Tę funkcję Elden Ring powinno mieć od początku. Szalenie popularny mod poprawia rozgrywkę
Elden Ring już od samej premiery ma tryb kooperacji. Problem w tym, że jest ona dość mocno ograniczona. Nowy mod jest remedium na tę niedogodność.
Fani From Software z całego świata rzucili się na Elden Ring od dnia premiery. Serwery pękały w szwach, a coraz więcej osób przechodziło główną kampanię i zaczęło zajmować rozgrywką multiplayer. Tytuł oferuje dwie główne możliwości – można najechać świat innego gracza i stanąć z nim do walki oraz przyzwać innych do pomocy samemu sobie. Ba, da się nawet grać ze znajomym, ale niesie to za sobą spore ograniczenia.
Elden Ring pozwala na co-opa, ale tylko na określonym obszarze. Przyzywając znajomego, nie mamy też dostępu do naszego wierzchowca. Do tego wszystkiego śmierć gospodarza rozłącza wszystkich, a pokonanie bossa danego obszaru również doprowadza do końca danej sesji. Trochę irytujące, jeżeli chcielibyśmy zwiedzać Ziemie Pomiędzy wraz ze znajomym. From Software mogłoby od początku zadbać o możliwość nielimitowanej rozgrywki, prawda? Na szczęście powstał specjalny mod, który wydaje się niezbędny dla tych, którzy wolą grać w grupie.
Seamless co-op to modyfikacja, która wprowadza dokładnie to, co czytamy w tytule – nieograniczony tryb kooperacji. Teraz wszystkie powyższy limity zostają zdjęte, a my nie jesteśmy ograniczani śmiercią czy sztucznymi ścianami wieńczącymi dany obszar. Do tego pokonanie bossa wcale nie oznacza końca sesji! Twórca szalenie popularnego moda wzbogacił grę o kilka interesujących funkcji.
Czy Elden Ring nie będzie za łatwe?
Z racji dość wyraźnego ułatwienia w postaci grania ze znajomym, przeciwnicy mogą skalować się o jeszcze jeden poziom wyżej. Odpoczywanie przy ogniskach doprowadza do resetowania przeciwników dla każdego gracza. Kończy również starcie z bossem, jeżeli któryś z graczy aktualnie się z nim siłuje. Jeżeli natomiast zginiemy w trakcie walki z bossami – musimy czekać, aż zginie reszta graczy lub ktoś odpocznie przy ognisku i nas wskrzesi. Do tego częste umieranie powoduje poważne debuffy dla naszych postaci. Ułatwieniem jest za to dostęp do konia.
Twórca modyfikacji wyjaśnia, że mod ten wyłącza wszelkie funkcje sieciowe z graczami spoza sesji i dezaktywuje Easy Anti-Cheat – nie ma więc możliwości dostania bana. Problem w tym, że zapisy gry przechowywane są oddzielnie dla naszych sesji co-op i nie powinniśmy próbować ich łączyć z naszą sesją w grze bez moda. Wtedy bowiem możemy narazić się na „banicję”. Do tego trzeba pamiętać, iż jest to „wczesna wersja beta”, więc może wystąpić sporo problemów. Twórca prosi o feedback, aby móc poprawiać swoje dzieło. Modyfikację pobierzecie z tego miejsca.