Okropne odkrycie w Half-Life 2. Wielu fanów jest wręcz oburzonych pomysłem Valve
Valve w procesie produkcji Half-Life 2 wykorzystało wiele, nierzadko kontrowersyjnych, pomysłów. Fani donoszą o najnowszym odkryciu, które obrzydziło wielu z nich.
Swego czasu popularna była teoria konspiracyjna o procesie tworzenia pierwszego Dead Space. Otóż deweloperzy z Visceral Games mieli rzekomo wykorzystać zdjęcia ofiar wypadków i rozczłonkowanych ciał, aby oteksturować Nekromorfy. Ostatecznie EA temu zaprzeczyło, ale z Valve sytuacja jest zupełnie inna. Fani odkryci coś, co dosłownie przeraziło wielu z nich.
Half-Life 2 za bardzo osadzony w rzeczywistości
Generalnie proces produkcji jednej z najważniejszych gier FPP w historii był długi i skomplikowany. Pierwsze plany deweloperów zakładały stworzenie o wiele bardziej mrocznej produkcji. Samo City 17 wzorowano nie na wschodnio-europejskich miastach, a na spowitym plagą narkomanów i bezdomności Los Angeles. Być może to właśnie wtedy twórcy starali się, aby ich gra była jak najbardziej sugestywna. I chyba część z tych pomysłów ostatecznie została wykorzystana w grze, która trafiła na półki sklepowe.
Na Reddicie w wątku r/eyeblech (nie radzę tam zaglądać, ja popełniłem ten błąd) niedawno pojawiło się bardzo sugestywne zdjęcie z książki medycznej (również nie radzę szukać). Przedstawia ono ofiarę pożaru, która ma w zasadzie całą spaloną twarz. Ktoś w komentarzu zaznaczył, że to dosłownie twarz modelu “corpse01.mdl” z Half-Life 2. I ma w tym dużo racji, bo tekstury pokrywają się praktycznie 1:1 z wyjątkiem braku oczu w grze.
O odkryciu szybko poinformował na Twitterze YouTuber Richter Overtime. Podobieństwo nie jest przypadkowe, a Valve celowo użyło rzeczywistego zdjęcia ofiary, aby oteksturować model postaci. Ma to sens, zważywszy na początkowo znacznie mroczniejszy ton produkcji. To pewnie jedno z niewielu pozostałości wczesnych prac nad grą. Co, rzecz jasna, i tak jest dość kontrowersyjną praktyką. Jako ciekawostkę należy zaznaczyć, że wielu fanów czuje się takim pomysłem oburzonych, a w Warsztacie Steam powstał nawet mod podmieniający tę teksturę.