Horizon Forbidden West - walka z przeciwnikiem. Aloy strzela do niego z łuku

Michał Wieczorek

Od najmłodszych lat pasjonat game devu i największy w Polsce fanboy Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.

0 komentarzy

Twórcy Horizon Forbidden West majstrują przy systemie walki i mam wobec tego obawy

Twórcy Horizon Forbidden West podzielili się na łamach bloga PlayStation wieściami odnośnie rozbudowanego systemu broni i zbroi w ich najnowszej grze. Więcej, lepiej i wszystko zgodne z założeniami świata.

Horizon Forbidden West to kluczowe zmiany w broniach

Pierwszą z kluczowych zmian jest fakt, iż Aloy będzie mogła nosić znacznie więcej ekwipunku bitewnego przy sobie. To bez wątpienia przyda się szczególnie podczas polowania, gdzie wrogowie różnią się od siebie m.in. swoim zachowaniem.

(…) Bronie mają teraz dodatkowe atuty, aby uczynić je jeszcze bardziej wyspecjalizowanymi (…). Ponadto, Aloy może teraz nosić do sześciu broni jednocześnie, wraz ze swoją wierną włócznią.

Poprawek doczekał się także system rozwoju postaci i zbroje

Zmian doczekały się także zbroje, które są ściśle powiązane z plemionami, z których pochodzą. Założę się, że każdy z Was znajdzie dla siebie idealnie wpasowujący się w Wasz styl rozgrywki. Pomoże Wam w tym także odpowiednie zbudowanie drzewka rozwoju postaci.

Stroje nie tylko zapewniają odporność na wiele rodzajów obrażeń, z którymi Aloy będzie musiała się zmierzyć w Forbidden West, ale także dodają bonusy do umiejętności Aloy na drzewku umiejętności. Jeśli odpowiedni strój wzmocni odpowiednie umiejętności, niebo jest nieograniczone. Ponadto możesz zmieniać broń i strój w locie, dzięki czemu w każdej chwili zmienisz swoje podejście.

Co ciekawe, to wszystko ma się dziać, zachowując przy tym nacisk na poczucie immersji. Różne stroje są możliwe do zdobycia z konkretnych plemion, a te są porozrzucane po całym świecie gry.

Ubrania odzwierciedlają unikalny styl, a także materiały, do których dane plemię ma dostęp i które umie wykorzystać. Łowcy z Nora preferują walkę na dystans i skryte polowania. Carja doskonale posługują się pułapkami i potykaczami. Hałaśliwe Oseram uwielbiają walkę z bliska przy użyciu młota. Tenakth i Utaru również mają swoje własne preferencje – a stroje, które Aloy może nabyć w każdej kulturze, odzwierciedlają i wspierają te unikalne podejścia do walki.

Mam nadzieję, że porozrzucanie zbroi po różnych szczeblach w postępach rozgrywki nie będzie się gryzło z budową drzewka rozwoju postaci. Jestem w stanie wyobrazić sobie sytuację, gdy gracz rozda już odpowiednie punkty, a zaraz znajdzie ubranie, które nijak się będzie komponowało z jego decyzjami.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się

2.9
Rated 2.9 out of 5
2.9 out of 5 stars (based on 64 reviews)
Excellent42%
Very good5%
Average2%
Poor1%
Terrible50%