Ghost Recon Breakpoint i afera z mikropłatnościami na premierę. Ubisoft usuwa pakiety

Ghost Recon Breakpoint i afera z mikropłatnościami na premierę. Ubisoft usuwa pakiety
Newsy PC PS4 XOne

Nie tak miało być, to zwykły błąd – zapewnia deweloper i usuwa kontrowersyjne mikropłatności ze sklepu w grze. Mogą one jednak powrócić w przyszłości, by pomóc świeżym graczom dogonić weteranów Ghost Recon Breakpoint.

Choć Ghost Recon Breakpoint jest dostępny od dzisiaj dla ogółu graczy, kilka dni wcześniej dostęp do gry uzyskały osoby, które zaopatrzyły się w edycje specjalne. To właśnie oni zauważyli, że w grze znajdują się mikropłatności wpływające na rozgrywkę.

Sprawa rozchodzi się o to, że obok pakietów kosmetycznych, gracze mogli kupić w wewnętrznym sklepie gry pakiety oszczędzające czas. Mogliśmy sięgnąć po zestawy punktów umiejętności, surowców czy ulepszeń broni i od razu zapewnić sobie przewagę nad innymi graczami. Nie trzeba dodawać, jaką burzę to wywołało, na co Ubisoft zareagował błyskawicznie i usunął kontrowersyjne mikropłatności z Ghost Recon Breakpoint.

Ubisoft przyznaje – to nasz błąd

Na oficjalnym forum Ghost Recon Breakpoint wystosowano komunikat, w którym wydawca gry przyznaje:

Zdajemy sobie sprawę, że podczas wczesnego dostępu do Ghost Recon Breakpoint niektóre pakiety oszczędzające czas (zestawy punktów umiejętności, boostery XP, zestawy części do zaawansowanych ulepszeń broni) były dostępne do kupienia przez kilka godzin w naszym sklepie, ale nie było to naszym zamiarem i było to naszym błędem.

Te pakiety zostały zaprojektowane jako opcja dla graczy przybywających do gry w późniejszym czasie po premierze, aby dogonić tych, którzy grają dłużej, by mogli cieszyć się kooperacją i wyzwaniami. Pakiety oszczędzające czas na razie zostały usunięte z naszego sklepu.

Jak widzicie, Ubisoft nie tłumaczy się z tego, że w ogóle stworzył takie pakiety, lecz z tego, że pojawiły się one za wcześnie. Nie wiadomo zatem, czy w późniejszym czasie ponownie nie zostaną włączone.

Wydawca zapewnia jednocześnie: Pakiety oszczędzające czas nie zostały zaprojektowane w celu zapewnienia przewagi nad graczami, którzy nie chcą ich używać. Dodano, że gracze będą mogli odblokować umiejętności i uzyskać dostęp do wielu różnych łupów i przedmiotów, po prostu grając w grę.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie