GTA VI chce zrewolucjonizować system policji? Szczegóły napawają optymizmem

GTA VI - fani twierdzą, że Rockstar się z nimi bawi i odkryli datę premiery
Newsy PC PS5 Xbox Series

System policji jest nieodzownym elementem każdego GTA i wielu gier open world. Jednak w GTA VI mamy podobno spodziewać się rewolucji.

Od razu zaznaczę, że prezentowane poniżej informacje nie pochodzą od oficjalnego źródła. Należy je raczej traktować jako ciekawostkę, którą uważni gracze (za SVG) wyłapali na wielkim wycieku z ubiegłego roku. Do premiery wszystko może się zmienić. Nawet jeżeli system działa teraz, może na premierę go zabraknąć, jeśli twórcy stwierdzą, że jest zbyt problematyczny. Co nie znaczy, że nie napawa to optymizmem.

GTA VI z ulepszoną policją

GTA VI może faktycznie okazać się przełomową i dość rewolucyjną grą. W końcu już Red Dead Redemption 2 wprowadziło sporo nowości i kompleksowych systemów w dość męczące już gry z otwartym światem. Jeżeli Rockstar nadal zamierza imponować graczom, z pewnością GTA VI również dostanie sporo nowego. Jedną z takich rzeczy ma być zmieniony i ulepszony system policji.

Ta miałaby przede wszystkim nie spawnować się niedaleko gracza, a faktycznie dojeżdżać na miejsce, co zajmuje jej czas. Policjanci nie powinni więc znienacka pojawiać się za winklem, a gracz miałby więcej czasu, aby im uciec. Zgaduję, że tyczy się to również posiłków. Każdy wie, że zwykła wymiana ognia na ulicy mogła skończyć się otoczeniem przez kordon policji. Teraz ucieczka może być też nieco bardziej skomplikowana, bo policja miałaby potrafić rozpoznać nasz pojazd. Zmusiłoby to nas do porzucenia samochodu albo przeczekania w bocznych uliczkach. To z kolei dodawałoby głębię do pościgów czy ucieczek.

Policjanci mieliby również mieć ulepszoną taktykę. Nie byłoby sytuacji, w której rzucaliby się na nas jeden za drugim z gnatem w ręku, a najpierw rozpoczęliby badanie terenu i powolne nas otaczanie. Jeżeli już gracz miałby znaleźć się w martwym punkcie, dostałby możliwość poddania się przed wymianą ognia.

Brzmi nieźle, ale w praktyce wiele zależy tu od detali. Policja zazwyczaj otwiera ogień, natychmiastowo rozpoznając postać gracza. Jeżeli opcja zmiany samochodu ułatwiłaby nam ucieczkę, z pewnością byłaby to niemała rewolucja.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie