W Horizon Forbidden West NPC to nie tylko kukły. Kowal nawet napije się z kubeczka
Deweloperzy z Guerilla Games opowiedzieli więcej odnośnie świata ukazanego w Horizon Forbidden West. Gra stawia ogromny nacisk na budowanie immersji poprzez zazębianie się ze sobą wielu elementów.
Horizon Forbidden West bez “martwego świata”
Pewnie niejeden raz, grając w gry, zauważyliście, że NPC w określonych lokacjach zawsze zajmują się tym samym. Wszystko wygląda, jakby zatrzymał się czas. Na szczęście Forbidden West zaoferuje graczom znacznie, znacznie więcej.
Promocje i najtańsze gry na PS5 | |
Reklama |
Tam, gdzie wcześniej widziałeś osobę stojącą przed kuźnią, teraz będzie ona aktywnie angażować się w to, co jest wokół niej: przenosić materiały, opierać się o ściany, pić z kubków, rozmawiać z przyjaciółmi i po prostu żyć swoim codziennym życiem. Poruszają się i istnieją celowo
Twórcy, budując każdy element gry, myślą o jego współgraniu z resztą utworzonego ekosystemu. Co jak co, ale zapowiada się na to, że wzniosą oni poziom immersji na wcześniej nieosiągnięty przez nikogo szczebel.
Kiedy projektujemy podstawowe funkcje, które tworzą system progresji w grze, zawsze muszą one być zbudowane w dialogu z resztą projektu gry! (…) Poza narracją Horizon, konieczne jest, aby wszystkie nasze systemy współpracowały ze sobą w harmonii, aby zapewnić naszym graczom fantastyczne wrażenia od pierwszego podniesienia kontrolera.
NPC to jednostki z indywidualnymi cechami charakteru
Co ciekawe, opracowano nawet specjalny system, który ma wyróżniać napotkane postacie pod kątem ich charakteru. Wiadomym jest, że każde społeczeństwo tworzą indywidualne jednostki i to właśnie na tym skupiono się podczas projektowania tego rozwiązania.
Każda postać niezależna nie biorąca udziału w walce w Horizon Forbidden West jest częścią systemu tłumu. (…) W ramach tego systemu można tworzyć zasady, takie jak reakcje, ścieżki spacerowe i inne animacje. Mamy też system postaw, który określa osobowość. Oznacza to, że możemy tworzyć unikalne osoby, które zachowują się w świecie jak jednostki.
Ciągle dodajemy warstwy autentyczności w obrębie świata poprzez animacje i zachowania. Kiedy członkowie plemienia znajdują się w swoich osadach, swoich bezpiecznych przestrzeniach, mogą zachowywać się jak oni sami.
Z tego samego wpisu na blogu PlayStation można dowiedzieć się również znacznie więcej na temat nowego podejścia do broni i zbroi w Horizon Forbidden West. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tym miejscu.