- stats.set_skill_level Major_DJ (1-10) – umiejętności didżejskie
- stats.set_skill_level Major_Singing (1-10) – śpiew
- stats.set_skill_level Major_Herbalism (1-10) – zielarstwo
- stats.set_skill_level Major_Wellness (1-10) – wewnętrzna harmonia
- stats.set_skill_level Major_PipeOrgan (1-10) – gra na organach
- stats.set_skill_level statistic_Skill_Hidden_VampireLore (1-15) – wampirologia
- stats.set_skill_level Major_Parenting (1-10) – umiejętności wychowawcze
- stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Communication (1-5) – komunikacja (niemowlaki)
- stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Imagination (1-5) – wyobraźnia (niemowlaki)
- stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Movement (1-5) – poruszanie się (niemowlaki)
- stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Potty (1-3) – korzystanie z nocnika (niemowlaki)
- stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Thinking (1-5) – myślenie (niemowlaki)
- stats.set_skill_level Skill_Child_Creativity (1-10) – kreatywne (dzieci)
- stats.set_skill_level Skill_Child_Mental (1-10) – umysłowe (dzieci)
- stats.set_skill_level Skill_Child_Motor (1-10) – motoryczne (dzieci)
- stats.set_skill_level Skill_Child_Social (1-10) – społeczne (dzieci)
Kody na relacje
Jedni w The Sims 4 wolą budowanie, inni cieszą się zwyczajnym “życiem”, a jeszcze inni czerpią sadystyczną radość z pozbawiania basenów drabinek. Nie da się jednak ukryć, że jednym z najbardziej kluczowych elementów rozgrywki w grze jest nawiązywanie i podtrzymywanie relacji. W teorii to nawet najważniejsza mechanika, która sprawia, że chcemy grać coraz więcej i rozwijać nasze postacie, zakładać rodziny i znajdować nowych przyjaciół.
- modifyrelationship [ImięTwojegoSima] [NazwiskoTwojegoSima] [ImięCelu] [NazwiskoCelu] [liczba] LTR_Friendship_Main – kod pozwala na poprawę relacji (współczynnika przyjaźni) o konkretną ilość wpisaną zamiast słowa “liczba”.
Przykład: modifyrelationship Jan Kowalki Janina Kowalska +100 LTR_Friendship_Main – dodaje to współczynnik +100 do relacji między tymi dwiema postaciami. Możemy korzystać z dowolnej liczby w przedziale od – 100 do + 100 (liczby na minusie pogarszają relację).
- modifyrelationship [ImięTwojegoSima] [NazwiskoTwojegoSima] [ImięCelu] [NazwiskoCelu] [liczba] romance_main – kod na zwiększanie lub zmniejszanie paska miłości. Działa analogicznie, jak powyższy kod.
- debug.enable_woohoo true/false – opcja true aktywuje możliwość bara-bara, z kolei false je dezaktywuje
- debug.enable_wedding true/false – analogiczna opcja z aktywacją (lub dezaktywacją opcji ślubu)
- relationships.create_friends_for_sim – generuje losowego Sima, posiadającego w połowie zapełniony pasek relacji z aktywnym Simem
- pregnancy.clear [ID Sima] – przerywa ciążę
- pregnancy.seed – rozpoczyna ciążę
- pregnancy.force_offspring_count [IDSima] [liczba] – ustala liczbę dzieci Sima w ciąży
- qa.pregnancy.is_pregnant [ID Sima] – informuje, czy dany Sim jest w ciąży
- sims.add_buff Buff_Pregnancy_Trimester1 – Nadaje Simom wygląd na pierwszy trymestr ciąży
- sims.add_buff Buff_Pregnancy_Trimester2 – Nadaje Simom wygląd na drugi trymestr ciąży
- sims.add_buff Buff_Pregnancy_Trimester3 – Nadaje Simom wygląd na trzeci trymestr ciąży
- pets.toggle_selectable_pets – odblokowuje możliwość sterowania zwierzętami
- relationships.introduce_sim_to_all_others – Sim poznaje wszystkich Simów, włącznie z tymi, którzy zmarli
- relationship.add_bit [ID Sima gracza] [ID docelowego Sima] [Wybrana relacja] – wybranie relacji łączącej dwójkę simów
Dostępne relacje po angielsku:
- romantic-Married – romantyczni nowożeńcy
- family_husband_wife – rodzina mąż i żona
- family_grandchild – rodzina wnuczek
- family_son_daughter – rodzina syn i córka
- family_brother_sister – rodzina brat i siostra
- family_grandparent – rodzina babcia lub dziadek
- family_parent – rodzic
Kody na choroby i śmierć
Chcecie pozbyć się danej postaci? Wasz sim wkurzył was tak, że nie możecie doczekać się wizyty cyfrowego kostuchy? Nie ma nic prostszego niż uśmiercenie postaci w grze.
- weather.lightning_strike_object [SimID] – wywołuje uderzenie pioruna w określonego Sima
- CoughSneeze_severe – Simowie będa kichać i kaszleć przez 3 godziny
- CoughSneeze_mild – Simowie będą kichać i kaszleć przez 2 godziny
- Dizzy_severe – Simowie będą oszołomieni przez 3 godziny
- Dizzy_mild – Simowie będą oszołomieni przez 2 godziny
- Fever_severe – Simowie będą mieć gorączkę przez 3 godziny
- Fever_mild – Simowie będą mieli gorączkę przez 2 godziny
- Giggly_severe – Simowie będą się śmiali przez 3 godziny
- Giggly_mild – Simowie będą się śmiali przez 2 godziny
- Headache_severe – Simowie będą czuć ból głowy przez 3 godziny
- Headache_mild – Simowie będą czuć ból głowy przez 2 godziny
- Itchy_severe – Simowie będą odczuwać swędzenie przez 3 godziny
- Itchy_mild – Simowie będą odczuwać swędzenie przez 2 godziny
- Nausea_severe – Simowie będą odczuwać nudności przez 3 godziny
- Nausea_mild – Simowie będą odczuwać nudności przez 2 godziny
- SeeingThings_severe – Simowie będą mieć zwidy przez 3 godziny
- SeeingThings_mild – Simowie będą mieć zwidy przez 2 godziny
- SteamyEars_severe – Simowie będą zdenerwowani przez 3 godziny
- SteamyEars_mild – Simowie będą zdenerwowani przez 2 godziny
- traits.equip_trait cowplant – Sim zostaje zjedzony przez krowokwiat
- traits.equip_trait drown – utonięcie
- traits.equip_trait embarassment – śmierć ze wstydu
- traits.equip_trait fire – spłonięcie
- traits.equip_trait hunger – śmierć głodowa
- traits.equip_trait laugh – śmierć ze śmiechu
- traits.equip_trait oldage – śmierć ze starości (dla seniorów)
- traits.equip_trait exhaust – śmierć z wycieńczenia (dla seniorów)
Kody na budowanie
Budowanie to jedna z podstawowych mechanik w grze. Sam system nie jest zbyt skomplikowany, ale z pewnością sporo to kosztuje i ma swoje ograniczenia. Na wszystko to poradzimy sobie za pomocą poniższych komend.
- bb.enablefreebuild – możliwość przejścia do trybu budowania poza parcelą
- bb.moveobjects – pozwala na łączenie obiektów
- bb.ignoregameplayunlocksentitlement – odblokowuje „zablokowane” obiekty specjalne
- bb.showhiddenobjects – odblokowuje ukryte obiekty
- bb.moveobjects – pozwala na dowolne rozmieszczenie wyposażenia
- bb.ignoregameplayunlocksentitlement – odblokowuje zablokowane przedmioty związane z karierą