GTA VI powstaje już bardzo długo. Były pracownik Rockstar zabrał głos

GTA VI powstaje bardzo długo. Były pracownik zabrał głos | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC PS5 Xbox Series

GTA VI faktycznie powstaje od 2018 roku – tak twierdzi były artysta środowiskowy z Rockstar, ujawniając, że studio uruchomiło projekt tuż po ukończeniu Red Dead Redemption 2.

Pierwsze wzmianki o szóstce pojawiły się dopiero w 2022 roku, lecz w wewnętrznych korytarzach Rockstar kreatywne tryby zaczęły mielić znacznie wcześniej. David O’Reilly, który od lat dłubał przy krajobrazach serii GTA i Dzikim Zachodzie, wyznał, że wskoczył do zespołu “szóstki” zaraz po Red Dead Redemption 2 i siedział tam aż do 2023. Według niego już wtedy powstały solidne fundamenty nowych miast, systemów oświetlenia i wodnej fizyki, choć całość działała jeszcze w “topornym trybie debugowania”.

Zobacz: Gracze oszaleli na punkcie grafiki w GTA VI. “To nie może tak dobrze wyglądać”

Kulisy wczesnych prac nad GTA VI

Według Davida O’Reilly, który tworzył krajobrazy dla Rockstara, pierwsze zadania przy GTA VI dostał tuż po zamknięciu projektu Red Dead Redemption 2. Artysta wspomina, że w 2018 roku nowe GTA było “surowe”. Już wtedy zespół wyznaczył ambitny cel: stworzyć najbardziej szczegółowy świat w historii serii. Twórcy w tym samym czasie przenieśli część personelu z RDR 2. Dlatego doświadczenie z realistyczną przyrodą szybko przełożyło się na skąpane słońcem plaże Leonidy. O’Reilly pracował nad grą do 2023 roku, a potem obserwował jej błyskawiczną ewolucję już z boku.

Największe wrażenie, zdaniem dewelopera, robi dziś oświetlenie, ponieważ dynamiczne zachody słońca kąpią Vice City w pomarańczowych odcieniach. Co więcej, systemy wody odbijają neony, a gęste mokradła reagują na podmuchy wiatru niczym żywe stworzenia. Dzięki temu każda ulica, czy to tętniąca klubami, czy zapomniana przez turystów, prezentuje spójną dynamikę dnia i nocy. Na dodatek mapę usiano drobnymi detalami: ptakami, latającymi reklamówkami czy nawet krabami czającymi się pod pomostami. Według dewelopera właśnie ta gęstość sprawia, że zwiedzanie świata przypomina dokument przyrodniczy połączony z gangsterskim filmem akcji.

Rockstar pokazał pierwszy zwiastun w grudniu 2023, natomiast drugi w maju 2025, podgrzewając atmosferę przed premierą. Gra celowała pierwotnie w 2025, jednak studio przesunęło debiut na 26 maja 2026, aby dopieścić detale i zoptymalizować tryb sieciowy. Na razie twórcy milczą o wersji PC, lecz patrząc na historię serii, edycja komputerowa jest praktycznie pewna. Tak więc przed nami jeszcze rok czekania, ale jeśli każda palma i kanał mają wyglądać tak dobrze, cierpliwość się opłaci.

Źródło: TwistedVoxel

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie