Grafika w MGS V: The Phantom Pain – PS4 vs Xbox One
[caption id="attachment_32033" align="aligncenter" width="1280"] MGS V: The Phantom Pain[/caption]
Wygląda na to, że nie tylko pod względem gameplay'u nowe MGS V zasługuje na pochwały.
O tym, że MGS V: The Phantom Pain jest piekielnie grywalne, przekonywały nas pierwsze recenzje gry. Teraz eksperci z Digital Foundry dodają do tego garnka miodu swoje trzy grosze, jeśli chodzi o oprawę graficzną tytułu - na celowniku wersje gry na konsole PS4 oraz Xbox One.
Digital Foundry zaznacza, że w porównaniu do Ground Zeroes, nowa odsłona serii zyskuje zwłaszcza na sprzęcie Microsoftu. Podczas gdy wspomniany tytuł chodził na Xboksie One w rozdzielczości 720p, w przypadku MGS V: The Phantom Pain otrzymamy 900p, które zostanie przeskalowane do jakości 1920×1080. Co ciekawe, zwiększenie rozdzielczości nie wpłynęło negatywnie na płynność rozgrywki.
Ze względu na to, że Konami dba, by do sieci nie przedostały się spoilery z gry, Digital Foundry nie wrzuciło co na swój kanał YouTube filmików porównujących płynność. Z tego, co jednak piszą specjaliści na łamach Eurogamera wynika, że w przypadku PlayStation 4 oraz Xboksa One mamy niemal idealne 60 fps-ów nawet wtedy, gdy na ekranie pojawia się bujna roślinność.
W przerywnikach filmowych również jest płynnie, choć jeśli już zdarzają się spadki - z czym mamy do czynienia naprawdę sporadycznie - to dosyć spore. Na PS4 widzimy wówczas nawet 30 fps-ów, a na XOne około 50 klateczek. Generalnie - jak podkreśla Digital Foundry - sprzęt Microsoftu radzi sobie lepiej w krytycznych sytuacjach od konsoli Sony.
Ogólny wniosek jest taki, że wersja MGS V: The Phantom Pain na konsolę Xbox One zbliża się pod względem oprawy do tego, co widzimy na PlayStation 4.