GTA VI wprowadzi rewolucję w gamingu. Na taki postęp technologiczny czekamy

GTA VI wprowadzi rewolucję w gamingu. Na taki postęp czekamy
Newsy PC PS5 Xbox Series

GTA VI niemalże na pewno jest skazane na sukces. Z pewnością grze może pomóc nowa wersja silnika RAGE, która wprowadzi ponoć rewolucyjne zmiany.

O rzekomo gigantycznym postępie technologicznym za sprawą nowej wersji silnika RAGE dla GTA VI już pisałem. Źródło przecieków dodało jednak parę nowych ciekawostek i nieco szerzej wytłumaczyło, o co tu dokładnie chodzi. Dlatego też polecam zapoznać się z najnowszymi – nadal nieoficjalnymi – wieściami w sprawie produkcji.

GTA VI to krok w przód gamingowej technologii

Rockstar Mag wyjaśnia, że postęp technologiczny w fizyce i grafice jest widoczny gołym okiem. RAGE 9 to najnowsza wersja silnika, a różnice między nim a poprzednią iteracją (RAGE 8 z Red Dead Redemption 2) są jeszcze większe. Podobno Rockstar zainteresował się przede wszystkim czterema kwestiami, które chciał dopracować do perfekcji.

  • Fizyka gry (woda fizycznie symulowana w czasie rzeczywistym, lepsze deformacje pojazdów itp.)
  • Realistyczne zarządzanie czasem (poranek, dzień, wieczór i noc)
  • Jakość renderowania (tekstury, oświetlenie, chmury wolumetryczne itp.)
  • Sztuczna inteligencja (interakcje z postaciami niezależnymi, reakcje policji itp.)

Podobno R* opiera się na niezwykle realistycznej fizyce wody, która ma przypominać mniej więcej zaawansowaną technologię z filmów czy nawet demówek silników. Jest to “rewolucyjny system uzyskiwania fizycznie symulowanej wody w czasie rzeczywistym”. Wedle Rockstar Mag, wygląda to mniej więcej tak:

Twórcy skupili się na zaawansowaniu fizyki samochodów, choć system jazdy ma przypominać ten z GTA V. W praktyce ma jednak być bardziej zaawansowany i muśnięty większą nutką “realizmu”, w tym m.in. reagowanie na warunki atmosferyczne i pogodowe, np. porywisty wiatr. Wypadki też mają stanowić krok milowy pod kątem tworzenia kolizji w czasie rzeczywistym, m.in. dzięki zwiększonej liczbie polygonów.

Realizm i symulacja

Tytuł ma również być pierwszą grą z serii, która “będzie zawierać fizycznie symulowane światło”. W ten sposób gracze mają głębiej zanurzyć się w symulację wirtualnego świata.

Jest to możliwe dzięki materiałom zwanym PBR (Physics-Based Rendering), które są zestawem technologii nadających materiałom fizyczne właściwości optyczne (odbicie, chropowatość itp.). Technologie te są dostępne od 2018 roku dzięki grze RAGE 8 (Red Dead Redemption 2), która opierała się na renderowaniu PBR. Umożliwia to bardziej realistyczne renderowanie tekstur w odniesieniu do światła, zapewniając bardziej wciągające wrażenia zarówno w dzień, jak i w nocy. Vice City to satyryczne spojrzenie Rockstar Games na Miami. Jako miasto słynące z nocnego życia, konieczne było umożliwienie graczom bardziej realistycznego zanurzenia się w nocy.

– informuje portal

Do tego można liczyć na “prawdziwy system pogodowy, który wpłynie na środowisko gry i rozgrywkę”. Trzeba przyznać, że już w RDR2 warunki pogodowe odgrywały istotną rolę, a niektóre efekty potrafiły zachwycić. W GTA VI ma być “lepiej, więcej, bardziej”, że tak się wyrażę.

Przypomnę tylko, aby traktować te wieści ze zdrowym dystansem. Jak zobaczymy i się potwierdzi, to znaczy, że Rockstar Mag ma faktycznie dobre źródła.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie