Kody do The Sims 4 na PC. Pieniądze, kariera, budowanie – pełna lista

Kody do The Sims 4 na PC. Lista dostępnych kodów
PG Exclusive Poradniki

Najważniejsze kody do The Sims 4 na PC w jednym miejscu. Pieniądze, cechy, kariera, budowanie i wiele więcej. Poradnik krok po kroku lista komend.

The Sims 4 jest świetną grą, która przekonała do siebie miliony graczy z całego świata. Co jest szczególnie wspaniałe to fakt, że przemówiła do każdego, niezależnie od jego preferencji gamingowych, płci czy nawet czasu, jaki poświęca na granie. Uniwersalny hicior od EA może jednak dostarczyć jeszcze więcej zabawy, jeżeli zdecydujemy się na grę z kodami. Te, wbrew pozorom, nie są byle ułatwieniem. Wiele z nich potrafi wywołać nieoczywiste efekty i kompletnie zmienić naszą rozgrywkę. W niniejszym tekście znajdziecie dokładne wytłumaczenie, jak ich używać i co dają poszczególne kody do The Sims 4 na PC.

Spis treści:

  1. Co dają nam kody do The Sims 4 na PC
  2. Jak wpisać kody na PC?
  3. Najważniejsze kody, bez których się nie obejdziemy
  4. Czym jest tryb testowy w The Sims 4?
  5. Kody na pieniądze i korzyści
  6. Kody na potrzeby
  7. Kody na cechy
  8. Kody na aspiracje
  9. Kody na budowanie
  10. Kody na emocje/nastrójniki
  11. Kody na karierę
  12. Kody na umiejętności
  13. Kody na relacje
  14. Kody na choroby i śmierć
  15. Kody na pogodę
  16. Tryb CAS

Co dają nam kody do The Sims 4 na PC

Kody są odpowiedzią na wszystko. Tak naprawdę to dzięki nim możemy dowolnie zarządzać stworzonym przez nas mikroskopijnym światem. To one mogą wpływać i modyfikować każdy element gry. Najbardziej podstawowe dotyczą choćby dodatkowych funduszy, przedmiotów czy ustawienia konkretnego poziomu potrzeb naszego sima. Są też jednak te bardziej zaawansowane, przeznaczone przede wszystkim dla osób, które faktycznie chcą się pobawić lub potrzebują osiągnąć konkretny efekt. Bez strachu – wszystko to znajdziecie w naszym poradniku

Jak wpisać kody na PC?

Wpisywanie kodów do The Sims 4 na PC nie należy do trudnych zadań. Wystarczy pamiętać o kilku krokach i od razu można bawić się zmienioną grą. Po pierwsze, należy otworzyć konsolę kodów za pomocą kombinacji klawiszy Ctrl+Shift+C na klawiaturze. Wtedy naszym oczom ukaże się okno kodów, dzięki czemu za pomocą klawiatury będziemy mogli je wpisywać. Aby zaakceptować dany kod, należy wcisnąć Enter.

The Sims 4 - dodatek Zjawiska Paranormalne - postacie nad kulą czarownicy i duch

Najważniejsze kody, bez których się nie obejdziemy

W grze cheatów i kodów jest bez liku, ale jest parę najbardziej istotnych, które są po prostu pożyteczne w każdej sytuacji i dla każdego gracza. Poniżej znajdziecie zestawienie najczęściej używanych i najbardziej użytecznych kodów. To taka pigułka wiedzy, a więcej poszczególnych możliwości znajdziecie w kolejnych rozdziałach tego artykułu.

  • Help – wyświetla listę dostępnych kodów
  • fullscreen – włącza tryb pełnoekranowy lub go wyłącza
  • headlineeffects on/off – włącza lub wyłącza dymki i kryształek nad głowami Simów
  • Resetsim [Imię i nazwisko] – resetuje Sima
  • testingcheats true/false – włącza tryb testowy potrzebny do używania wielu cheatów (więcej o nim niżej)
  • kaching albo rosebud – dodaje 1000 simoleonów
  • motherlode – dodaje 50 000 simoleonów
  • bb.moveobjects – pozwala na umieszczanie obiektów w dowolnych miejscach (nawet gdy na siebie nachodzą)
  • bb.enablefreebuild – pozwala budować na konkretnych parcelach, np. w szpitalach
  • Setage – zmienia noworodka, dziecko, nastolatka w dorosłego
  • Death.toggle [true/false] – uśmierca sima lub blokuje możliwość jego zgonu
  • freerealestate [on/off] – dodaje możliwość zamieszkania w każdym domu
  • cas.fulleditmode – pozwala na pełną edycje Sima (jak w trybie customizacji)
  • sims.get_sim_id_by_name [Imię i nazwisko] – pokazuje ID Sima lub zwierzaka (potrzebne do niektórych kodów)
  • bb.ignoregameplayunlocksentitlement – umożliwia kupowanie zablokowanych przedmiotów związanych z karierą w katalogu budowania
  • Shift + ] albo Shift + [ – odpowiednio powiększa lub zmniejsza obiekt
  • fps on/off – pokazuje liczbę klatek na sekundę

Czym jest tryb testowy w The Sims 4?

Za pomocą kodu “testingcheats true” odblokujecie tryb testowy w The Sims 4. Jest to specjalna opcja, która otwiera przed nami dodatkowe możliwości wpływania na naszych podopiecznych i świat gry. Większość akcji wykonujemy najeżdżając na Sima lub obiekt i wciskając klawisz Shift. W niektórych przypadkach tryb ten pozwala na aktywację kolejnych kodów (m.in. związanych z umiejętnościami) w wywoływanej konsoli. Poniżej znajdziecie parę przykładowych akcji.

  • Shift + kliknięcie wybranego Sima – opcja resetowania Sima, zarządzania nim i jego nastrojem bądź potrzebami, a nawet możliwość wybrania ścieżki kariery.
  • Shift + kliknięcie dowolnego obiektu – zresetowanie obiektu
  • Shift + kliknięcie miejsca na ziemi – teleportacja Sima

Aby wyłączyć tryb testowy, należy wpisać “AutomationTestingCheats true“.

Kody na pieniądze i korzyści

Poniżej znajdziecie listę jednych z najpopularniejszych kodów używanych w The Sims 4. Pozwalają one na zyskanie dodatkowych simoleonów lub innych korzyści, dzięki którym będzie grało nam się znacznie łatwiej.

  • motherlode – dodanie 50 000 simoleonów
  • rosebud – dodanie 1000 simoleonów
  • kaching – druga opcja na dodanie 1000 simoleonów
  • FreeRealEstate on lub FreeRealEstate off – odpowiednio wszystkie domki stają się darmowe lub wyłączenie tej opcji
  • Money X – dodaje konkretną liczbę simoleonów (należy podstawić ją zamiast “X”)
  • household.autopay.autopay_bills true lub household.autopay.autopay_bills false – odpowiednio włącza lub wyłącza rachunki za dom
  • households.toggle_bill_notifications – włącza przypomnienia o rachunkach
  • households.autopay_bills – rachunki będą opłacane automatycznie

Kody na potrzeby

Każdy Sim czegoś potrzebuje. W TS4 lista potrzeb cyfrowych postaci jest długa, a poniższe kody pozwolą na odciążenie gracza tymi aspektami życia postaci w grze.

  • stats.fill_commodities_household – wszystkie potrzeby Simów w aktywnej rodzinie zostają zaspokojone na 100%
  • environment_score.disable/enable – włącza lub wyłącza nastrójniki skutkowane środowiskiem
  • Sims.remove_all_buffs – usuwa wszystkie nastrójniki aktualnie wybranego Sima
  • ims.add_buff NPC_Maid – włącza tryb “sprzątania” Sima. Postać będzie czyścić w okolicy wszystko, co wymaga czyszczenia (sims.remove_buff NPC_Maid aby wyłączyć)

Kody na cechy

W bardzo łatwy sposób możemy przypisać do wybranego Sima konkretną cechę. Aby to zrobić, najpierw trzeba skorzystać z pierwszego kodu, a w razie czego można też wyłączyć tę zmianę i cechę usunąć. W niektórych cech z dłuższą nazwą (np. “luzak”, czyli BeachBum_LaidBack) należy dać podkreślnik między kodem a cechą. Oznacza to, że kod na luzaka wpiszemy w ten sposób: traits.equip_trait_BeachBum_LaidBack.

  • traits.equip_trait [cecha] – dodaje wybraną cechę do Sima (w polu [cecha] należy wpisać konkretną nazwę cechy po angielsku – lista poniżej)
  • traits.remove_trait [cecha] – usuwa wybraną cechę Sima (w polu [cecha] należy wpisać konkretną nazwę cechy po angielsku – lista poniżej)

Lista angielskich nazw cech dla naszych Simów:

  • AlwaysWelcome – Mile widziany
  • Antiseptic – Antyseptyczny
  • Beguiling – Czarujący
  • Burningman – Upałoodporny
  • Carefree – Beztroski
  • Coldacclimation – Zimnolubny
  • Connections – Koneksje
  • CreativeVisionary – Kreatywny wizjoner
  • Entrepreneurial – Przedsiębiorczy
  • Fertile – Płodny
  • FreeServices – Darmowe usługi
  • Frugal – Oszczędny
  • GreatKisser – Świetnie całuje
  • GreatStoryteller – Wspaniały gawędziarz
  • GymRat – Zacięty gimnastyk
  • Heatacclimation – Ciepłolubny
  • HeroOfStrangerville – Bohater/ka StrangerVille
  • Iceman – Mrozoodporny
  • IncrediblyFriendly – Niezwykle przyjazny
  • Independent – Niezależny
  • Marketable – Handlowiec
  • Mentor – Mentor
  • MorningPerson – Ranny ptaszek
  • NeverWeary – Niezmordowany
  • NightOwl – Nocny marek
  • Observant – Uważny
  • Savant – Erudyta
  • Shameless – Bezwstydny
  • SpeedCleaner – Szybki sprzątacz
  • SpeedReader – Szybki czytelnik
  • SteelBladder – Stalowy pęcherz
  • Stormchaser – Łowca burz
  • StovesAndGrillsMaster – Mistrz grillowania
  • SuperGreenThumb – Superogrodnik
  • trait_BeachBum_LaidBack – Luzak
  • trait_Knowledge_SlingerOfSpells – Poskramiacz zaklęć
  • trait_Nature_MasterMixer – Mistrz mikstur

Kody na aspiracje

Wiele jest możliwości, w ramach których nasze postacie mogą się rozwijać. Wiele z nich pragnie też nieco bardziej przyziemnych rzeczy, jak np. zostanie duszą towarzystwa lub też zgłębianie wiedzy. Czasami jest na to sposobność, ale często po prostu nie ma czasu. Wtedy można użyć poniższej pomocy, aby w tym sobie pomóc i szybciej wypełnić tę aspirację.

  • aspirations.complete_current_milestone – wypełnia aktualny poziom aspiracji (użycie go kilkukrotnie dodaje kolejne poziomy)

W trakcie tworzenia Sima wybieramy jedną z aspiracji dla naszej postaci, dla której zaczyna ona stanowić swoisty cel życiowy. Poniżej, ku przypomnieniu, lista wszystkich dostępnych w grze aspiracji.

Aspiracje w The Sims 4 dla dorosłych:

  • Sportowe
    • Kulturysta
  • Kreatywność
    • Wybitny malarz
    • Autor bestsellerów
    • Geniusz muzyczny
  • Dewiacja
    • Wróg publiczny
    • Wcielenie złośliwości
    • Niecna walentynka
  • Rodzina
    • Udany rodowód
    • Duża, szczęśliwa rodzina
  • Jedzenie
    • Wirtuoz kuchni
    • Mistrz mikologii
  • Fortuna
    • Bajecznie bogaty
    • Pan na włościach
  • Wiedza
    • Sim renesansu
    • Ekspert komputerowy
    • Mózgowiec
  • Miłość
    • Nieuleczalny romantyk
    • Pokrewna dusza
  • Natura
    • Niezależny botanik
    • Wybitny wędkarz
    • Kustosz
  • Popularność
    • Sąsiedzki powiernik
    • Dowcipniś
    • Przyjaciel świata
    • Dusza towarzystwa

Aspiracje w The Sims 4 dla dzieci:

  • Kreatywność
    • Fenomen artystyczny
  • Motoryczne
    • Łobuziak
  • Społeczne
    • Dusza towarzystwa
  • Umysłowe
    • Mały geniusz
The Sims 4 - postać robiąca dziwną minę

Kody na budowanie

Budowanie w TS4 pozwala na wiele, ale jest jeszcze lepiej, gdy tylko zaczniemy korzystać z kodów. Tych akurat do tej opcji nie ma zbyt wiele.

  • Klawisz “Alt” – pozwala umieszczać obiekty poza kratkami
  • Klawisz “G” – likwiduje kratki w trybie budowania
  • bb.enablefreebuild – możliwość przejścia do trybu budowania poza parcelą
  • bb.moveobjects – pozwala na łączenie obiektów
  • bb.ignoregameplayunlocksentitlement – odblokowuje „zablokowane” obiekty specjalne
  • bb.showhiddenobjects – odblokowuje ukryte obiekty
  • Shift + ] lub Shift + [ – powiększa lub zmniejsza zaznaczony obiekt
  • Skrót Shift + E – pozwala na stawianie wybranego obiektu kilka razy, bez potrzeby ponownego jego wyboru
  • Skrót Shift + C – pozwala na swobodniejsze edytowanie dachów
  • Skrót Ctrl + F – tworzenie ćwiartek pokryć podłogowych
  • bb.moveobjects – pozwala na dowolne rozmieszczenie wyposażenia
  • bb.ignoregameplayunlocksentitlement – odblokowuje zablokowane przedmioty związane z karierą

Kody na emocje/nastrójniki w The Sims 4

TS4 to przecież pewnego rodzaju “symulator życia”, jakkolwiek fantazyjny by nie był. Emocje są nieodłącznym elementem prawdziwego życia, więc pełnią też kluczową rolę w grze.

  • Sims.add_buff [nazwa emocji] – dodaje wybraną emocję
  • Sims.remove_buff [nazwa emocji] – usuwa wybraną emocję

Emocje do wyboru w języku angielskim:

  • Pobudzony: EnergizedLow / EnergizedHigh
  • Flirciarski: FlirtyLow / FlirtyHigh
  • Zainspirowany: InspiredLow / InspiredHigh
  • Skupiony: FocusedLow / FocusedHigh
  • Rozbawiony: PlayfulLow / PlayfulHigh
  • Smutny: SadLow / SadHigh
  • Rozgniewany: Social_Angry / e_Buff_Angry / feelingangry / unfaithful
  • Szczęśliwy: Social_Happy / e_Buff_Happy
  • Nieswój: e_buff_uncomfortable
  • Zawstydzony: e_buff_embarrassed / peedself

Kody na karierę

Simy tak, jak ludzie – muszą pracować. Aby jednak im w tym pomóc, za pomocą kodów jesteśmy w stanie np. awansować konkretną postać. Istnieje też opcja na degradację jego stanowiska. Z miejsca można też aktywować konkretny zawód.

  • careers.add_career [nazwa kariery] – daje Simowi wybrany zawód
  • careers.remove_career [nazwa kariery] – porzucenie pracy
  • careers.promote [nazwa kariery] – awans o jedno stanowisko
  • careers.demote [nazwa kariery] – degradacja o jedno stanowisko

Dostępne zawody w The Sims 4:

  • Astronaut – astronauta
  • Athletic – sportowa
  • Business – biznesmen
  • Criminal – przestępca
  • Culinary – kucharz
  • Entertainer – artysta sceniczny
  • Painter – malarz
  • Secretagent – tajny agent
  • TechGuru – guru techniki
  • Writer – pisarz
  • Influencer
  • adult_freelancer_artist – wolny strzelec – artysta
  • adult_freelancer_agency_writer – wolny strzelec – pisarz
  • adult_freelancer_agency_programmer – wolny strzelec – programista
  • careers_Adult_Freelancer_Agency_Maker – wolny strzelec – wytwórca
  • Fashion_Photographer – wolny strzelec – fotograf mody
  • Gradeschool – podstawówka
  • Highschool – liceum
  • Teen_Babysitter – nastoletni opiekun do dziecka
  • Teen_Barista – nastoletni barista
  • Teen_FastFood – nastoletni pracownik fast foodu
  • Teen_Manual – nastoletni pracownik fizyczny
  • Teen_Retail – nastoletni pracownik sklepu
  • Detective – detektyw
  • Doctor – lekarz
  • Scientist – naukowiec
  • Activist – polityk
  • SocialMedia – media społecznościowe
  • careers_adult_critic – krytyk
  • Gardener – ogrodnik
  • Scout – harcerstwo
  • Actor – aktor
  • Dramaclub – kółko teatralne dla dzieci i nastolatków
  • Adult_Military – kariera wojskowa
  • Conservationist – ekolog
  • PartTime_Diver – nurek głębinowy
  • PartTime_Fisherman – rybak
  • PartTime_Lifeguard – ratownik
  • Education – edukator
  • Engineer – inżynier
  • Law – prawnik
  • careers_Adult_CivilDesigner – projektant
  • InteriorDecorator – dekorator

Kody na umiejętności

Każdy Sim coś potrafi. Jeżeli nie, poniższe kody pomogą na to, aby nawet z największego lenia zrobić mistrza patelni i nie tylko.

  • stats.set_skill_level [nazwa_umiejętności] 1-15 – ustala poziom danej umiejętności (lista poniżej) na wybrany przez gracza
    • stats.set_skill_level Major_Bartending (1-10) – miksologia
    • stats.set_skill_level Major_Charisma (1-10) – charyzma
    • stats.set_skill_level Major_Comedy (1-10) – umiejętności komediowe
    • stats.set_skill_level Major_Fishing (1-10) – wędkarstwo
    • stats.set_skill_level Major_Gardening (1-10) – ogrodnictwo
    • stats.set_skill_level Major_GourmetCooking (1-10) – wykwintne gotowanie
    • stats.set_skill_level Major_Guitar (1-10) – gitara
    • stats.set_skill_level Major_Handiness (1-10) – majsterkowanie
    • stats.set_skill_level Major_HomestyleCooking (1-10) – gotowanie
    • stats.set_skill_level Major_Logic (1-10) – logika
    • stats.set_skill_level Major_Mischief (1-10) – złośliwość
    • stats.set_skill_level Major_Painting (1-10) – malowanie
    • stats.set_skill_level Major_Piano (1-10) – pianino
    • stats.set_skill_level Major_Programming (1-10) – programowanie
    • stats.set_skill_level Major_Reaping (1-10) – koszenie
    • stats.set_skill_level Major_RocketScience (1-10) – nauki kosmiczne
    • stats.set_skill_level Major_VideoGaming (1-10) – granie w gry wideo
    • stats.set_skill_level Major_Violin (1-10) – skrzypce
    • stats.set_skill_level Major_Writing (1-10) – umiejętności literackie
    • stats.set_skill_level Skill_Fitness (1-10) – sprawność fizyczna
    • stats.set_skill_level Major_Baking (1-10) – pieczenie
    • stats.set_skill_level Major_Photography (1-5) – fotografia 
    • stats.set_skill_level retail_maintenance (1-5) – umiejętności handlowe
    • stats.set_skill_level retail_sales (1-5) – umiejętności sprzedawcy
    • stats.set_skill_level retail_workethic (1-5) – etyka pracy
    • stats.set_skill_level Minor_Dancing (1-5) – taniec
    • stats.set_skill_level Major_DJ (1-10) – umiejętności didżejskie
    • stats.set_skill_level Major_Singing (1-10) – śpiew
    • stats.set_skill_level Major_Herbalism (1-10) – zielarstwo
    • stats.set_skill_level Major_Wellness (1-10) – wewnętrzna harmonia 
    • stats.set_skill_level Major_PipeOrgan (1-10) – gra na organach
    • stats.set_skill_level statistic_Skill_Hidden_VampireLore (1-15) – wampirologia 
    • stats.set_skill_level Major_Parenting (1-10) – umiejętności wychowawcze
    • stats.set_skill_level Major_Veterinarian (1-10) – umiejętności weterynaryjne 
    • stats.set_skill_level Skill_DogTraining (1-5) – umiejętności tresowania zwierzaków 
    • stats.set_skill_level Skill_Bowling (1-5) – gra w kręgle
    • stats.set_skill_level Minor_LocalCulture (1-5) – umiejętności kultury Selvadoryjskiej
    • stats.set_skill_level Major_Archaeology (1-10) – umiejętności archeologii
    • stats.set_skill_level Major_Flowerarranging (1-10) – umiejętność układania kompozycji z kwiatów 
    • stats.set_skill_level Hidden_Skating (1-5) – umiejętności łyżwiarskie / wrotkarskie 
    • stats.set_skill_level Major_acting (1-10) – umiejętności aktorskie
    • stats.set_skill_level Minor_mediaproduction (1-5) – produkcja medialna
    • stats.set_skill_level Major_Robotics (1-10) – robotyka
    • stats.set_skill_level Major_ResearchDebate (1-10) – analiza i dyskusja
    • stats.set_skill_level AdultMinor_JuiceFizzing (1-5) – warzenie napojów 
    • stats.set_skill_level AdultMajor_Fabrication (1-10) – wytwarzanie
    • stats.set_skill_level AdultMajor_Knitting (1-10) – dzierganie 
    • stats.set_skill_level Major_RockClimbing (1-10) – wspinaczka 
    • stats.set_skill_level Major_Skiing (1-10) – jazda na nartach
    • stats.set_skill_level Major_Snowboarding (1-10) – snowboarding
    • stats.set_skill_level AdultMinor_Entrepreneur (1-5)  umiejętności przedsiębiorcze
    • stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Communication (1-5) – komunikacja (niemowlaki)
    • stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Imagination (1-5) – wyobraźnia (niemowlaki)
    • stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Movement (1-5) – poruszanie się (niemowlaki)
    • stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Potty (1-3) – korzystanie z nocnika (niemowlaki)
    • stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Thinking (1-5) – myślenie (niemowlaki)
    • stats.set_skill_level Skill_Child_Creativity (1-10) – kreatywne (dzieci)
    • stats.set_skill_level Skill_Child_Mental (1-10) – umysłowe (dzieci)
    • stats.set_skill_level Skill_Child_Motor (1-10) – motoryczne (dzieci)
    • stats.set_skill_level Skill_Child_Social (1-10) – społeczne (dzieci)

Kody na relacje

Poniżej znajdziecie kody, które ułatwią Wam nawiązywanie znajomości, podtrzymywanie ich lub też dostęp do szerszych opcji stosunków między postaciami w grze. Tutaj też znajdziecie kody przydatne w prowadzeniu rodziny lub… no tak, bara-bara.

  • modifyrelationship [ImięTwojegoSima] [NazwiskoTwojegoSima] [ImięCelu] [NazwiskoCelu] [liczba] LTR_Friendship_Main – ten dość skomplikowany kod jest tak naprawdę banalny w użyciu. Pozwala na poprawę relacji (współczynnika przyjaźni) o konkretną ilość wpisaną zamiast słowa “liczba”.

Przykład: modifyrelationship Jan Kowalki Janina Kowalska +100 LTR_Friendship_Main – dodaje to współczynnik +100 do relacji między tymi dwiema postaciami. Możemy korzystać z dowolnej liczby w przedziale od – 100 do + 100 (liczby na minusie pogarszają relację).

  • modifyrelationship [ImięTwojegoSima] [NazwiskoTwojegoSima] [ImięCelu] [NazwiskoCelu] [liczba] romance_main – kod na zwiększanie lub zmniejszanie paska miłości. Działa analogicznie co powyższy kod na przyjaźń.
  • debug.enable_woohoo true/false – opcja true aktywuje możliwość bara-bara, z kolei false je dezaktywuje
  • debug.enable_wedding true/false – analogiczna opcja z aktywacją (lub dezaktywacją opcji ślubu)
  • relationships.create_friends_for_sim – generuje losowego Sima, posiadającego w połowie zapełniony pasek relacji z aktywnym Simem
  • pregnancy.clear [ID Sima] – przerywa ciążę
  • pregnancy.seed – rozpoczyna ciążę
  • pregnancy.force_offspring_count [IDSima] [liczba] – ustala liczbę dzieci Sima w ciąży
  • qa.pregnancy.is_pregnant [ID Sima] – informuje, czy dany Sim jest w ciąży
  • sims.add_buff Buff_Pregnancy_Trimester1 – Nadaje Simom wygląd na pierwszy trymestr ciąży
  • sims.add_buff Buff_Pregnancy_Trimester2 – Nadaje Simom wygląd na drugi trymestr ciąży
  • sims.add_buff Buff_Pregnancy_Trimester3 – Nadaje Simom wygląd na trzeci trymestr ciąży
  • pets.toggle_selectable_pets – odblokowuje możliwość sterowania zwierzętami
  • relationships.introduce_sim_to_all_others – Sim poznaje wszystkich Simów, włącznie z tymi, którzy zmarli
  • relationship.add_bit [ID Sima gracza] [ID docelowego Sima] [Wybrana relacja] – wybranie relacji łączącej dwójkę simów

Dostępne relacje:

  • romantic-Married – romantyczni nowożeńcy
  • family_husband_wife – rodzina mąż i żona
  • family_grandchild – rodzina wnuczek
  • family_son_daughter – rodzina syn i córka
  • family_brother_sister – rodzina brat i siostra
  • family_grandparent – rodzina babcia lub dziadek
  • family_parent – rodzic

Kody na choroby i śmierć

Nie wiem, po co ktoś miałby używać tych kodów, ale jeżeli ktoś wyjątkowo zaszedł Wam za skórę…

  • traits.equip_trait cowplant – Sim zostaje zjedzony przez krowokwiat
  • traits.equip_trait drown – utonięcie
  • traits.equip_trait embarassment – śmierć ze wstydu
  • traits.equip_trait fire – spłonięcie
  • traits.equip_trait hunger – śmierć głodowa
  • traits.equip_trait laugh – śmierć ze śmiechu
  • traits.equip_trait oldage – śmierć ze starości (dla seniorów)
  • traits.equip_trait exhaust – śmierć z wycieńczenia (dla seniorów)
  • weather.lightning_strike_object [SimID] – wywołuje uderzenie pioruna w określonego Sima
  • CoughSneeze_severe – Simowie będa kichać i kaszleć przez 3 godziny
  • CoughSneeze_mild – Simowie będą kichać i kaszleć przez 2 godziny
  • Dizzy_severe – Simowie będą oszołomieni przez 3 godziny
  • Dizzy_mild – Simowie będą oszołomieni przez 2 godziny
  • Fever_severe – Simowie będą mieć gorączkę przez 3 godziny
  • Fever_mild – Simowie będą mieli gorączkę przez 2 godziny
  • Giggly_severe – Simowie będą się śmiali przez 3 godziny
  • Giggly_mild – Simowie będą się śmiali przez 2 godziny
  • Headache_severe – Simowie będą czuć ból głowy przez 3 godziny
  • Headache_mild – Simowie będą czuć ból głowy przez 2 godziny
  • Itchy_severe – Simowie będą odczuwać swędzenie przez 3 godziny
  • Itchy_mild – Simowie będą odczuwać swędzenie przez 2 godziny
  • Nausea_severe – Simowie będą odczuwać nudności przez 3 godziny
  • Nausea_mild – Simowie będą odczuwać nudności przez 2 godziny
  • SeeingThings_severe – Simowie będą mieć zwidy przez 3 godziny
  • SeeingThings_mild – Simowie będą mieć zwidy przez 2 godziny
  • SteamyEars_severe – Simowie będą zdenerwowani przez 3 godziny
  • SteamyEars_mild – Simowie będą zdenerwowani przez 2 godziny
The Sims 4 - piorun uderzający w postać

Kody na pogodę

Na koniec zostawiłem coś, co lubi chyba każdy – zmianę pogody. Personalnie lubię, gdy pogoda w grze mniej więcej odpowiada tej w rzeczywistości, więc jeżeli również macie podobnie, poniższe opcje mogą wydać się dla Was interesujące.

  • weather.request_forecast [1-28] – pokazuje pogodę w kalendarzu na wybraną liczbę dni
  • seasons.advance_season – zmienia porę roku na kolejną
  • seasons.set_season [x] – Zmiana pory roku na wybraną

Pory roku do wybrania (zamiast x):

  • 0 – lato
  • 1 – jesień
  • 2 – zima
  • 3 – wiosna
  • weather.start_weather_event [wariant pogody] – ustawia konkretną pogodę na mapie

Dostępne warianty pogody:

  • weather_sunny_cool – słonecznie, chłodno
  • weather_sunny_warm – słonecznie, ciepło
  • weather_cloudy_cool – pochmurnie, chłodno
  • weather_cloudy_warm – pochmurnie, ciepło
  • weather_sunny_freezing – słonecznie, zimno
  • weather_sunny_burning – słonecznie, gorąco
  • weather_heatwave – wywołuje niebezpieczne upały
  • weather_rain_light_cool – mżyście, chłodno
  • weather_rain_light_warm – mżyście, ciepło
  • weather_rain_storm_cool – burza, chłodno
  • weather_rain_storm_warm – burza, ciepło
  • weather_rain_heavy_cool – deszczowo, chłodno
  • weather_rain_heavy_warm – deszczowo, ciepło
  • weather_snow_light_freezing – śnieżyście, zimno
  • weather_snow_heavy_freezing – śnieżyca, zimno
  • weather_snow_thundersnow – wywołuje burzę
  • weather_Rain_Storm_Warm – wywołuje monsun 

Tryb CAS

W grze dostępny jest również tryb pełnej edycji naszych postaci, tzw. Tryb CAS. Aktywując go, możemy bezpośrednio wpłynąć na wygląd naszej postaci tak, jak miało to miejsce w kreatorze.

  • cas.fulleditmode – po włączeniu trybu oraz zaznaczeniu wybranego Sima, wpisz poniższe kody, aby uruchomić dodatkowe opcje (można też w pełni go edytować dzięki komodzie lub lustrze)
    • sims.modify_in_cas – włącza tryb edycji Sima
    • casclockspeed 0 – Sim nie porusza się w trybie CAS
    • casclockspeed 1 – Simy zaczynają ruszać się normalnie w trybie CAS
    • casclockspeed (2 -20) – postacie poruszają się szybciej w trybie CAS
Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie