Halo 5: Guardians – pierwszy gameplay, testy beta oraz umiejętności w trybie multi
Wczoraj publikowaliśmy małe fragmenty rozgrywki, które niestety szybko zostały usunięte z sieci. Dzisiaj pora na porządną dawkę materiałów z piątej części Halo.
Pierwszy gameplay z trybu multiplayer Halo 5: Guardians pozwala spojrzeć na umiejętności, które pomogą nam w walce.
Przede wszystkim możemy strzelać nie tylko z biodra, lecz również z wykorzystaniem celowniczka broni (tzw. Smart Scope). Studio 343 Industries zaznacza, że taki system nie wpłynie na mobilność postaci. Widok będziemy mogli przybliżyć przy strzelaniu praktycznie z każdej broni, a nie jedynie snajperki czy pistoletu. Smart Scope nie wpłynie na zadawane obrażenia, zapewnia jednak mniejszy rozrzut pocisków, więc będzie przydatny podczas starcia z przeciwnikami na większe odległości.
Wśród umiejętności Spartanów zobaczymy odrzutowy plecak, pozwalający wykonać szybki skok w dowolnym kierunku. Skorzystamy również z umiejętności Clamber, czyli podwójnego skoku, by dostać się na wyżej położone półki (jak w grach platformowych). Będzie też umiejętność szybkiego biegania. Minusem sprintu jest jednak to, że kiedy z niego korzystamy, nie regeneruje się tarcza.
Ciekawie prezentuje się Ground Pound. To cios, którego używamy będąc w powietrzu. Wówczas z wielką siłą uderzamy w podłoże, a fala uderzeniowa zadaje przeciwnikom obrażenia. Im bliżej znajdują się centrum, tym bardziej ucierpią.
Jest również Charge, czyli szarżowanie przeciwnika podczas sprintu. Jeśli podejdziemy w ten sposób przeciwnika od tyłu, jest to jednoznaczne z jego uśmierceniem. Szarża od przodu lub z boku rozbija natomiast jego tarczę.
Studio 343 Industries poinformowało również, że testy beta Halo 5: Guardians rozpoczną się 29 grudnia i potrwają przez trzy tygodnie. Wezmą w nich udział osoby, które kupiły Halo: The Master Chief Collection, czyli zestaw, który dzisiaj ma swoją premierę na całym świecie.
Podczas testów otrzymamy dostęp do trzech trybów oraz siedmiu map. Zagramy w jakości 720p oraz płynności 60 klatek na sekundę. Twórcy zaznaczają jednak, że w ostatecznej wersji gry zobaczymy wyższą rozdzielczość. Nie zdradzono jednak, czy będzie to natywne 1080p.
Na koniec garść nowych screenów z trybu multiplayer Halo 5: Guardians:
[gallery columns="4" ids="13992,13993,13994,13995,13996,13997,13998,13999"]
Halo 5: Guardians - tryb multi z komentarzem...
... oraz bez zbędnego gadania