Nowości i ciekawostki z Horizon Forbidden West. Poznajcie nowe szczegóły
Deweloperzy z Guerilla Games postanowili znacznie rozwinąć mechaniki znane z pierwszej przygody Aloy. Horizon Forbidden West postawi na nieco bardziej RPG-owe doznania, choć nie zabrakło także zmian na innych płaszczyznach.
W najnowszym numerze magazynu Game Informera znalazł się szereg nowych informacji na temat mechanik z Horizon Forbidden West. Najważniejsze z nich wypisano w wątku na Reddicie i wygląda na to, że designerzy gry podjęli szereg decyzji, które przynajmniej “na papierze” wydają się być krokiem do przodu..
Po pierwsze drzewko rozwoju postaci zostało podzielone na 6 osobnych sekcji. Gracze rozwiną odpowiednio kategorie Warrior, Trapper, Survivor, Inflitrator, Hunter i Machine Master. Każdy z nich posiada od 20 do 30 punktów do rozdania wraz z postępem gry.
Kolejną sprawą jest coś, co kojarzy mi się z motywem z Zeldy Breath of the Wild. Okazuje się, że najróżniejsze zbroje, które Aloy może założyć, posiadają przypisany mnożnik do niektórych umiejętności ze wspomnianych gałęzi drzewka rozwoju. Więcej na temat dodatkowej odzieży dla Aloy możecie przeczytać w tym miejscu.
Na koniec zostawiłem dwie ciekawostki – po pierwsze znacznie ulepszono animacje wyświetlane w przerywnikach filmowych. Postawiono też spory nacisk na to, aby dialogi były znacznie ciekawsze, żeby grający byli jeszcze bardziej wchłonięci w świat Horizona. Po drugie nie zabrakło specjalnego stołu do wytwarzania i ulepszania przedmiotów, więc tym bardziej zwiększy się nieco nacisk na systemy typowo kojarzone z RPG.
Horizon Forbidden West zadebiutuje na PS4 i PS5 już 18 lutego 2022 roku.