Gran Turismo 7 bez wyrzeczeń na PS5. Jaka jest największa różnica między generacjami?
Szef studia tworzącego Gran Turismo 7 przybliżył graczom kwestię różnic między generacjami. Nowe GT nie bawi się w kompromisy na nowej generacji.
Deweloperzy przypilnowali, aby wersja na nową generację oferowała zadowalającą (z wyłączeniem ray-tracingu w wyścigach) ilość detali i efektów graficznych. Choć powstanie wersja gry na PS4, ta na PS5 ma oferować tak ładną grafikę, jak to tylko możliwe.
W grach wyścigowych można regulować poziom detali. Pod względem technologicznym jest to gra bardzo skalowalna, jeśli chodzi o utrzymanie liczby klatek na sekundę i całą resztę. Stwierdziliśmy, że jesteśmy w stanie zrobić wersję na PS4 i PS5 bez spadku jakości, dlatego zdecydowaliśmy się zrobić obie w tym samym czasie.
– powiedział Kazunori Yamauchi w rozmowie z GTPlanet
Między wersjami gry pojawi się też jedna, ogromna różnica. Jest nią dysk SSD, który znajdziemy na PS5. Sprawia on, że gra wczytuje się błyskawicznie, czego nie można już powiedzieć o dysku PS4.
Czas ładowania jest tak różny na PS4 i PS5, że jest to zupełnie inne doświadczenie. To po prostu coś, czego nie da się uniknąć między tymi dwoma urządzeniami.
– kontynuował
Jedyną rzeczą jest to, że (gra na – red. ) PS5 załaduje się bardzo szybko, a PS4 zajmie to trochę czasu. Tak więc, jeśli masz grupę, w której jest mieszanka użytkowników PS5 i PS4, użytkownicy PS5 wejdą do meczu natychmiast i będą mogli zacząć wykonywać swoje wolne jazdy, podczas gdy użytkownicy PS4 potrzebują trochę więcej czasu, aby załadować się do meczu.
Gran Turismo 7 zadebiutuje 4 marca 2022 roku na PS4 oraz PS5.