Kultowe gry z PSX-a uruchomione w 60 fpsach na PC. Fenomenalny efekt
Emulacja to czasami wspaniała rzecz, która pozwala na coś, czego dawniej twórcy gier nigdy nawet by się nie spodziewali. Gry z PSX w 60 klatkach?
Gry retro mają w sobie coś, co kusi i przyciąga nawet dziś, po wielu latach. Szczególnie sporym zainteresowaniem cieszą się więc klasyczne tytuły w formie emulacji. Jest jednak bardzo ciekawy sposób na to, aby kultowe tytuły ukazywały swe pełne wdzięki w 60 klatkach!
Istnieje kilka gier na PSX, które prezentują interesujące dziwactwo, w którym jeśli podkręcisz system, możesz osiągnąć wysoką liczbę klatek na sekundę bez wpływu na ogólną logikę / szybkość gry. Alien Resurrection jest jednym z przykładów, gdzie można osiągnąć 60 klatek na sekundę poprzez overclocking bez efektów ubocznych.
– informuje Vinícius Medeiros na Twitterze
Członek emulacyjnej społeczności pokazuje, że faktycznie kultowego FPS-a da się dziś uruchomić w 60 klatkach na PC. Emulacja to więc świetna sprawa, dzięki której nawet stareńkie gry mogą przeżywać drugą młodość, bez potrzeby posiadania remastera czy remake’u. Zresztą sami zobaczcie.
Emulacja w formie!
60 klatek w formie emulacji można uzyskać, gdy zrobimy overclocking procesora, bo wiele kultowych tytułów nie jest zablokowanych na 30 klatkach. Tak naprawdę sporo gier z ery PSX-a oferuje odblokowany “klatkarz”, o czym mało osób wie. W ten sposób można w nich osiągnąć 60 klatek, a potencjalnie być może nawet i więcej.
Niestety, czasami sposób ten nie działa. Bywają gry, których np. silnik fizyczny jest ściśle związany z liczbą klatek na sekundę. Przyspieszając grę, możemy tak naprawdę przyspieszyć wszystko inne, jak choćby pojazdy w WipeOut. Na poniższym wideo zobaczycie grę w 60 klatkach, ale z pewnością nikt z deweloperów nie myślał o tym, aby dało się tak grać – prędkość jest wręcz zabójcza.