Tak 22 lata temu Polacy próbowali konkurować z Raymanem i Crashem

Kangurek Kao - grafika
Retro

Jest rok 2000. Posiadacze PS2 śmigają po planszach maskotą Ubisoftu w Rayman Revolution, a na rynek trafia Crash Bash, czyli imprezowy spin-off przygód jamraja będącego ówczesną twarzą PlayStation. Wtem do graczy PC i Dreamcast trafia kolejna postać mająca stawać w szranki z królami platformówek 3D – Kangurek Kao.

Pierwszy Kangurek Kao – będący owocem współpracy polskiego Tate Multimedia (wówczas znanego jako X-Ray Interactive) i francuskiego Titus Software – nie został zbyt ciepło przyjęty przez krytyków. Gra zebrała przeciętne oceny, ale najwyraźniej sprzedała się na tyle dobrze, aby otrzymać sequel. Co więcej, powstała nawet wersja na Game Boy’a Advance, choć była to właściwie zupełnie inna gra.

W 2003 roku na rynek trafiła Runda 2, czyli bezpośrednia kontynuacja pierwszych przygód Kao. Tym razem produkcja trafiła na PC, GameCube’a, PS2 i pierwszego Xboxa. Recenzje ponownie nie powalały, lecz sequel umocnił grupę fanów Kao – szczególnie w Polsce.

2005 rok przyniósł nam ostatnią do tej pory, dużą odsłonę serii – Tajemnicę Wulkanu, w którą można było zagrać tylko na PC. W tym samym roku ukazał się też spin-off będący swoistą rozbudowaną wersją Rundy Drugiej, który trafił tylko na PSP.

Kangurek Kao wkrótce powróci i ma szansę podbić serca kolejnych pokoleń graczy. Niedawno potwierdzono, że nowa przygoda kultowego kangurka trafi do pudełek na wszystkich najważniejszych platformach. Premierę gry zaplanowano na lato tego roku.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie