Dying Light 2 i ray tracing. Techland obiecuje prawdziwe fajerwerki
Choć jeszcze nie wiemy, kiedy nastąpi premiera Dying Light 2, wiadomo, że gra przyjdzie do nas z obsługą ray tracingu na pokładzie, co znacznie podwyższy walory wizualne tytułu.
Polski deweloper zamierza wykorzystać wszystkie zalety ray tracingu w grze Dying Light 2. – Dzięki tej technologii cienie przy słonecznej pogodzie wyglądają tak, jak prawdziwe (między innymi dlatego, że uwzględniają wielkość słońca na niebie) – zaznacza Tomasz Szałkowski, specjalista od renderingu, w wywiadzie dla oficjalnego magazynu PlayStation.
Szałkowski mówi, że dzięki ray tracingowi efekty okluzji otoczenia zyskają większą przestrzenność i będą obliczane tylko w miejscach widocznych na ekranie. Dodatkowo twórcy skupiają się na Strefach Mroku (Dark Zones), gdzie gracz korzysta głównie z latarki, jako źródła światła.
– Strefy Mroku są ważnym elementem naszej gry, dlatego eksperymentujemy z dodatkowym oświetleniem (odbitym od powierzchni) ze źródeł sztucznego światła (takich jak latarka gracza), które sprawią, że eksploracja tych regionów będzie jeszcze bardziej emocjonująca – podkreśla deweloper.
Data premiery Dying Light 2 nie jest obecnie znana. Gra zmierza nie tylko na PC, PS4 i Xbox One, lecz również na PS5 i Xbox Series X. – Techland zawsze ma oko na najnowsze zabawki! Aby być bardziej konkretnym – tak, od początku produkcji planowano uczynić Dying Light 2 tytułem międzygeneracyjnym – mówił jeszcze w zeszłym roku Paweł Rohleder z Techlandu.
Fabuła Dying Light 2 osadzona jest piętnaście lat po wydarzeniach z pierwszej części Dying Light. Tym razem ludzkość pogrążona jest w brutalnej walce o przetrwanie, a zarażeni czają się w ciemnych budynkach i piwnicach w oczekiwaniu na zmrok, z którego nadejściem ulice znów należą do nich.
Gracz wciela się w Aidena Caldwella – głównego bohatera gry, zarażonego ocaleńca. Niezwykłe umiejętności parkouru i bezwzględność w walce o przetrwanie czynią go świetnie przystosowanym do warunków ginącego miasta. Decyzje, które gracz będzie podejmował za pośrednictwem Aidena, będą nieustannie kształtować otaczający go świat.